Αύξηση της ζήτησης ναυλώσεων από πετρελαϊκούς κολοσσούς

petrelaikes_vlcc_ploia_naulwseis

Μια ανάκαμψη των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών που ναυλώνουν VLCCs με περιοδικές συμβάσεις είναι η τελευταία καλή είδηση για τους πλοιοκτήτες.

Οι ελληνικές ΑΕΤ και Cavo d’Oro Navigation είναι οι τελευταίες που επωφελήθηκαν καθώς μεγάλες εταιρείες κοιτάνε να αναλάβουν πλοία σε μια εποχή έντονης spot δραστηριότητας.

Το χωρητικότητας 300.200 dwt Bunga Kasturi Lima της AET (κατασκευής 2007) έχει δοθεί στην BP για διετές τσάρτερ έναντι 42.500 δολαρίων ανά ημέρα, αναφέρουν ναυλομεσιτικές πηγές.

Η Exxon Mobil φέρεται να έχει πάρει το χωρητικότητας 306.300 dwt-Mistral (κατασκευής 2000), που ανήκει στην Cavo d’Oro, για την ίδια περίοδο έναντι 40.000 δολαρίων ανά ημέρα.

“Με τις spot τιμές των VLCC να αναμένεται να παραμείνουν σταθερές, είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε πολλές μακροπρόθεσμες χρονοναυλώσεις να υπογράφονται από μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες την περασμένη εβδομάδα”, δήλωσε ο Magnus Fyhr της GMP Securities.

“Ωστόσο, ενώ τα βραχυπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη παραμένουν ελκυστικά πηγαίνοντας προς την εποχικά ισχυρότερη χειμερινή αγορά, πιστεύουμε ότι η επιβράδυνση της αύξησης της ζήτησης του πετρελαίου και η αύξηση της ανάπτυξης του στόλου θα μπορούσε να δημιουργήσει προκλήσεις για την αγορά δεξαμενόπλοιων αργού το 2016”.

Την περασμένη εβδομάδα αναφέρθηκε σε αμερικάνικο ΜΜΕ ότι η Ελληνική ιδιοκτήτρια εταιρεία Andriaki Shipping είχε χρονοναυλώσει ένα από τα VLCCs για δύο χρόνια που θα αποφέρει 30,6 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα τους επόμενους 24 μήνες.

Πηγές αναφέρουν ότι το χωρητικότητας 309.000 dwt Arion (κατασκευής 2001) είχε καταλήξει στα χέρια του ενεργειακού κολοσσού της Shell, για 42.500 δολάρια ανά ημέρα.

Οι τιμές spot για τα VLCCs παρέμειναν στάσιμες την περασμένη εβδομάδα αφού είχαν εκτινάχθεί στα 100.000 δολάρια ανά ημέρα την προηγούμενη εβδομάδα.

Ο Noah Parquette της JP Morgan δήλωσε ότι η spot αγορά VLCC έπεσε στα 85.000 δολάρια ανά ημέρα, στο τέλος της περασμένης εβδομάδας.

Υψηλό πενταετίας για τα ναύλα των VLCC

“Οι ναυλωτές φαίνεται να περιμένουν όσο το δυνατόν περισσότερο για να ξεκινήσουν να κανονίζουν τα φορτία του Νοεμβρίου. Περιμένουμε η δραστηριότητα να κορυφωθεί αυτή την εβδομάδα, καθώς εμφανίζεται η ζήτηση του Νοεμβρίου”, προσέθεσε. “Ωστόσο, η προσφορά παραμένει περιορισμένη, ιδίως στην περιοχή της Καραϊβικής”.