Αναδιπλούμενα κοντέινερ: Η λύση στην παγκόσμια κρίση είναι εδώ

Λίγα πράγματα στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία έχουν επιβιώσει χωρίς σημαντικές καινοτομίες όσο αυτή των κοντέινερ. Οι παγκόσμια έλλειψη σε εμπορευματοκιβώτια ωθούν την ναυτιλιακή βιομηχανία να καινοτομήσει και πάλι.

Καθώς τα λιμάνια και οι αποθήκες φράσσονται με τα υπάρχοντα μεταλλικά κουτιά, είτε είναι άδεια είτε είναι γεμάτα με αγαθά, έχει γεννηθεί η ιδέα για ένα προϊόν που ήταν δύσκολο να πωληθεί πριν από την πανδημία: Τα κοντέινερ που διπλώνουν σε στυλ ακορντεόν ή πτυσσόμενο τα οποία είναι όσο το ένα πέμπτο του συνηθισμένου μεγέθους τους. Τουλάχιστον, αυτό ελπίζουν οι υποστηρικτές τους.

Σχεδόν το 27% από τα 862 εκατομμύρια κιβώτια των 20 ποδιών που περνούν από τα λιμάνια του κόσμου φέτος θα είναι άδεια, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Drewry. Το κόστος για τη ναυτιλιακή βιομηχανία για να τα μεταφέρει σε μέρη όπου θα φορτωθούν είναι περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια, υπολόγισε η Boston Consulting Group. Πολλοί θα περάσουν μέρες ή εβδομάδες καταλαμβάνοντας χώρο σε ήδη μπλοκαρισμένες περιοχές αποθήκευσης, επιδεινώνοντας τις καθυστερήσεις κατά μήκος των αλυσίδων εφοδιασμού.

Από την Amazon.com Inc. μέχρι την Funko Inc. και την εναλλακτική παραγωγό γάλακτος Oatly, και άλλες πολλές, όλες αγωνίζονται για το πώς να προμηθευτούν τα απαραίτητα κοντέινερ για τη μεταφορά των προϊόντων τους.

«Μπορούμε να λύσουμε μέρος αυτής της ανισορροπίας ή τουλάχιστον την αναποτελεσματικότητα της μεταφοράς άδειων κουτιών», δήλωσε ο Hans Broekhuis, διευθύνων σύμβουλος της Holland Container Innovations Nederland BV, γνωστή ως 4Fold.

Το 2013, τα μεταλλικά κουτιά των 40 ποδιών της 4Fold έγιναν οι πρώτες αναδιπλούμενες μονάδες που έλαβαν πιστοποίηση από τη Σύμβαση Ασφάλειας Εμπορευματοκιβωτίων και τον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης, μεταξύ άλλων, πληρώντας τα πρότυπα που απαιτούνται από ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τερματικούς σταθμούς και σιδηροδρομικές εταιρείες.

Περισσότεροι από 15 μεταφορείς και φορτωτές που καταπλέουν σε 60 λιμάνια σε όλο τον κόσμο δοκιμάζουν τα φιλικά προς το περιβάλλον εμπορευματοκιβώτια της εταιρείας με έδρα την Ντελφτ της Ολλανδίας που μπορούν να διπλωθούν στο ένα τέταρτο του όγκου τους, καταλαμβάνοντας λιγότερο χώρο σε φορτηγά, πλοία και αποβάθρες.

Αυτά τα οφέλη είδαν τον Jim Hagemann Snabe, πρόεδρο της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας στον κόσμο, A.P. Moller-Maersk A/S, να αναφέρεται πέρυσι στα αναδιπλούμενα εμπορευματοκιβώτια ως το «όνειρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας». Την ίδια στιγμή, οι παραγωγοί καταναλωτικών αγαθών, συμπεριλαμβανομένης της Procter & Gamble Co., δοκιμάζουν επίσης την τεχνολογία.

Παρά το γεγονός ότι πυροδότησε ελπίδα μεταξύ των μεταφορέων και των αποστολέων, το υψηλότερο αρχικό κόστος και η διστακτικότητα για στροφή σε ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο δεν επέτρεψαν τα αναδιπλούμενα κοντέινερ να γίνουν mainstream.

Αφού τα κοντέινερ 20 ποδιών απέκτησαν πλήρη πιστοποίηση στο απόγειο της πανδημίας, η εταιρεία με έδρα το Montclair του Νιου Τζέρσεϊ σχεδιάζει να τα διαθέσει στην αγορά το επόμενο έτος. Η εταιρεία έχει δεκάδες πιθανούς αγοραστές που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον. «Η λύση μας όχι μόνο θα βοηθούσε πολύ στην ανακούφιση της τρέχουσας κρίσης, αλλά θα βοηθήσει επίσης για να αποτρέψουμε την εμφάνιση παρόμοιας κρίσης στο μέλλον», είπε ο Seppala.

Τα εμπορευματοκιβώτια έχουν παραμείνει ως επί το πλείστον αμετάβλητα από τότε που η Διεθνής Ναυτιλιακή Ένωση τα τυποποίησε, πριν από περίπου πέντε δεκαετίες. Σε έναν τομέα που η McKinsey & Co. αναφέρει ως «βαθιά συντηρητικό» όπου «η αλλαγή έρχεται μόνο αργά», τα αντίστοιχα αναδιπλούμενα προσπάθησαν να κερδίσουν δυναμική.

Οι μεταφορείς θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν έως και 57% στο κόστος της εσωτερικής μεταφοράς βασιζόμενοι σε αναδιπλούμενα κοντέινερ, σύμφωνα με τον Shao Hung Goh, λέκτορα logistics και εφοδιαστικής αλυσίδας στο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών Επιστημών της Σιγκαπούρης. Παρά το υψηλότερο κόστος αγοράς και το ετήσιο κόστος συντήρησης, οι αναδιπλούμενες μονάδες θα εξακολουθούσαν να είναι μια πιο συμφέρουσα από πλευράς κόστους επιλογή, σύμφωνα με την έρευνά του.

Το ερώτημα παραμένει να καθοριστεί ποιος είναι ο βέλτιστος συνδυασμός αναδιπλούμενων και κανονικών εμπορευματοκιβωτίων στα απόθεματά τους, είπε. Εάν αναπτυχθούν πολύ λίγα ή πάρα πολλά αναδιπλούμενα κοντέινερ, το κόστος αγοράς θα μπορούσε να αντισταθμίσει τα οφέλη.

Διαβάστε ακόμα