Αποκαλύφθηκε το πρώτο κινούμενο ρομπότ ηλεκτροσυγκόλλησης για τον ναυπηγικό κλάδο

Το ναυπηγείο Fincantieri σε συνεργασία με την Comau, ηγέτη στους αυτοματισμούς, παρουσίασε την πρώτη φορητή ρομποτική λύση που θα χρησιμοποιηθεί για εξωτερική συγκόλληση στα ναυπηγεία της εταιρείας.

Γνωστό ως MR4Weld (Mobile Robot for Welding), αναφέρεται ότι το ρομπότ έχει σχεδιαστεί για να βελτιώνει την ποιότητα, την απόδοση και την ευημερία των εργαζομένων κατά τη διάρκεια εργασιών συγκόλλησης οι οποίες είναι δύσκολες και απαιτούν ιδιαίτερη προσπάθεια.

Οι εταιρείες ανανέωσαν επίσης τη συνεργασία τους που ξεκίνησε το 2021 με σκοπό να επεκτείνουν τις προσπάθειές τους προς άλλες καινοτόμες εφαρμογές και βελτίωση δεξιοτήτων για τις ναυπηγικές δραστηριότητες.

Η συνεργασία ξεκίνησε με στόχο την εφαρμογή τεχνολογίας, ψηφιοποίησης και καινοτομίας σε προηγμένες, κινητές ρομποτικές λύσεις που θα αυξήσουν την ταχύτητα παραγωγής και την ευημερία των εργαζομένων, αυτοματοποιώντας παραδοσιακά τις χειροκίνητες διαδικασίες.

Οι εταιρείες έχουν ολοκληρώσει την παραγωγή των πρωτοτύπων του συστήματος και αναφέρουν ότι αυτή τη στιγμή βρίσκεται υπό δοκιμή. Σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν το ρομπότ στα ναυπηγεία Fincantieri με σκοπό να πραγματοποιούσουν συγκολλήσεις χαλύβδινων κατασκευών, αναφέροντας ότι θα μπορούσε να εχει τριπλάσια αύξηση της παραγωγικότητας σε σύγκριση με μια χειροκίνητη διαδικασία από εναν άνθρωπο.

Η Fincantieri και η Comau υπέβαλαν από κοινού αίτηση ευρωπαϊκής ευρεσιτεχνίας για συγκεκριμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά του MR4Weld.

Το σχεδίασαν δημιουργώντας ένα αρθρωτό ρομπότ έξι αξόνων εξοπλισμένο με συσκευή συγκόλλησης με ένα ενσωματωμένο σύστημα όρασης για την αυτόνομη αναγνώριση των αρθρώσεων συγκόλλησης.

Σχεδιασμένο για να μπορεί να κινείται σε οποιοδήποτε περιβάλλον και να συνεργάζεται με ανθρώπους, το MR4Weld μπορεί να το χειρίζεται ένας και μόνο χειριστής κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων μεταφοράς και συγκόλλησης, και δεδομένου ότι συμμορφώνεται πλήρως με τους ισχύοντες κανονισμούς ασφαλείας, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε καθένα από τα πολλαπλά καταστρώματα ενός υπό κατασκευή πλοίου.

Τα συστήματα του επιτρέπουν να έχει καλύτερη ποιότητα συγκόλλησης μειώνοντας παράλληλα τους εργονομικούς κινδύνους. Χρησιμοποιεί επίσης ψηφιακά εργαλεία για τη συλλογή δεδομένων συγκόλλησης και παραγωγής που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την καταγραφή των συγκολλημένων ενώσεων. Πιστεύουν ότι θα βοηθήσει στον μετασχηματισμό της παραγωγικής διαδικασίας της ναυπηγικής, διασφαλίζοντας μεγαλύτερη ευελιξία και βελτιωμένη ασφάλεια εκτός από το χαμηλότερο συνολικό κόστος.

Ως μέρος της ανανεωμένης συνεργασίας τους, οι εταιρείες θα συνεχίσουν να αναπτύσσουν προηγμένη και κινητή ρομποτική για να αυτοματοποιήσουν και άλλες δραστηριότητες των ναυπηγικών διαδικασιών.

Σκοπεύουν επίσης να δοκιμάσουν τους εξωσκελετούς του Comau για να βελτιώσουν περαιτέρω τις εργονομικές συνθήκες και την ευκολία των χειριστών. Θα επικεντρωθούν επίσης στην εκπαίδευση και τη βελτίωση των τεχνικών δεξιοτήτων των χειριστών της Fincantieri.

Εκτός από τις εφαρμογές για το ρομποτικό σύστημα στα ναυπηγεία, οι εταιρείες θα αναζητήσουν ευκαιρίες για τη χρήση του και σε άλλες βιομηχανίες που απαιτούν την παραγωγή μεγάλων μεταλλικών υποδομών.

Διαβάστε ακόμα