Ασφαλιστικές αξιώσεις πολλών εκατομμυρίων μετά την προσάραξη του Ever Given στο κανάλι του Σουέζ

Τεράστιο προβλήματα έχει προκαλέσει η προσάραξη του τεράστιου πλοίου στο κανάλι του Σουέζ που είχε σαν αποτέλεσμα το κλείσιμο και την τεράστια συγκέντρωση πλοίων τα οποία περιμένουν να περάσουν για να παραδώσουν τα αξίας πολλών εκατομμυρίων φορτία τους.

Οι πλοιοκτήτες και οι ασφαλιστικές εταιρείες που περιμένουν να περάσουν το κανάλι ήδη βλέπουν αξιώσεις πολλών εκατομμυρίων, ακόμη και αν το Ever Given επαναπλεύσει σύντομα και ανοίξει το κανάλι.
Το 400 μέτρων πλοίο προσάραξε στις 23 Μαρτίου στο κανάλι του Σουέζ μπλοκάροντας στην ουσία τα πλοία να κινηθούν προς και από την Μεσόγειο. Σύμφωνα με τις αρχές του καναλιού του Σουέζ, το πλοίο σε μπόρεσε να πηδαλιουχήσει λόγω της ισχυρής αμμοθύελλας και των ισχυρών ανέμων. Παρά τις προσπάθειες να αποκολληθεί το πλοίο και να επαναπλεύσει, μέχρι στιγμής παραμένει στο σημείο προσαραγμένο.

Το κανάλι του Σουέζ είναι ένα από τα πιο σημαντικά θαλάσσια περάσματα στον κόσμο, στο οποίο περνούν καθημερινά το 30% του παγκόσμιου όγκου εμπορευματοκιβωτίων, με την μόνη εναλλακτική διαδρομή να είναι το ακρωτήρι της καλής ελπίδας στο Κέιπ Τάουν η οποία μπορεί να διαρκέσει πολλές μέρες περισσότερο.

Η ιαπωνική πλοιοκτήτρια εταιρεία Shoei Kisen KK μαζί με τους ασφαλιστές της βρίσκονται σε βαθιά νερά και σε δύσκολη κατάσταση καθώς το κανάλι του Σουέζ είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα ζητήσει αποζημίωση λόγω της ζημιάς που υπέστη και τον εσόδων που χάνει καθημερινά.

«Όλοι οι δρόμοι οδηγούν πίσω στο πλοίο», δήλωσε ο Ντέιβιντ Σμιθ, επικεφαλής στον τομέα της ναυτιλίας του ναυλομεσίτη McGill and Partners. «Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυτού του μεγέθους είναι πιθανότατα ασφαλισμένα για ζημιά σε hull και machinery από 100 εκατομμύρια έως 140 εκατομμύρια δολάρια», αναφέρουν πηγές ασφαλιστικών. Το πλοίο ήταν ασφαλισμένο στην ιαπωνική αγορά », ανέφεραν δύο από τις πηγές.
Τα έξοδα διάσωσης βαρύνουν την ασφάλεια από το hull και machinery.

Όπως γίνεται κατανοητό ένας τεράστιος γολγοθάς έχει ξεκινήσει για την ιαπωνική εταιρεία η οποία σίγουρα θα έχει να αντιμετωπίσει τεράστιες αξιώσεις σε χρήματα λόγω της προσάραξης του μέγα-κοντέινερ των 400 μέτρων στο πολυσύχναστο κανάλι του Σουέζ.

Διαβάστε ακόμα