Η Mediterranean Shipping Company (MSC ) αναρριχήθηκε στην πρώτη θέση ως η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς κοντέινερ στον κόσμο για το 2023, με την προσθήκη άνω του ενός εκατομμυρίου TEU (ισοδύναμα εμπορευματοκιβώτια 20 ποδιών.
Η μεγάλη επέκταση του στόλου της εταιρείας με έδρα τη Γενεύη είχε ζωτικό ρόλο στη διεύρυνση του χάσματος έναντι της δεύτερης Maersk, η οποία γνώρισε μείωση 112.500 TEU το 2023, που αντιπροσωπεύει ένα ποσοστό της τάξεως του 2,7%.
Η MSC πρόσθεσε κάτι περισσότερο από ένα εκατομμύριο TEU το περασμένο έτος, χάρη στην επιτυχή παράδοση 14 πλοίων “megamax” μεταφορικής ικανότητας 24.000 TEU, 26 πλοίων neo-panamax μεταφορικής ικανότητας από 15.250 έως 16.550 TEU, καθώς και την προσθήκη μεταχειρισμένων πλοίων.
Η επέκταση επέτρεψε στην MSC να μεγαλώσει το προβάδισμα έναντι της Maersk στην κατάταξη της χωρητικότητας κατά περίπου 1,12 εκατομμύρια TEU σε ολόκληρο το έτος.
Μέχρι το τέλος του 2023, ο στόλος της MSC περιελάμβανε 783 πλοία με 5,6 εκατομμύρια TEU, μια αύξηση της τάξεως του 22%, η οποία θα συνεχιστεί με 122 πλοία που έχουν παραγγελθεί, και που αντιπροσωπεύουν 1,47 εκατομμύρια TEU.
Ενώ η MSC επεκτείνει το μέγεθος του στόλου της εταιρείας, η Maersk φέρεται να έχει ξεκινήσει μια διαφορετική στρατηγική. Από το 2021, έχει διατηρήσει μια πολιτική παραγγελιών νέων πλοίων που θα μπορούν να λειτουργούν με πράσινα καύσιμα.
Για να θέσουμε την ανάπτυξη της MSC σε προοπτική, η συνολική επέκταση του στόλου εκτιμήθηκε ότι είναι 47,4% της συνολικής αύξησης του στόλου που καταγράφηκε το 2023, σύμφωνα με την Alphaliner.
Την 1η Ιανουαρίου, ο παγκόσμιος στόλος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διέθετε 5.977 πλοία μεταφορικής ικανότητας 28,13 εκατομμυρίων TEU, σημειώνοντας καθαρή αύξηση 271 πλοίων και 2,14 εκατομμυρίων TEU, ή 8,2% από έτος σε έτος, σύμφωνα με τους αριθμούς της Alphaliner.
Ενώ ο στόλος της Maersk συρρικνώθηκε, η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο, η CMA CGM, αύξησε τον στόλο της κατά 5,5% το 2023. Η CMA CGM πρόκειται να ξεπεράσει τη Maersk και να βρεθεί στη δεύτερη θέση παγκοσμίως, έχοντας νέες παραγγελίες πλοίων που θα έχουν μεταφορική ικανότητα σχεδόν 1,2 εκατομμύρια TEU.
Το 2023, η Ocean Network Express (ONE) ανέκτησε την προηγούμενη θέση της ως η έκτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς κοντέινερ στον κόσμο, ξεπερνώντας την Evergreen. Η αύξηση του στόλου της ONE κατά 272.500 TEU ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη μετά την MSC, ενώ η Evergreen υπέστη μείωση του στόλου της περίπου 1%.
Ωστόσο, οι πολλές παραγγελίες που έχει η Evergreen θα μπορούσε να την βοηθήσει να ξεπεράσετε και πάλι την ONE.
Επιπλέον, οι ZIM, Hapag-Lloyd και Wan Hai παρουσίασαν την ταχύτερη ανάπτυξη του στόλου τους το 2023 λόγω των νέων παραγγελιών, με τη ZIM να είναι σε θέση να ξεπεράσει την Yang Ming στη λίστα κατάταξης σύντομα.