Έξι προτάσεις για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού με αφορμή την επικείμενη κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου προς ψήφιση κατέθεσε με επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου ο Μιχάλης Λάμπρος, Γενικός Διευθυντής MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC και αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας, σύμφωνα με το newmoney.gr.
«Παραθέτω κατωτέρω μερικά πιο συγκεκριμένα στοιχεία /παρατηρήσεις που έλαβα πρόσφατα από Πλοιοκτήτες και μεσίτες σκαφών αναψυχής που θεωρούν ως τα βασικότερα για να μεταμορφώσουν την ισχύουσα σήμερα νομοθεσία σε μια σωστή, χωρίς γραφειοκρατίες και άσκοπες καθυστερήσεις, εντελώς νέα κατάσταση, που σαφώς θα προσελκύσει σκάφη αναψυχής στην Ελληνική σημαία και γενικότερα στην Ελληνική επικράτεια» επισημαίνει στο εισαγωγικό σημείωμα ο κ.Μιχάλης Λάμπρος και αναλύει τα έξι σημεία:
1) Απλοποίηση και διευκόλυνση των διαδικασιών των σκαφών αναψυχής στις αφίξεις και αναχωρήσεις σε όλα τα λιμάνια της χώρας. Καθορισμένες εκ των προτέρων διαδικασίες σε όλα τα λιμάνια, βασισμένες στις διαδικασίες αναφοράς με την χρήση internet. Απλουστευμένα και standard ναυλοσύμφωνα για τον έλεγχο από τα κατά τόπους Λιμεναρχεία που θα συμπεριλαμβάνουν επίσης και τις διαδικασίες υπολογισμού του ΦΠΑ. Γιατί το ΦΠΑ να μην υπολογίζεται και να εισπράττεται από τα κατά τόπους Λιμεναρχεία; Το ίδιο ποσοστό ΦΠΑ πρέπει να υπολογίζεται για όλες τις ναυλώσεις.
2) Άμεση άρση του καμποτάζ για όλα τα υπό ξένες σημαίες σκάφη ή τουλάχιστον για τα σκάφη που φέρουν σημαία κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα πρέπει να ισχύουν τα ίδια προνόμια και να τηρούνται οι ίδιες διαδικασίες που ισχύουν για τα υπό Ελληνική σημαία σκάφη αναψυχής.
3) Προμήθεια καυσίμων σε τράνζιτ τιμές να ισχύει για όλες τις κατηγορίες επαγγελματικών σκαφών, όπως προβλέπεται από την ισχύουσα Ελληνική νομοθεσία. Αυτή η διάταξη θα αυξήσει σημαντικά τα έσοδα από την πώληση καυσίμων στα σκάφη, τα οποία δυστυχώς σήμερα αναγκάζονται να προσεγγίζουν Τουρκικά λιμάνια ή λιμάνια του Μαυροβουνίου, όπου ισχύει η ελεύθερη άνευ όρων προμήθεια.
4) Εάν τα επαγγελματικά σκάφη χρησιμοποιούνται για μικρό διάστημα και για αναψυχή από τους πραγματικούς ιδιοκτήτες τους να μην ισχύουν επαχθέστεροι όροι και περισσότεροι φόροι από εκείνους που ισχύουν για οποιονδήποτε ναυλωτή σκάφους.
Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ