Της Αγγελικής Καλλη
«Στον αέρα» κινδυνεύει να τιναχθεί εξ ολοκλήρου το επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ για την επέκταση του λιμένα της κρουαζιέρας, προκειμένου να υποδέχεται πλοία τρίτης γενιάς.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ενώ ο Οργανισμός αναμένει την έγκριση της Κομισιόν προκειμένου να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ το συγκεκριμένο έργο -που ας σημειωθεί έχει περικοπεί προβλέποντας την κατασκευή τριών θέσεων ελλιμενισμού από έξι που ήταν αρχικά – το υπουργείο Περιβάλλοντος έβαλε φρένο στην Περιβαλλοντική Αδειοδότησή του και φέρεται να ενημέρωσε τον ΟΛΠ ότι απαιτείται προηγουμένως να εκπονηθεί νέα μελέτη συγκριτικής αξιολόγησης εναλλακτικών θέσεων.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες αυτές οι εναλλακτικές θέσεις που επικαλείται το ΥΠΕΚΑ είναι η Δραπετσώνα, ο Φαληρικός Όρμος, το Λαύριο και η Ελευσίνα.
Γενική συνέλευση
Υστερα από αυτή την εξέλιξη θεωρείται εξαιρετικά πιθανόν ο ΟΛΠ στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων του που έχει προγραμματιστεί για τα τέλη Ιουνίου να αναγκαστεί να ανακοινώσει την οριστική διαγραφή του έργου της κρουαζιέρας από το αναπτυξιακό του πρόγραμμα.
Το θολό τοπίο γύρω από το έργο της κρουαζιέρας στον Πειραιά, ενέτεινε χθες και το γεγονός ότι ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης, στα εγκαίνια του νέου διεθνούς επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας στην Ακτή Θεμιστοκλέους, απέφυγε επιμελώς να κάνει οποιαδήποτε αναφορά στο αναπτυξιακό πρόγραμμα του ΟΛΠ για το νέο λιμάνι κρουαζιέρας. Κύκλοι του ΥΝΑ επιβεβαίωναν ότι το ζήτημα βρίσκεται σε εκκρεμότητα ενώ λίγα 24ωρα πριν ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Νότης Μηταράκης, δήλωνε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για νέο λιμάνι κρουαζιέρας και η σχετική επένδυση που θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από ιδιωτικά κεφάλαια, θα ανέλθει στα 200 εκατ. ευρώ.
Υπέρ της κατασκευής λιμένα κρουαζιέρας εκτός Πειραιά έχουν ταχθεί οι εκπρόσωπου των φορέων κρουαζιέρας (ΕΚΚΦΝ) και το Ναυτικό Επιμελητήριο Πειραιά. το οποίο έχει την άποψη ότι οι θέσεις των λιμανιών δεν πρέπει να θεωρούνται οριστικές. αλλά να επαναπροσδιορίζονται με βάση το εμπορικό ενδιαφέρον.
imerisia.gr