Σταθερά ανοδική πορεία της ναυλαγοράς έως τα Χριστούγεννα

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Ισχυρά σημεία αντίστασης στις 2.000 μονάδες παρουσιάζει ο δείκτης της ναυλαγοράς παρά το γεγονός ότι η Κίνα ήτανε κλειστή για μία εβδομάδα λόγω εθνικής εορτής. Και όχι μόνο αυτό, αλλά δείχνει και ανοδικές τάσεις και αν δεν συμβεί κάτι το συνταρακτικό, μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου η τάση θα συνεχίσει να είναι ανοδική.

«Γεγονός είναι πως η ναυτιλιακή, αλλά και η επενδυτική κοινότητα έχουν ήδη αρχίσει και προεξοφλούν την άνοδο της αγοράς και ιδιαίτερα για το 2014, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και από τις νέες παραγγελίες που τοποθετήθηκαν και τοποθετούνται αλλά και την έντονη κινητικότητα στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων που έχει σαν αποτέλεσμα φυσικά την αύξηση των τιμών και στις 2 περιπτώσεις, δηλαδή και στα νεότευκτα και στα μεταχειρισμένα» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas SA.

«Σε γενικές γραμμές, είθισται η αύξηση των τιμών των νεότευκτων πλοίων να μεταφράζεται σε βελτίωση της αγοράς αλλά σε λίγο μεγαλύτερο βάθος χρόνου, ενώ η αύξηση στις τιμές των μεταχειρισμένων μεταφράζεται βελτίωση της αγοράς στο πιο άμεσο διάστημα».

Αυτή την εποχή η αύξηση της ζήτησης για μεταχειρισμένα πλοία έχει οδηγήσει σε άνοδο και τις τιμές τους αφού οι αγοραστές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ένα Time Premium ώστε να αγοράσουν άμεσα ένα πλοίο και να το ρίξουν στην αγορά εκμεταλλευόμενοι την ανοδική πορεία των ναύλων.

«Η λογική του Time Premium είναι συνήθης όταν η αγορά κινείται ανοδικά και αν αυτή η πορεία συνεχίσει να είναι ανοδική, λογικά θα δούμε τις τιμές των μεταχειρισμένων να παρουσιάζουν περεταίρω άνοδο. Σαν “Rule of Thump” και κατά μέσο όρο, όταν οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων, συνήθως 10ετίας, φθάσουν να βρίσκονται πάνω από το 70% της αξίας των νεότευκτων τότε υπάρχει μεταστροφή από τα μεταχειρισμένα στα νεότευκτα» υπογραμμίζει ο G.Moundreas SA:

«Αξίζει να αναφέρουμε σαν παράδειγμα ότι από το 2001 μέχρι το 2007, η αναλογία των τιμών ενός πλοίου 10ετίας συγκριτικά με των νεότευκτων αυξήθηκαν από το 50% στο 140% καθώς με την παρουσία της Κίνας στο προσκήνιο οι ναύλοι παρουσίασαν μία συνεχόμενα αυξητική πορεία.

Σήμερα η αναλογία αυτή βρίσκεται περίπου στο 50%. Ενδιαφέρον είχε το σχόλιο – δήλωση του Baltic and International Maritime που δημοσιεύθηκε στο Bloomberg ότι οι τράπεζες απειλούν να διακόπτουν ή και να ακυρώνουν υπάρχουσα δανειοδότηση σε πλοιοκτήτριες εταιρίες οι οποίες «δεσμεύουν» τα πλοία τους σε μεγάλης διάρκειας χρονοναύλωσης με ναυλωτές οι οποίοι ενέχουν το ρίσκο μη τήρησης της συμφωνίας».

newmoney.gr