Η δανέζικη ναυπηγική εταιρεία Knud E. Hansen A / S, σε συνεργασία με τις εταιρείες Reefer Intel και Stena RO/RO, σχεδίασε ένα πλοίο RO / RO – Ψυγείο.
Όπως παρουσιάστηκε στο πρόσφατο συνέδριο στο Ρόττερνταμ, το πλοίο έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει μπανάνες από την Νότια και κεντρική Αμερική προς την Ευρώπη. Με μήκος 199 μέτρα, πλάτος 29 μέτρα και βύθισμα 8,6 μέτρα, το πλοίο μπορεί να μεταφέρει 11.500 παλέτες στα αμπάρια-ψυγεία και 206 εμπορευματοκιβώτια (container) στο κατάστρωμα. Ο συνδυασμός αυτός σημαίνει 45% αύξηση σε σχέση με τα παραδοσιακά πλοία-ψυγεία.
Το κλειδί στην σχεδίαση είναι ο τρόπος φόρτωσης των αμπαριών. Τα τέσσερα εσωτερικά αμπάρια έχουν πρόσβαση μέσω της πρυμναίας ράμπας προς την προβλήτα και διαιρούνται σε δέκα διαμερίσματα, κάθε ένα από τα οποία, διαθέτει αυτόνομη ψύξη και διαχείριση της ατμόσφαιρας. Μεταξύ των εσωτερικών καταστρωμάτων έχουν κατασκευαστεί ράμπες η οποίες επιτρέπουν την γρήγορη και αποτελεσματική είσοδο οχημάτων.
Σύμφωνα με την Knud E. Hansen, «Το πλοίο μπορεί να φορτώσει και να ξεφορτώσει μέσα σε μόλις 12 ώρες, όταν με τα παραδοσιακά ψυγεία χρειάζεται 32-48 ώρες. Αυτό δεν σημαίνει μόνο εξοικονόμηση χρημάτων για έξοδα ελλιμενισμού, αλλά σημαίνει και ότι το πλοίο μπορεί να διατηρήσει το χρονοδιάγραμμα του ταξιδιού του ελαττώνοντας ταχύτητα και μειώνοντας το κόστος του καυσίμου.»
Κύρια χαρακτηριστικά
Length, overall 199.00 m
Length, between perpendiculars 185.00 m
Breadth, molded 29.00 m
Depth to main deck 10.20 m
Design draft, moulded 8.40 m
Capacity
Containers 1st layer 100 FEU
Container 2nd layer 110 FEU
Cassettes in holds 365
Total number of HC pallets 11,500
Propulsion
Service speed 20,5 knots
Diesel
Main engine: two-stroke turbo charged slow-speed marine diesel engine
Installed power: 25,340 kW
Aux. engines: 4 x 2,540 kW
e-Nautilia.gr