Περισσότερα πλοία με λιγότερα κεφάλαια για τους Έλληνες εφοπλιστές

Της Αγγελικής Καλλή

Πενήντα περισσότερα πλοία, σε σχέση με πέρυσι, έχουν αγοράσει από τις αρχές του χρόνου οι Έλληνες πλοιοκτήτες. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Allied Shipbroking, από τον Ιανουάριο έως και τις πρώτες μέρες του Μαΐου έχουν αγοραστεί συνολικά 114 πλοία, ενώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2012 είχαν αγοραστεί 64 πλοία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Έλληνες διπλασιάζουν σχεδόν τις αγορές τους επενδύοντας μόλις 300.000 δολάρια σε σχέση με πέρυσι. Συνολικά από τις αρχές του 2013 έχουν επενδυθεί περί τα 1,5 δισ. δολάρια, ενώ το 2012 είχαν επενδυθεί περί τα 1,2 δισ. δολάρια.

Καλλιμανόπουλος

Εν τω μεταξύ συνεχίζονται και οι επενδύσεις σε νέες κατασκευές με τις ελληνικές εταιρείες να μπαίνουν σε νέες αγορές σε σχέση με τις προηγούμενες δραστηριότητές τους ή να εντείνουν τις ήδη υπάρχουσες.

Ο όμιλος Καλλιμανόπουλου επέστρεψε στα ναυπηγεία και στην αγορά του ξηρού φορτίου, με την παραγγελία τριών πλοίων Kamsarmax ecotype. H συμφωνία έκλεισε με ναυπηγεία της Κίνας, ενώ περιλαμβάνει option για την κατασκευή άλλων δύο μονάδων. Tο πρώτο πλοίο θα παραδοθεί το Φθινόπωρο του 2015.

Οικολογικά πλοία

Όπως σημειώνει η εταιρεία, ο όμιλος Καλλιμανόπουλου είναι από τους πρώτους που αποφασίζει να προχωρήσει στην κατασκευή οικολογικών φορτηγών πλοίων επενδύοντας στην προστασία του περιβάλλοντος με τον καινοτόμο σχεδιασμό CS Marine Technology PteLTD που έχει ως αποτέλεσμα την εκπομπή 40% λιγότερων ρύπων από τα αντίστοιχα σημερινά πλοία.

Τα ναυπηγεία JiangsuNew Yangzijiang Shipbuilding στα οποία θα κατασκευαστούν τα συγκεκριμένα πλοία είναι από τα μεγαλύτερα και παλαιότερα στην Κίνα. Είναι ιδιωτικά και τα πρώτα ναυπηγεία της Κίνας τα οποία είναι εισηγμένα στο χρηματιστήριο της Σιγκαπούρης.

Έχουν τη δυνατότητα να παραδίδουν περισσότερα από 35 πλοία τον χρόνο, ενώ εξειδικεύονται στην κατασκευή πλοίων ξηρού φορτίου, χύδην φορτίου και σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

imerisia.gr