Ξεκίνησε η δίκη για το ναυάγιο του ”Costa Concordia”

Ξεκίνησε σήμερα το πρωί στο Γκροσέτο η δίκη του καπετάνιου Φραντσέσκο Σκετίνο που κατηγορείται για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia.

Ο πρώτος μάρτυρας που κλήθηκε από το διακαστήριο είναι ο Τζιοβάνι Λακαρίνο, επικεφαλής αξιωματικός του κρουαζιερόπλοιου την τραγική νύχτα και πρώτος βοηθός του Σκετίνο κατά την διάρκεια της πλεύσης του Costa Concordia.

Σύμφωνα με τον μάρτυρα ο καπετάνιος είχε διατάξει αλλαγή πορείας, σε 0,5 μίλια από τις ακτές αντί για 5 μίλια που ήταν το σύνηθες δρομολόγιο.

Συνολικά οι μάρτυρες υπεράσπισης και κατηγορίας που θα καταθέσουν στο δικαστήριο για την τραγωδία της νύχτας της 13ης Ιανουαρίου 2012, φτάνουν τους 1040.

newsbeast.gr

Διαβάστε ακόμα

– Θα έχει ολοκληρωθεί σε οκτώ ώρες.

Η ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia, το οποίο ναυάγησε πριν από περισσότερο από ενάμιση χρόνο κοντά στις ακτές του ιταλικού νησιού Τζίλιο, θα αρχίσει στις 07:00 ώρα Ελλάδος την Δευτέρα «αν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν», δήλωσε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στην Ρώμη ο επικεφαλής της ιταλικής υπηρεσίας πολιτικής προστασίας Φράνκο Γκαμπριέλι.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η τελική «απόφαση θα ανακοινωθεί την Κυριακή στις 14:00» τοπική ώρα (15:00 ώρα Ελλάδος).

Αν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν η ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου αναμένεται να αρχίσει την αυγή τη Δευτέρα και να ολοκληρωθεί θεωρητικά 7-8 ώρες αργότερα, διευκρίνισε ο ίδιος.

Μόλις αρχίσει η διαδικασία αυτή «δεν θα μπορούμε να την σταματήσουμε καθώς η δύναμη της βαρύτητας είναι τεράστια», εξήγησε ο Νοτιοαφρικανός Νικ Σλόαν, ειδικός διεθνώς σε θέματα ανέλκυσης πλοίων ο οποίος εργάζεται για την αμερικανική Titan, εταιρεία η οποία έχει επιφορτιστεί μαζί με την ιταλική Micoperi με την επιχείρηση αυτή.

Ο Σέρτζιο Τζιρότο, υπεύθυνος του σχεδίου αυτού για λογαριασμό της Micoperi, δεν θέλησε να διευκρινίσει αν επικρατεί αισιοδοξία ή όχι σχετικά με την επιτυχία της επιχείρησης αυτής: «ως μηχανικοί συνηθίζουμε να σκεπτόμαστε λογικά, είμαστε ήρεμοι όσον αφορά το σχέδιο από τεχνικής άποψης».

newsbeast.gr

Διαβάστε ακόμα

Οπως επισημαίνουν οι μηχανικοί, δεν είναι εγγυημένη η επιτυχία του εγχειρήματος.

Θα έχουν στη διάθεσή τους μόνο μία προσπάθεια για να το φέρουν σε όρθια θέση και οποιοδήποτε λάθος μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες, είτε να διαλυθεί το πλοίο, είτε να βυθιστεί ολοσχερώς… το Costa Concordia, ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια που κατασκευάστηκαν ποτέ, το οποίο στις 13 Ιανουαρίου του 2012 έπεσε σε ύφαλο και προσάραξε λίγα μέτρα από το νησί Τζίλιο της Τοσκάνης, παρασύροντας στο θάνατο 32 ανθρώπους.

Τον επόμενο μήνα όμως, θα «ξαναζωντανέψει». ‘Η τουλάχιστον έτσι θέλουν να πιστεύουν οι μηχανικοί που έχουν καταστρώσει ένα φιλόδοξο πλάνο για το πώς θα σηκωθεί το πλοίο των 114.500 τόνων.

Η ιδέα, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN, είναι να το φέρουν ξανά σε ορθή θέση και να μεταφερθεί στο κοντινότερο λιμάνι. Ακούγεται απλό, αλλά δεν είναι.

Σύμφωνα με το σχέδιο, θα χρησιμοποιήσουν καλώδια που θα είναι συνδεδεμένα σε υδραυλικές αντλίες ώστε αρχικά να ανασηκωθεί το κρουαζιερόπλοιο από το βυθό.

Ταυτόχρονα θα τοποθετηθεί πάνω σε μία πλατφόρμα, που θα αποτελείται από σακιά τσιμέντου και μία υποβρύχια ατσάλινη κατασκευή.

Στη συνέχεια, γιγάντια «κουτιά» στην πλευρά του πλοίου που είναι εκτός νερού θα γεμίσουν αέρα. Στη θεωρία, το αποτέλεσμα θα είναι να έρθει σε όρθια θέση και στη συνέχεια να επιπλεύσει, ώστε να μπορέσουν να το μεταφέρουν σε λιμάνι.

Περισσότεροι από 500 άνθρωποι δουλεύουν πυρετωδώς τον τελευταίο καιρό για να προετοιμάσουν την επιχείρηση, η οποία αναμένεται να κοστίσει 400 εκατ. δολάρια.

plektani.gr

Διαβάστε ακόμα

Ξεκίνησε την Τρίτη η δίκη του Φραντσέσκο Σκετίνο, πρώην καπετάνιου του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia, στο δικαστήριο της πόλης Γκροσέτο στην Τοσκάνη, αλλά αναβλήθηκε για τις 17 Ιουλίου λόγω της απεργίας των δικηγόρων.

Σχεδόν δύο χρόνια μετά το ναυάγιο του ιταλικού κρουαζιερόπλοιου στις 13 Ιανουαρίου του 2012, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε 33 ανθρώπους, η ακροαματική διαδικασία, στην οποία ήταν παρών ο κατηγορούμενος, αναβλήθηκε μόλις 15 λεπτά μετά την έναρξή της.

Ο Σκετίνο κατηγορείται για ανθρωποκτονίες από αμέλεια, για εγκατάλειψη πλοίου και για ζημιές στο περιβάλλον.

defencenet.gr

Διαβάστε ακόμα

Σχεδόν 14 μήνες μετά το ναύαγιο του Costa Concordia που συγκλόνισε την κοινή γνώμη, έρχεται η έκθεση του Εισαγγελέα για να ρίξει φως στα πιο σκοτεινά του μυστικά.

Το πιο συγκλονιστικό σημείο της έρευνας αφορά στο θάνατο της 5χρονης Νταγιάνα Αρλόττι και του πατέρα της Ουίλιαμ. Οι δύο τους βρίσκονταν στη δεξιά πλευρά του πλοίου και μάταια αναζητούσαν χώρο σε μια σωσίβιο λέμβο.

Μέλος του πληρώματος τους υπέδειξε να πάνε στο αριστερό μέρος, αλλά δεν πρόλαβαν, αφού το ποίο έγειρε και έπεσαν μέσα στο εσωτερικό το οποίο είχε πλημμυρίσει.

Η απορία που γεννιέται αμέσως, διαβάζοντας την έκθεση, είναι μια: είναι δυνατόν να βλέπεις ένα παιδί και να μην του δώσεις μια θέση στην σωσίβια λέμβο; Πόσο χώρο μπορεί να πιάσει ένα παιδί πέντε ετών;

Μια άλλη συγκλονιστική ιστορία είναι αυτή του μουσικού Τζιουσέπε Τζιρολάνο, ο οποίος αν και κατάφερε να βρει θέση σε μια σωσίβιο λέμβο, αποφάσισε να παραχωρήσει τη θέση του σε κάποιον άλλον. Η γενναιόδωρη αυτή κίνηση του κόστισε την ίδια του τη ζωή.

Μια άλλη περίπτωση είναι εκείνη της Μαρία Ντ’Ιντρόνο, η οποία αν και επιβιβάστηκε σε σωσίβιο λέμβο, αναγκάστηκε να φύγει, γιατί “έγερνε” και δεν μπορούσαν να την ρίξουν με ασφάλεια στη θάλασσα. Μένοντας στο κατάστρωμα, αποφάσισε να πηδήξει στα παγωμένα νερά, αλλά δεν ήξερε κολύμπι και πνίγηκε στα σκοτεινά νερά.

Η έκθεση του Εισαγγελεά ρίχνει φως στον τρόπο που πέθαναν 32 άνθρωποι, κοντά στο νησί Τζίλιο, στην Τοσκάνη, στις 13 Ιανουαρίου 2012.

Ο καπετάνιος Φραντσέσκο Σκετίνο, φέρεται ότι έδωσε λάθος κατεύθυνση στο πλοίο για να εντυπωσιάσει μια γυναίκα, αλλά τώρα κατηγορείται για ανθρωποκτονίες εξ’ αμελείας.

Η δίκη του θα ξεκινήσει στα μέσα Απριλίου.

newsnow.gr

Διαβάστε ακόμα

«Μου φέρθηκαν σαν να ήμουν ο νεκρός ηγέτης της αλ Κάιντα, Osama Bin Laden, όμως εγώ δεν είμαι σε καμία περίπτωση ο μόνος υπεύθυνος για όσα συνέβησαν», είπε στην εφημερίδα «La Stampa» ο πλοίαρχος του Costa Concordia, Francesco Schettino, που κατηγορείται για το ναυάγιο.

Ο Schettino, καπετάνιος του κρουαζιερόπλοιου που έπεσε στα βράχια έξω από το νησί Τζίλιο στις 13 Ιανουαρίου 2011, είπε ότι «έχει εμπιστοσύνη στην ιταλική δικαιοσύνη» και προσθέτει ότι «στο μυαλό του έχει συνεχώς τους 32 επιβάτες που έχασαν την ζωή τους στο ναυάγιο».

Ο ιταλός πλοίαρχος του εμπορικού ναυτικού φέρεται να εγκατέλειψε το πλοίο του πολύ πριν ολοκληρωθούν οι επιχειρήσεις διάσωσης των επιβατών και για το λόγο αυτό κατηγορείται τώρα για πολλαπλή ανθρωποκτονία εξ αμελείας και πρόκληση περιβαλλοντικής καταστροφής.

«Δεν εγκατέλειψα το πλοίο, έφυγα όταν το σημείο στο οποίο βρισκόμουν ήταν έτοιμο να βυθιστεί και κινδύνευα να μην μπορώ, ούτως ή άλλως, να είμαι χρήσιμος σε κανέναν» πρόσθεσε ο Schettino στην συνέντευξη την οποία παραχώρησε στην εφημερίδα.

Ο καπετάνιος του Costa Concordia θεωρεί επίσης ότι «οι επιβάτες έπρεπε να απομακρυνθούν από το πλοίο με ελικόπτερα» και επιμένει ότι «αμαυρώθηκε χωρίς λόγο τόσο η εικόνα του όσο και ολόκληρης της Ιταλίας, με ένα πρωτοφανή διεθνή διασυρμό».

Ο Schettino, με αγωγή που έκανε πρόσφατα, αξιώνει την επαναπρόσληψή του από την πλοιοκτήτρια εταιρία.

zougla.gr

Διαβάστε ακόμα