Costa Crociere: Η Γένοβα κατάλληλη για τη διάλυση

costa_concordia_

“Η Γένοβα είναι το μόνο ιταλικό λιμάνι στο οποίο οι δραστηριότητες κατεδάφισης και ανακύκλωσης μπορούν να αρχίσουν άμεσα και να υπολογίζουμε στις καλύτερες δυνατές τεχνολογίες και προδιαγραφές ασφαλείας του περιβάλλοντος”, επαναβεβαίωσε η ομάδα Costa Crociere κατά τη λήξη της συνεδρίασης του Conferenza dei Servizi (επιτροπής έργου) που πραγματοποιήθηκε στις 25 Ιουνίου στη Ρώμη.

Η εταιρεία δεσμεύτηκε για την απομάκρυνση του ναυαγίου, το συντομότερο δυνατό, με απόλυτη ασφάλεια και με τα υψηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα και ότι για την επίτευξη αυτού του στόχου, στράφηκαν στην καλύτερη τεχνογνωσία και τις πιο προηγμένες τεχνολογικές λύσεις χωρίς να υπολογίζουν το οικονομικό κόστος.

“Σε τρεις εβδομάδες θα είμαστε έτοιμοι να ρυμουλκήσουμε το Concordia από το νησί Giglio, σε μια χρονική περίοδο που στατιστικά παρουσιάζει τις πιο ευνοϊκές καιρικές και θαλάσσιες συνθήκες. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το χρονοδιάγραμμα, η μόνη λύση είναι η μεταφορά του ναυαγίου σε ένα μέρος το οποίο είναι πλήρως εξοπλισμένο για τη διάλυση και συμβαδίζει με τα υψηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα”, δήλωσε ο Michael Thamm, Διευθύνων Σύμβουλος της Costa Crociere.

Σύμφωνα με τον ίδιο, όλες οι μέχρι στιγμής τεχνικές αποφάσεις της Costa Crociere έχουν αποδειχθεί σωστές και γι’ αυτόν τον λόγο αξίζουν της εμπιστοσύνης των ιταλικών αρχών και για την τελική φάση. “Ο μόνος στόχος για τον οποίον εργαζόμαστε είναι να κλείσει αυτό το έργο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η θετική γνώμη που εκφράστηκε από τα 17 υπουργεία και τις δημόσιες αρχές σε σύνολο 19 που κλήθηκαν να δώσουν τεχνικές αξιολογήσεις τους σήμερα στο Conferenza dei Servizi Servizi, μας διαβεβαιώνει για την εγκυρότητα της επιλογής της Costa Crociere για το project της Γένοβας”, πρόσθεσε ο Michael Thamm.

Αφού υπεραμύνθηκε ότι η επιλογή αυτή παραμένει συνεπής με αυτήν που παρουσιάστηκε στο Conferenza dei Servizi πριν από δύο χρόνια, που προέβλεπε την ρυμούλκηση σε ένα ιταλικό λιμένα εξοπλισμένο με εγκαταστάσεις και εξοπλισμό διάλυσης, ο Διευθύνων Σύμβουλος χαρακτήρισε ως “μη έγκυρη εναλλακτική λύση” την υποψηφιότητα του Piombino, λόγω των σημαντικών καθυστερήσεων στις εργασίες για την κατασκευή λιμενικών υποδομών. “Είμαστε βέβαιοι ότι το Συμβούλιο των Υπουργών, που καλείται τώρα να λάβει την τελική απόφαση, μπορεί να αξιολογήσει θετικά τη σταθερότητα του project της Γένοβας”, κατέληξε.

Όπως εξήγησε η τεχνική ομάδα (Parbuckling Project team), το σχέδιο κατεδάφισης και ανακύκλωσης που υπέβαλε η κοινοπραξία Saipem/San Giorgio del Porto είναι το αποτέλεσμα της αξιολόγησης όλων των προτάσεων που υποβλήθηκαν από ιταλικές και ξένες εταιρείες/κοινοπραξίες στο πλαίσιο του διεθνούς διαγωνισμού που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο.

Η επιλογή αυτού του έργου είναι το αποτέλεσμα των τεχνικών εκτιμήσεων σχετικά με την εγκυρότητα της προτεινόμενης μεθοδολογίας, την αξιοπιστία και την εμπειρογνωμοσύνη των επιχειρήσεων και του εργατικού δυναμικού που εμπλέκονται, τη βεβαιότητα και την ταχύτητα του τελικού αποτελέσματος, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα όλων των φάσεων εργασίας, σύμφωνα με την τεχνική ομάδα.

Το έργο απομάκρυνση του ναυαγίου Concordia είναι η μεγαλύτερη ναυτική επιχείρηση διάσωσης στην ιστορία. Επί του παρόντος, περισσότεροι από 350 τεχνικοί εργάζονται 24ώρες το 24ωρο, 7 μέρες την εβδομάδα για την ολοκλήρωση της εγκατάστασης sponsons (πλωτήρων) πριν από τη φάση της ανέλκυσης.

Και οι 15 πλωτήρες στη δεξιά πλευρά έχουν εγκατασταθεί και τώρα οι τεχνικοί εργάζονται για τους τελευταίους 4, που θα τοποθετηθούν στην αριστερή πλευρά πριν την ανέλκυση του ναυαγίου και την προετοιμασία για τη ρυμούλκηση.

Το χρονοδιάγραμμα των εργασιών προβλέπει ότι η ανέλκυση μπορεί να ξεκινήσει από τα μέσα Ιουλίου, εφόσον δοθεί η έγκριση του Παρατηρητηρίου.