Costamare: Πρόσθεσε 28 bulk carriers στο στόλο της

Λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς 16 bulk carriers, η εισηγμένη στο NYSE & στο Χ.Α., ναυτιλιακή εταιρεία Costamare, συμφερόντων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, κάνει γνωστή την αγορά 12 ακόμη πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (bulk carriers).

Πιο συγκεκριμένα, σε ανακοίνωση της εταιρείας για τη διανομή μερίσματος προς τους κατόχους προνομιούχων και κοινών μετοχών, γνωστοποιήθηκαν οι νέες συμφωνίες. Ειδικότερα, όπως σημείωσε, αυτή τη στιγμή η Costamare ελέγχει έναν στόλο 81 containerships συνολικής μεταφορικής ικανότητας 581.000 teu, στα οποία περιλαμβάνονται δύο πλοία για τα οποία υπάρχει συμφωνία αγοράς αλλά και δύο containerships που έχουν πωληθεί, όπως επίσης και 28 dry bulk carriers, συνολικής χωρητικότητας 1.496.000 dwt, στα οποία περιλαμβάνονται 25 second hand πλοία για τα οποία υπάρχει συμφωνία αγοράς τους, ενω τα τρία (από τα 28) τα έχει ήδη παραλάβει. Να αναφερθεί ότι η απόκτηση των πρώτων 16 bulkers, αφορά σε πλοία, χωρητικότητας μεταξύ 33.000 & 85.000 dwt, με μέσο όρο ηλικίας τα 10 έτη, τα οποία απασχολούνται στη spot αγορά. Επίσης, από τα 16 τα δύο πλοία έχουν ήδη παραληφθεί, ενώ τα υπόλοιπα αναμένονται μέχρι τον Ιανουάριο του 2022.

Ο οικονομικός διευθυντης της Costamare, Γρηγόρης Ζήκος είχε δηλώσει στα μέσα Ιουνίου (με την ανακοίνωση της εξαγοράς των 16 πλοιων) ότι “Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την απόκτηση dry bulk πλοίων. Έχουμε αποφασίσει να επενδύσουμε σε ένα τομέα με ισχυρά θεμελιώδη, που παρέχει αυξημένες ευκαιρείες απόδοσης για τους μετόχους μας. Τα πλοία θα διαχειρίζεται η υφιστάμενη ομάδα μας, η οποία θα ενισχυθεί από την ομάδα του bulk carrier της ομάδας του Ιδρύματος Ωνάση, που θα ενταχθεί στην Costamare τον Ιούλιο”. Επίσης, ο κ.Ζήκος τόνισε ότι “Λαμβάνοντας υπόψη τη φύση της αγοράς του χύδην ξηρού φορτίου, σκοπεύουμε να έχουμε χαμηλή μόχλευση έως και 60% της αξίας των πλοίων”.Τέλος σημείωσε ότι θα δώσει λεπτομερή ενημέρωση για την επιχειρηματική στρατηγική της εταιρείας κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων δευτέρου τριμήνου.

Επίσης, να σημειωθεί ότι σημαντικό ρόλο στην επέκταση της δραστηριότητας της Cοstamare στον τομέα των bulk carriers έχει ο κ. Γιάννης Πλατσιδάκης, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Maran Dry του ομίλου Αγγελικούση & επίτιμος πρόεδρος της Intercargo.Εν τω μεταξύ ναυτιλιακές πηγές αναφέρουν ότι η Costamare θα συνεχίσει τις αγορές, με γνώμονα την αγορά και τις αξίες των πλοίων. Αυτή τη στιγμή ωστόσο η ναυτιλιακή εταιρεία επικεντρώνεται στην αγορά μεσαίας μεταφορικής ικανότητας. Η ναυτιλιακή εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει την ταυτότητα των πλοίων ή τους πωλητές, παρ’όλα αυτά η σύμφωνα με πηγές η Costamare προχώρησε στην αγορά τριών bulkers από την Olympic Shipping and Management του Ιδρύματος Ωνάση, και συγκεκριμένα των Olympic Pegasus (κατασκευής του 2011 & χωρητικότητας 56.726 dwt), Olympic Pride κατασκευής του 2006 & χωρητικότητας 55.705 dwt) και το αδελφό πλοίο (sister ship) Olympic Peace (κατασκευής του 2006 & χωρητικότητας 55.705 dwt). Επίσης, η εταιρεία συνδέθηκε με την εξαγορά δύο Kamsarmaxes, των “Pedhoulas Builder” & “Pedhoulas Farmer”,κατασκευής της Safe Bulkers,συμφερόντων του Πόλυ Χατζηιωάννου καθώς και με την αγορά του kamsarmax “Spring Aeolian” της γιαπωνέζικης Shunzan Kaiun. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με το τελευταίο report της Intermodal, η Costamare απέκτησε και τα “Ν Discovery”,κατασκευής του 2012 & χωρητικότητας 37.019 dwt και “Malen”, κατασκευής του 2011 & χωρητικότητας 34.627 dwt, έναντι 14.2 και 13 εκατομμυρίων δολαρίων αντίστοιχα.

maritimes.gr

Διαβάστε ακόμα