Πειραιάς
34°C

Dali: Κακόσυντήρηση των ηλεκτρομηχανών και ανθρώπινα λάθη φαίνεται να οδήγησαν στην πρόσκρουση στην γέφυρα

Δημοσιεύθηκε στις

15/05/2024

από

Το NTSB δημοσίευσε την αρχική του έκθεση σχετικά με την πρόσκρουση του πλοίου μεταφορας εμπορευματοκιβωτίων Dali με τη γέφυρα Francis Scott Key.

Αν και ο οργανισμός δεν έχει βγάλει ακόμη συμπεράσματα σχετικά με τα ακριβή αίτια, η έκθεση περιέχει πληροφορίες που δεν είχαν έρθει στο φως της δημοσιότητας μέχρι στιγμής, σχετικά με τις δύο σύντομες απώλειες ηλεκτρικής ενέργειας και την απώλεια της πρόωσης που προηγήθηκαν του ατυχήματος.

Πρώτον, η NTSB επιβεβαίωσε τις πρώτες αναφορές ότι το Dali έπαθε μπλακ άουτ δύο φορές ενώ βρισκόταν προσδεμένο στην προβλήτα την ημέρα πριν από τον απόπλου του.

Στις 25 Μαρτίου, το Dali έπαθε μπλακ άουτ κατά τη διάρκεια συντήρησης στο λιμάνι λόγω ανθρώπινου λάθους. Ένα μέλος του πληρώματος έκλεισε κατά λάθος το exhaust damper για τη γεννήτρια Νο. 2, με αποτέλεσμα να σταματήσει. Η Νο. 2 ήταν η μόνη γεννήτρια που λειτουργούσε (από τις τέσσερις που διαθέτει το πλοίο), έτσι το πλοίο παρουσίασε μια σύντομη διακοπή ρεύματος έως ότου το πλήρωμα μπορέσει να επαναφέρει την ισχύ και πάλι με την γεννήτρια Νο. 3. Μετά από μια σύντομη περίοδο, η γεννήτρια Νο. 3 παρουσίασε απώλεια πίεσης καυσίμου και ο διακόπτης της άνοιξε, προκαλώντας ένα δεύτερο μπλακ άουτ δίπλα στην προβλήτα.

Κατά τη διάρκεια αυτού του περιστατικού, το πλήρωμα άλλαξε από τη χρήση του μετασχηματιστή Νο. 2 στον μετασχηματιστή Νο. 1 (και, κυρίως, των διακοπτών του μετασχηματιστή Νο. 1). Οποιοσδήποτε μετασχηματιστής θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να μετατρέψει το τροφοδοτικό των 6.000 βολτ από τις γεννήτριες σε ισχύ «χαμηλής τάσης» 440 βολτ για τα συστήματα του πλοίου και το Νο. 2 ήταν σε χρήση εδώ και μήνες.

Όταν το πλοίο αναχώρησε από την προβλήτα νωρίς το επόμενο πρωί, οι γεννήτριες Νο. 3 και Νο. 4 λειτουργούσαν και ο Νο. 1 μετασχηματιστής, ο Νο. 1 διακόπτης υψηλής τάσης και ο Νο. 1 διακόπτης χαμηλής τάσης ήταν σε χρήση. Ο περισσότερος εξοπλισμός που είχε προκαλέσει προβλήματα στην προβλήτα την προηγούμενη μέρα ήταν εκτός λειτουργίας.

Το πλοίο έφυγε από την προβλήτα στο 0036, και απελευθέρωσε τα ρυμουλκά του, έστριψε και κατευθύνθηκε προς το Fort McHenry Channel με χαμηλή ταχύτητα. Ένας εκπαιδευόμενος πλοηγός είχε τη διακυβέρνηση του πλοίου ενώ ένας έμπειρος πλοηγός το παρακολουθούσε.

Περίπου στις 0125, καθώς το Dali βρισκόταν σε απόσταση ίση με περίπου τρεις φορές το μήκος του μακριά από τη γέφυρα Francis Scott Key, οι διακόπτες υψηλής και χαμηλής τάσης Νο. 1 άνοιξαν και έκοψαν το ρεύμα στο υπόλοιπο πλοίο. Οι λόγοι είναι άγνωστοι και διερευνώνται, με τη βοήθεια του κατασκευαστή.

Οι δύο ηλεκτρομηχανές συνέχιζαν να λειτουργούν, αδιάκοπα, αλλά δεν ήταν πλέον συνδεδεμένες με τα υπόλοιπα συστήματα του πλοίου. Χωρίς τροφοδοσία στην ηλεκτροκίνητη αντλία λαδιού λιπαντικού και στην αντλία ψυκτικού για τον κύριο κινητήρα, το σύστημα πρόωσης σταματάει αυτόματα. Δεν επανήλθε ποτέ.

Ο έλεγχος της πηδαλιουχία χάθηκε επίσης προσωρινά με το πηδάλιο να είναι κολλημένο στη μέση το Dali παρασύρθηκε προς τη γέφυρα. Η γεννήτρια έκτακτης ανάγκης τέθηκε σε λειτουργία λίγο μετά και αποκατέστησε την ισχύ στα συστήματα της γέφυρας και σε μία αντλία του πηδάλιου. Στις 01:26:13, ο πλοηγός έσωσε εντολή να γυρίσει το πηδάλιο 20 μοίρες. Λόγο όμως του γεγονότος ότι δεν γύριζε η προπέλα η επίδραση στην πορεία του πλοίου ήταν μειωμένη.

Το πλήρωμα επανασύνδεσε χειροκίνητα τους διακόπτες υψηλής τάσης και χαμηλής τάσης, αποκαθιστώντας την πλήρη ισχύ στο πλοίο. Στις 01:26:39, οι πιλότοι κάλεσαν επείγουσα βοήθεια ρυμουλκών και έδωσαν εντολή την πόντιση της άγκυρας.

Λίγο αργότερα, το πλοίο έχασε ξανά την ισχύ του. Αυτή τη φορά είχαν ανοίξει οι διακόπτες της γεννήτριας ντίζελ για τις γεννήτριες Νο 3 και 4. Η γεννήτρια έκτακτης ανάγκης παρέμεινε σε λειτουργία και συνέχισε να παρέχει εφεδρική ισχύ στη γέφυρα. Η γεννήτρια Νο. 2 λειτουργούσε σε κατάσταση αναμονής και συνδέθηκε γρήγορα αυτόματα και το πλήρωμα έκλεισε τους διακόπτες για τον μετασχηματιστή Νο. 2 (αυτόν που χρησιμοποιήθηκε προηγουμένως την προηγούμενη μέρα) για να επαναφέρει την ισχύ χαμηλής τάσης για δεύτερη φορά. Από την έναρξη του δεύτερου μπλακ άουτ μέχρι την αποκατάσταση του ρεύματος χρειάστηκαν περίπου 30 δευτερόλεπτα.

Στη 01:29:10, το Dali χτύπησε την γέφυρα Key Bridge με 6,5 κόμβους, ρίχνοντας την στο νερό. Ένα μέλος του πληρώματος τραυματίστηκε ελαφρά όταν η γέφυρα έπεσε στην πλώρη του Dali, ενώ έξι εργαζόμενοι της υπηρεσίας οδοποιίας σκοτώθηκαν και ένας εργάτης τραυματίστηκε. Οι επιχειρήσεις διάσωσης για την επαναφορά του Dali βρίσκονται σε εξέλιξη και οι δικαστικές διαμάχες για την ευθύνη για την καταστροφή μόλις ξεκίνησαν.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C