Ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές για το πρώτο πλοίο στον κόσμο που χρησιμοποιεί αιολική ενέργεια- Δείτε πόσο καύσιμο εξοικονομείται

Μια εποχή πιο πράσινης και αποτελεσματικότερης ναυτιλίας φαίνεται να πλησιάζει όλο και πιο κοντά καθώς ένα αποκλειστικά τροποποιημένο φορτηγό πλοίο 43.000 τόνων ολοκληρώνει την εξάμηνη δοκιμή του στη θάλασσα χρησιμοποιώντας για την πρόωση του ένα συνδυασμό μιας μηχανής εσωτερικής καύσεως και αυτόματα πανιά υψηλής τεχνολογίας για να κινείται με τον άνεμο.

Ο συνδυασμός πανιού και μηχανής ντίζελ δεν είναι κάτι νέο. Χρονολογείται από τα πρώτα ατμόπλοια όταν οι πλοιάρχοι δεν ήθελαν να εξαρτώνται από μια φορητή, ημι-πειραματική ατμομηχανή για να διασχίσουν τον ωκεανό. Ακόμη και τώρα, τα μικρότερα ιστιοπλοϊκά έχουν κάποια βοηθητική ισχύ για τους ελιγμούς τους όταν βρίσκονται σε κάποιο λιμάνι, κοντά στις στεριές ή όταν δεν υπάρχει άνεμος.

Καθώς οι μηχανές εξελίσσονταν, τα πλοία έγιναν ακόμη μεγαλύτερα και τα χρονοδιαγράμματα πολύ σφιχτά. Τα πανιά εξαφανίστηκαν σταδιακά από την εμπορική ναυτιλία, αλλά η αιολική πρόωση δεν εξαφανίστηκε ποτέ εντελώς.

Τα πανιά μπορεί να μην επιστρέψουν ως το βασικό μέσο προώθησης ενός πλοίου, αλλά η δέσμευση να χρησιμοποιηθούν ως μέσω συμπληρωματικής ισχύος με σκοπό την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και μείωσης των τοξικών εκπομπών ήταν δελεαστική, εφόσον δεν εξαρτάται από μεγάλα πανιά από καμβά και μεγάλο αριθμό πληρώματος για να το χειρίζονται.

Ναυλωμένο από την Cargill και υπό την διαχείριση από την MC Shipping Kamsarmax, στο Pyxis Ocean εγκαταστάθηκε εκ των υστέρων δύο WindWings που δημιουργήθηκαν από την BAR Technologies, και μια εξάμηνη θαλάσσια δοκιμή ξεκίνησε τον Αύγουστο του περασμένου έτους. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, διέσχισε τον Ινδικό, τον Ειρηνικό, τον Βόρειο και τον Νότιο Ατλαντικό Ωκεανό και πέρασε το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας και το Ακρωτήριο Χορν.

Τα WindWings δεν μοιάζουν με τα πανιά από καμβά που φαίνονται στις εικόνες του Cutty Sark. Αντίθετα, είναι συμπαγή, πτυσσόμενα πανιά κατασκευασμένα από ατσάλι ή ίνες γυαλιού και έχουν μήκος περίπου 37,5 μέτρα. Ο στόχος δεν είναι η πλήρης αντικατάσταση των παραδοσιακών κινητήρων ντίζελ αλλά η παροχή συμπληρωματικής πρόωσης καθώς το πλοίο πλέει σε περιοχές με ευνοϊκά ρεύματα και ανέμους.

Δεν χρειάζονται σημαντική προσοχή. Είναι ένα απλό σύστημα το οποίο λέει στο πλήρωμα πότε πρέπει να απενεργοποιήσουν ή να ενεργοποιήσουν τα WindWings. Μόλις συνδεθούν, ανταποκρίνονται αυτόματα στις αλλαγές του ανέμου και προσαρμόζουν ανάλογα την γωνία τους για να επιτύχουν τη βέλτιστη ταχύτητα. Αυτό επιτρέπει στο κινητήρα ντίζελ να χαμηλώσει τις στροφές του χωρίς όμως να επιβραδύνει το πλοίο.

Ο John Cooper, Διευθύνων Σύμβουλος της BAR Technologies, ανέφερε ότι ο αντίκτυπος του πρώτου ταξιδιού του υπό σημαίας Σιγκαπούρης Pyxis Ocean με εγκατεστημένα WindWings δείχνει ότι η υποβοηθούμενη από τον άνεμο πρόωση μπορεί να εξασφαλίσει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου και μειώσεις εκπομπών.

Για παράδειγμα, σε ένα ταξίδι στην ανοιχτή θάλασσα, το Pyxis Ocean εξασφάλιζε εξοικονόμηση καυσίμων περίπου 11 τόνων κάθε μέρα υπό σχεδόν βέλτιστες συνθήκες πλεύσης.

Ενώ το Pyxis Ocean διαθέτει δύο WindWings, αναμένεται ότι τα περισσότερα πλοία Kamsarmax θα φέρουν τρία WindWings, αυξάνοντας την εξοικονόμηση καυσίμων και τις εκπομπές ρύπων κατά 1,5. Με την Cargill να είναι πλέον σε θέση να επικυρώνει προβλέψεις μοντελοποίησης και απόδοσης σε πραγματικά σενάρια, είναι ένα συναρπαστικό στάδιο καθώς αρχίζουν να κυκλοφορούν την παραγωγή των WindWings.

Αυτό επέτρεψε στην Pyxis Ocean να εξοικονομεί σχεδόν τρεις τόνους καυσίμου κάθε μέρα με μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 11,2 τόνους (το ισοδύναμο από 480 αυτοκίνητα για την έκταση του ταξιδιού) και εξοικονόμηση περίπου 14%.

Το επόμενο στάδιο είναι να διασφαλιστεί ότι τέτοια μεγάλης κλίμακας πλοία εξοπλισμένα με πανιά ή φτερά είναι συμβατά με 250 λιμάνια σε όλο τον κόσμο.

Η Cargill θα συνεχίσει να δοκιμάζει και να πειραματίζεται με τα τεχνικά, επιχειρησιακά και εμπορικά χαρακτηριστικά του Pyxis Ocean για να ενσωματώσει την τεράστια ποσότητα μάθησης στον πιθανό σχεδιασμό μελλοντικών εγκαταστάσεων προτού αναβαθμιστούν.

Σε σχέση με το Κέντρο Tyndall του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ, ο Δρ Simon Bullock δήλωσε ότι είναι καιρός να αλλάξει αυτό. Πρόσθεσε ότι τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντικά και άμεσα πλεονεκτήματα των τεχνολογιών αιολικής υποβοήθησης.

Προέτρεψε επίσης τις άλλες ναυτιλιακές εταιρείες να το λάβουν υπόψη. Για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να μειώσει την τρέχουσα χρήση ορυκτών καυσίμων.

Διαβάστε ακόμα