Στα πλαίσια του προγράμματος διαλέξεων του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας, Δρ. Ιωάννης Κοκαράκης, Bureau Veritas θα αναπτύξει το θέμα: «Επιλογή Ιπποδύναμης και Στροφών Έλικας στη Σχεδίαση Συστημάτων Πρόωσης».
H διάλεξη θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου 2014 στις 18:30, στην αίθουσα Εκδηλώσεων του Ινστιτούτου (Σκουζέ 14, Πειραιάς).
Η συμμετοχή είναι ελεύθερη.
Η λειτουργία των μηχανών ντίζελ καθορίζεται από ζεύγη ισχύος και στροφών. Ο γεωμετρικός τόπος των σημείων λειτουργίας της μηχανής καθορίζεται από τις καμπύλες της μέσης πίεσης κυλίνδρου (100% και 80% συνήθως) που σε λογαριθμική κλίμακα είναι δυο παράλληλες ευθείες με κλίση 45 μοιρών καθώς και δυο κατακόρυφες ευθείες σε σταθερές στροφές/ταχύτητα. Ο σχεδιαστής πρέπει να επιλέξει σημείο λειτουργίας μέσα στο νοητό αυτό τετράπλευρο. Η προτεινόμενη εργασία θα παρουσιάσει βασικές αρχές με βάση τις οποίες γίνεται η επιλογή σημείου λειτουργίας και η βελτιστοποίηση στροφών και διαμέτρου έλικας. Η επίδραση της κατάστασης φόρτωσης ευρίσκεται με τον συντελεστή Ναυαρχείου. Με βάση οδηγίες των κατασκευαστών προτείνεται σχέση μεταξύ ισχύος και στροφών έλικας για σταθερή ταχύτητα πλοίου και βέλτιστη απόδοση πρόωσης.
Η εισαγωγή του συντελεστή ενεργειακής απόδοσης επέχει τον κίνδυνο της χρήσης χαμηλότερων ιπποδυνάμεων ώστε ο επιτευχθείς δείκτης να είναι χαμηλότερος του απαιτούμενου. Οι νηογνώμονες σε συνεργασία με τον ΙΜΟ έχουν προτείνει και ήδη εφαρμόζεται κλιμακωτός έλεγχος της απαιτούμενης ιπποδύναμης. Η προτεινόμενη παρουσίαση επίσης θα αναλύσει τους ως άνω ελέγχους και θα αναλύσει τον τρόπο εφαρμογής της.