DryShips: Επιστρέφει στα δάνεια για να χρηματοδοτήσει τα 4 νέα VLGCs


Η ελληνική ναυτιλιακή DryShips του Γ. Οικονόμου έλαβε ξεκάθαρες εγγυήσεις για τη σύναψη μιας νέας εξασφαλισμένης δανειακής σύμβασης ύψους μέχρι και 150 εκατομμυρίων δολαρίων με την ολλανδική ABN AMRO τράπεζα και την Τράπεζα Εξαγωγών-Εισαγωγών της Κορέας (KEXIM).

Το δάνειο προορίζεται να χρησιμοποιηθεί για τη μερική χρηματοδότηση της παράδοσης των τεσσάρων μεγάλης χωρητικότητας πλοίων μεταφοράς υγραερίου (VLGCs) που έχει παραγγείλει η εταιρεία. Ωστόσο, η δανειακή διευκόλυνση εξακολουθεί να υπόκειται σε οριστική τεκμηρίωση.

Όπως ορίζεται στη συμφωνία, η δανειακή διευκόλυνση θα έχει διάρκεια 6 ετών, δίδεται με επιτόκιο Libor και θα έχει έναν ορίζοντα απόσβεσης περίπου στα 12 έτη.

Τα τέσσερα νεότευκτα VLGC που βρίσκονται υπό κατασκευή στο ναυπηγείο της Νότιας Κορέας Hyundai Heavy Industries (HHI) έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν τον Ιούνιο, τον Σεπτέμβριο, τον Οκτώβριο και τον Δεκέμβριο του 2017. Μετά την παράδοσή τους, η DryShips σχεδιάζει να τα χρησιμοποιήσει για μακροχρόνιες ναυλώσεις σε μη κατονομαζόμενες πετρελαϊκές εταιρείες, με συνολικό ακαθάριστο υπόλοιπο περίπου 390 εκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων των options.

“Έχουμε κάνει σημαντική πρόοδο σε σχέση με ένα χρόνο πριν, όταν συζητούσαμε με εμπορικούς δανειστές για την αναδιάρθρωση του χρέους μας. Είμαστε ευτυχείς που τα έχουμε αφήσει όλα αυτά πίσω μας και είμαστε ευγνώμονες για την υποστήριξη της ABN AMRO και της KEXIM που ανέλαβαν την πρώτη μας τραπεζική χρηματοδότηση από το 2014”, δήλωσε ο Γιώργος Οικονόμου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ναυτιλιακής.

«Μετά τη λήξη του δανείου των ABN/KEXIM, η DryShips θα εξακολουθήσει να έχει το μεγαλύτερο μέρος του στόλου της (32 πλοία) χωρίς επιβάρυνση. Σε όρους δολαρίου, υποθέτοντας μια περιορισμένη μόχλευση στο 50% της αγοραίας αξίας αυτών των περιουσιακών στοιχείων, αυτό θα σήμαινε τη δυνατότητα αύξησης περίπου 250 εκατομμυρίων δολαρίων (ή 19,13 δολαρίων ανά μετοχή) πρόσθετου δανειακού κεφαλαίου. Θα επικεντρώσουμε τώρα τις προσπάθειές στη χρηματοδότηση αυτών των πλοίων. Αυτό θα μας επιτρέψει να στρέψουμε την προσοχή μας σε περισσότερες αγοραστικές ευκαιρίες στο μέλλον, χωρίς να χρειαστεί να προχωρήσουμε σε άλλη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου”, πρόσθεσε.

Διαβάστε επίσης: Εκτός “τούνελ” η Dryships – αγοράζει νεότευκτο Suezmax