«Έφυγε» από την ζωή ο πρώην πλοίαρχος του δεξαμενόπλοιου Exxon Valdez

Ο Joseph Jeffrey Hazelwood, ο άνθρωπος που ήταν πλοίαρχος του Exxon Valdez όταν αυτό προσάραξε στην Αλάσκα το 1989, έφυγε από την ζωή στα 75 χρόνια.

Το Exxon Valdez μετέφερε περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου όταν προσάραξε στον ύφαλο Bligh στο Prince William Sound, κοντά στο Valdez της Αλάσκας στις 24 Μαρτίου 1989.

Υπολογίζεται ότι περίπου 41,600 κυβικά μέτρα πετρελαίου διέρρευσαν από τις ραγισμένες δεξαμενές του πλοίου, επηρεάζοντας πάνω από χίλια μίλια ακτογραμμής, με αποτέλεσμα καταστροφικές επιπτώσεις στα ψάρια και την άγρια ​​ζωή.

Η πετρελαιοκηλίδα, μια από τις χειρότερες στην ιστορία των ΗΠΑ, οδήγησε τελικά το Κογκρέσο να θεσπίσει τον Νόμο για τη Ρύπανση από Πετρέλαιο του 1990 (OPA).

Ο πλοίαρχος Hazelwood αθωώθηκε σε δίκη για κακούργημα που σχετιζόταν με το ατύχημα, συμπεριλαμβανομένης της κατηγορίας ότι είχε την διακυβέρνηση του πλοίου όντας μεθυσμένος.

Κρίθηκε ένοχος για πλημμέλημα για την διαρροή πετρελαίου από αμέλεια με το δικαστήριο να του επιβάλει πρόστιμο 50.000 δολαρίων και 1.000 ώρες κοινωφελούς εργασίας.

Το δίπλωμα του πλοιάρχου που είχε εκδοθεί από την ακτοφυλακή ανεστάλη για σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά δεν ανακλήθηκε ποτέ. Δεν εξάσκησε ποτέ ξανά το επάγγελμα του ναυτικού μετά το ατύχημα.

Ο Hazelwood δεν βρισκόταν στη γέφυρα τη στιγμή του ατυχήματος. Μια έρευνα από το National Transportation Safety Board (NTSB) προσδιόρισε ότι η πιθανή αιτία της προσάραξης ήταν η υπερβολική κούραση και ο μεγάλος φόρτος εργασίας του αξιωματικού φυλακής σε συνδυασμό με την αδυναμία του πλοιάρχου να φροντίσει ώστε να ομαλοποιηθεί η κατάσταση.

Η Exxon Shipping Company, θυγατρική της Exxon Corporation, απέτυχε επίσης ώστε να έχει έναν κατάλληλο πλοίαρχο και ένα ξεκούραστο και επαρκές πλήρωμα. Το NTSB διαπίστωσε επίσης την έλλειψη αποτελεσματικής υπηρεσίας θαλάσσιας κυκλοφορίας πλοίων και υπηρεσιών πλοήγησης.

Το 1991, ένα Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ στο Anchorage δέχτηκε τη δήλωση ενοχής από την Exxon Corporation και την Exxon Shipping Company, συμπεριλαμβανομένου ενός προστίμου ύψους 150 εκατομμυρίων δολαρίων, το μεγαλύτερο πρόστιμο που επιβλήθηκε ποτέ για περιβαλλοντική παράβαση, εκ των οποίων τα 125 εκατομμύρια δολάρια επιβλήθηκαν ως αναγνώριση της Exxon κατά τον καθαρισμό και την πληρωμή ορισμένων ιδιωτικών απαιτήσεων.

Η Exxon συμφώνησε επίσης σε ποινική επιστροφή 100 εκατομμυρίων δολαρίων και σε πολιτικό διακανονισμό 900 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ο Captain Hazelwood, απόφοιτος του SUNY Maritime College το 1968, ήταν γεννημένος στις 24 Σεπτεμβρίου 1946.

Άνθρωπος που βρίσκεται κοντά στην οικογένειά του επιβεβαίωσε ότι ο Hazelwood πέθανε την Πέμπτη στο Long Island. Δεν είναι διαθέσιμες επιπλέον λεπτομέρειες.

Ο Captain Hazelwood μίλησε για το ατύχημα το 2014 στο CNN:

Διαβάστε ακόμα