Εγκατάσταση μηχανισμού πρόωσης με την βοήθεια του ανέμου σε πλοίο 325,000 τόνων!

Το Sea Zhoushan είναι το μεγαλύτερο πλοίο μέχρι σήμερα στο οποίο εγκαταστάθηκε στο κατάστρωμα μηχανισμός πρόωσης με την βοήθεια του ανέμου!

Το φορτηγό πλοίο VLOC μεταφορικής ικανότητας 325,000 dwt ανήκει στην Pan Ocean το οποίο είναι ναυλωμένο στην Βραζιλιάνικη εταιρεία Vale, έχει πλέον πέντε ρότορες Norsepower ύψος 25 μέτρων στο κατάστρωμα.

Τα πανιά του ρότορα χρησιμοποιούν υδραυλικούς κυλίνδρους και η λειτουργία είναι πλήρως αυτοματοποιημένη ανιχνεύοντας πότε ο άνεμος είναι αρκετά δυνατός ώστε να ξεκινήσουν αυτόματα τα πανιά και να εξοικονομηθεί καύσιμο και να μειώσει της εκπομπές.

Η κατασκευάστρια εταιρεία Norsepower, ισχυρίζεται ότι το νέο πλοίο θα έχει κέρδος απόδοσης έως και 8% και συνεπώς μείωση έως και 3.400 τόνους CO2 ετησίως.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο εγκατεστημένος εξοπλισμός θα έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση καυσίμου αξίας περίπου 500.000 $ ετησίως με βάση τις σημερινές τιμές του VLSFO στο Rotterdam.

Περαιτέρω ρότορες ανέμου είναι πιθανό να προστεθούν σε άλλα πλοία με σύμβαση με την Βραζιλιάνικη εταιρεία ανθρακωρυχείων.

Ο Rodrigo Bermelho, τεχνικός διευθυντής στο ναυτιλιακό τομέα της Vale, δήλωσε ότι εάν το πιλοτικό εγχείρημα του Sea Zhoushan αποδειχθεί αποτελεσματικό, τουλάχιστον το 40% του χρόνοναυλωμένου στόλου της Vale θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αυτή την τεχνολογία, κάτι που θα είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση σχεδόν 1,5% των ετήσιων εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος της Vale.

Σχολιάζοντας την εγκατάσταση, ο Tuomas Riski, Διευθύνων Σύμβουλος της Norsepower, δήλωσε: «Η εγκατάσταση των πτερυγίων του ρότορα στο πρώτο VLOC δείχνει ότι η τεχνολογία μας είναι προσαρμόσιμη σε διάφορα προφίλ λειτουργίας και τύπους πλοίων. Καθώς οι διαχειριστές πλοίων και οι ναυλωτές προσπαθούν να απεμπλακούν από τον άνθρακα, η αξία της πρόωσης με την βοήθεια του ανέμου τόσο για τα μετασκευασμένα όσο και για τα νέα πλοία είναι αναμφισβήτητη. “

Διαβάστε ακόμα