Έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων και στην Ινδία

Μετά την Κίνα, τις ΗΠΑ, την ΕΕ και την Αυστραλία, η επόμενη χώρα που επλήγη σοβαρά λόγω εμπορευματοκιβωτίων στην πανδημία είναι η Ινδία.

Ο λόγος: οι χαμηλές εισαγωγές και προφανώς η Κίνα.

Η πανδημία έχει καταστρέψει την ινδική οικονομία από έξω. Η χώρα σημείωσε μείωση 24% στο ΑΕΠ το δεύτερο τρίμηνο του 2020, η μεγαλύτερη πτώση μεταξύ όλων των μεγάλων χωρών της G20, με το  επόμενο τρίμηνο όμως να βρίσκει την οικονομία της αισθητά σε καλύτερα επίπεδα.

Οι αποστολές ορισμένων προϊόντων, ειδικά συσκευασμένων τροφίμων, είχαν αυξηθεί τους τελευταίους μήνες καθώς περισσότεροι άνθρωποι τρώνε στο σπίτι κατά τη διάρκεια του lockdown, περιμένοντας έτσι μια πιο πολυάσχολη περίοδο Χριστουγέννων.

H Transpacific αντιμετωπίζει σήμερα μια από τις χειρότερες ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων που έχει δει ποτέ. Η κατάσταση στην Ινδία επιδεινώνεται καθημερινά λόγω των συνεχιζόμενων γεωπολιτικών εντάσεων της με την Κίνα, με την ινδική κυβέρνηση να συσπειρώνεται για να μειώσει την εξάρτηση από την Κίνα για εισαγωγές.

Οι χαμηλότερες εισαγωγές μεταφράζονται αυτόματα σε μικρότερο αριθμό κοντέινερ που εισέρχονται στη χώρα. Από την άλλη πλευρά, οι ινδικές εξαγωγές ανακάμπτουν αργά σε επίπεδα πριν από την πανδημία. Οι εξαγωγές της Ινδίας σε όγκο αυξήθηκαν 24% από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο, ενώ οι εισαγωγές μειώθηκαν 28% από το προηγούμενο έτος.

Αυτό ανάγκασε τις εταιρείες που συνήθιζαν να στέλνουν άδεια εμπορευματοκιβώτια από την Ινδία, να τα κρατούν στη χώρα αντ ‘αυτού και στη συνέχεια να τα μεταφέρουν στα εργοστάσια, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ναυτιλιακών Γραμμών.

Το αποτέλεσμα είναι οι χρεώσεις για όλες σχεδόν τις διαδρομές να έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί. Τα έξοδα μεταφοράς της Vimal Agro έχουν διπλασιαστεί στα 1.800 $ ανά TEU για το Ηνωμένο Βασίλειο και οι χρεώσεις έχουν αυξηθεί τρεις φορές στα 1.500 $ για την Αυστραλία. Μια άλλη εταιρεία, η Capital Ventures, πληρώνει επί του παρόντος 200 $ ανά TEU για τη Σιγκαπούρη (σε σύγκριση με την κανονική τιμή των 20 $) και 700 $ ανά TEU (αντί για 200 $) για το Ντουμπάι.

Σήμερα, ο χρόνος αναμονής για εμπορευματοκιβώτια στην Ινδία είναι δύο εβδομάδες ή και περισσότερο, ενώ συνήθως ήταν 1-2 ημέρες.

Για να αντιμετωπίσει την τρέχουσα κρίση, η ινδική κυβέρνηση ζητά από τις ναυτιλιακές εταιρείες να διασφαλίσουν χωρητικότητα 100.000 διαθέσιμων εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα.

Διαβάστε ακόμα