Επανέρχονται οι ευρωπαϊκές τράπεζες στη ναυτιλία

naftilia_

Του
Μηνά Τσαμόπουλου

Αισιόδοξες προβλέψεις αρχίζουν να εμφανίζονται στην ναυτιλιακή βιομηχανία, όσο αφορά τη χρηματοδότησή της από τις τράπεζες και ειδικά τις ευρωπαϊκές.

Σύμφωνα με την εκτίμηση της Korea Investment & Securities «οι κυριότερες τράπεζες ναυτιλιακής χρηματοδότησης αναμένεται να επαναδραστηριοποιηθούν σιγά – σιγά από τον επόμενο χρόνο ιδιαίτερα μετά τα Stress Tests που θα διεξάγει η ΕΚΤ προκειμένου να υλοποιηθεί η τραπεζική ενοποίηση. Η επιστροφή των Ευρωπαϊκών τραπεζών στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση θα βοηθήσει σημαντικά τον ναυπηγικό τομέα της Κορέας».

Μετά το ξέσπασμα της χρηματοοικονομικής κρίσης οι Ευρωπαϊκές τράπεζες έχουν αρχίσει να συσσωρεύουν κεφάλαια και να βελτιώνουν τους ισολογισμούς τους ώστε να αντεπεξέλθουν στους κανόνες που ορίζει η Βασιλεία ΙΙΙ.

«Διατηρούμε επιφυλάξεις για το αν η πρόβλεψη αυτή θα επαληθευθεί, αλλά συμφωνούμε με την συνέχεια της εκτίμησης που αναφέρει ότι η αύξηση των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων αποτελεί θετικό γεγονός για τις τράπεζες καθώς αυξάνεται η αξία της επιβοηθητικής εγγύησης του δανείου (Collateral Value) το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα να μειώνεται το ρίσκο των ήδη χορηγηθέντων δανείων που θεωρητικά μπορεί να οδηγήσει στην χορήγηση νέων δανείων» σχολιάζει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.

Τα τραπεζικά δάνεια προς τη ναυτιλία ανέρχονται στα 450 δισεκατομμύρια δολάρια και 337 δισεκατομμύρια από δημόσια αλλά και ιδιωτικές τοποθετήσεις στις εισηγμένες. Το 80% των δανείων προέρχονται από ευρωπαϊκές τράπεζες. Οι δανειακές υποχρεώσεις των Ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών υπερβαίνουν τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια εκ των οποίων τα 15 δισ. ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο ελληνικών τραπεζών.

newmoney.gr