ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Επενδύσεις ενός δισ. $ από τους Έλληνες εφοπλιστές

proprlla_elikas_

Με προσεκτικά βήματα συνεχίζουν να κάνουν επενδύσεις οι Έλληνες εφοπλιστές τόσο τοποθετώντας παραγγελίες για κατασκευές νέων πλοίων όσο και αναζητώντας ευκαιρίες στην αγορά από «δεύτερο χέρι».

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny τον Μάρτιο οι εφοπλιστές τοποθέτησαν παραγγελίες για 30 πλοία, υλοποιώντας επενδύσεις συνολικού ύψους 903 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ο αριθμός των πλοίων αποτελεί το 18% του συνολικού αριθμού παραγγελιών, που έγιναν σε παγκόσμιο επίπεδο και έφτασαν τις 171.

Οι ελληνικές παραγγελίες αυξήθηκαν κατά 67% σε σχέση με τον Φεβρουάριο, οπότε είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για μόλις 18 πλοία αλλά είναι μειωμένες σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό Μάρτιο, οπότε είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για 35 πλοία.

Οι βασικοί ανταγωνιστές, οι Κινέζοι «έκοψαν» ρυθμούς μειώνοντας τις παραγγελίες τους κατά 39% σε σχέση με τον Φεβρουάριο και κατά 69% σε σχέση με τον περυσινό Μάρτη. Ο αριθμός των παραγγελιών τους περιορίστηκε σε μόλις 17 πλοία, που αντιστοιχούν στο 10% του παγκόσμιου συνόλου των παραγγελιών.

Σε ότι αφορά τους τύπους των πλοίων, οι «Greeks» συνεχίζουν να επιλέγουν τα δεξαμενόπλοια καθώς τοποθέτησαν παραγγελία για 17 «κομμάτια», επενδύοντας συνολικά 783,2 εκατομ. δολάρια.

Αντίθετα, αποφεύγουν τα υπερκορεσμένα bulk carriers τοποθετώντας παραγγελίες για 11 πλοία, λιγότερα κατά 27% σε σύγκριση με τον περυσινό Μάρτη. Όλα, πάντως, ήταν «μεσαίου μεγέθους», που παρουσιάζουν, ακόμα, μια σχετικά ικανοποιητική ζήτηση: τα 4 ήταν Handymax χωρητικότητας , 43.500 τόνων το καθένα και τα υπόλοιπα Ultramax χωρητικότητας 63.250 τόνων το καθένα.

Αντίθετα, στα δεξαμενόπλοια, η μεγάλη πλειοψηφία (τα 11 από τα 17) είναι πολύ μεγάλα πλοία άνω των 115.000 τόνων.

Τέλος, τοποθετήθηκαν παραγγελίες για δύο υγραεριοφόρα (LPG)

Η «αγορά από δεύτερο χέρι»

Αντίθετη είναι η εικόνα στην αγορά από «δεύτερο χέρι» καθώς η πτώση των ναύλων στα φορτηγά- χύδην και η αντίστοιχη μείωση των αξιών των πλοίων δημιουργούν μεγάλες ευκαιρίες, που σπεύδουν να αξιοποιήσουν οι Έλληνες εφοπλιστές- και όχι μόνο.

Πάντως, τον περασμένο Μάρτη οι Έλληνες αγόρασαν από «δεύτερο χέρι» 34 πλοία, που αντιστοιχούν στο 26% του συνολικού αριθμού των αγοραπωλησιών του μήνα, που έφτασε στα 129 πλοία.

Για τις αγορές, αυτές, οι Έλληνες έκαναν επενδύσεις συνολικού ύψους 449,5 εκατομμυρίων δολαρίων.

Από τα πλοία, που αγόρασαν τα 18 ήταν bulk carriers, τα 10 δεξαμενόπλοια και 6 πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ.

pireas2day.gr