Έργα για την αναβάθμιση της κρουαζιέρας στα λιμάνια Μήλου και Σερίφου

louis_cruises

Κλιμάκιο της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), με επικεφαλής τον Πρόεδρο κ. Θεόδωρο Κόντε, πραγματοποίησε επισκέψεις στους λιμένες Μήλου – Σερίφου, όπου είχε συναντήσεις με τους κ. κ. Δημάρχους και τις Τοπικές Αρχές Διοίκησης και διαχείρισης των λιμένων. Συζητήθηκαν θέματα σχετικά με τον σχεδιασμό και την εκτέλεση λιμενικών και άλλων έργων, προκειμένου για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων και των δι’ αυτών μεταφερομένων επιβατών – τουριστών.

Συγκεκριμένα συζητήθηκαν:

I. Για την περίπτωση του λιμένος Σερίφου:

• Η ανάγκη εκτελέσεως βασικών λιμενικών έργων, καθώς και βελτιώσεων του οδικού δικτύου με τη δρομολόγηση τουριστικών λεωφορείων, που θα μπορούσαν να δώσουν πνοή στην τουριστική ναυτιλία και ιδιαίτερα την κρουαζιέρα δεδομένου ότι, το νησί έχει φυσικές καλλονές και ωραίες παραλίες – μοναστήρια – μεταλλεία – το ιστορικό κέντρο στην χώρα με την πανοραμική θέα των Κυκλάδων και το ηλιοβασίλεμα.

• Εξετάστηκε η δυνατότητα εξυπηρέτησης, σε πρώτη φάση, κρουαζιεροπλοίων στο αγκυροβόλιο, δεδομένου ότι στο μικρού μήκους κρηπίδωμα που υπάρχει είναι δυνατή η προσέγγιση αυτών μόνο όταν επικρατούν πολύ καλές καιρικές συνθήκες.

• Η έκδοση διαφημιστικών φυλλαδίων, θα δώσει τη δυνατότητα να ενημερωθούν οι τουρίστες για τα ενδιαφέροντα στο όμορφο αυτό κυκλαδίτικο νησί.

II. Για την περίπτωση του λιμένος Μήλου:

Διαπιστώθηκε με ικανοποίηση ότι έχουν γίνει σοβαροί σχεδιασμοί, σε ότι αφορά την ανάπτυξη της λιμενικής υποδομής και τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούν προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοια τα οποία υπερβαίνουν τα 30, κυρίως με τακτικά δρομολόγια που εκτελούνται από τη LOUIS CRUISES.

Υπάρχουν αρκετά αξιοθέατα στο νησί που πρέπει να γίνουν γνωστά στο ευρύτερο κοινό με την έκδοση διαφημιστικών φυλλαδίων και άλλων μέσων προβολής, όπως:
• Κατακόμβες
• Αρχαία πόλη και το αρχαίο θέατρο.
• Καταφύγια.
• Ιαματικά λουτρά.
• Μουσείο και αρχαιολογικοί χώροι.
• Πανέμορφες παραλίες.

• Το οδικό δίκτυο είναι σχετικά ικανοποιητικό και οι αρμόδιοι τοπικοί φορείς δήλωσαν ότι, στα προγράμματα έργων ανάπτυξης, εντάσσεται και ο εμπλουτισμός με μαζικά μέσα μεταφορών – τουριστικά λεωφορεία.

Υπάρχουν σχεδιασμοί σχετικά με την κατασκευή σύγχρονου κρηπιδώματος παραβολής για τα κρουαζιερόπλοια με εναλλακτικούς τρόπους όπως:
• Επέκταση του υπάρχοντος προβλήτα.
• Κατασκευή νέου προβλήτα σε απόσταση από την πόλη.
• Κατασκευή δεύτερου προβλήτα σε άλλο σημείο στα όρια της πόλης.

• Διαπιστώθηκε ότι, η πιο συμφέρουσα οικονομική λύση στην παρούσα φάση είναι η επέκταση του υπάρχοντος προβλήτα και ο διαχωρισμός των πλοίων της ακτοπλοΐας από τα κρουαζιερόπλοια.

• Προβλέπεται η άμεση έναρξη εκτελέσεως έργων, προκειμένου να δημιουργηθεί η αναγκαία υποδομή αποεπιβίβασης των τουριστών που μεταφέρονται με λέμβους από τα αγκυροβολημένα κρουαζιερόπλοια, προβλέποντας με τον τρόπο αυτό και την αναγκαία υποδομή που έχει σχέση με την εφαρμογή των μέτρων που προβλέπονται από τον Διεθνή Κώδικα ISPS, για το Maritime Security.

• Προτάθηκε από την πλευρά εκπροσώπων της Ενώσεως όπως, προχωρήσουν οι αναγκαίες εργασίες κατασκευής και τοποθέτησης δύο ναυδέτων σε κατάλληλα σημεία, προκειμένου να εξυπηρετηθούν καλύτερα στη φάση αυτή τα κρουαζιερόπλοια, μέχρι την ολοκλήρωση των προαναφερόμενων μόνιμων έργων – κρηπιδωμάτων.