Το πλοίο και το πλήρωμα δε θα το αφήσουν να φύγουν από την Αίγυπτο έως ότου πληρωθεί η αποζημίωση.
Ενώ η διώρυγα του Σουεζ έχει πλέον ανοίξει, μετά την προσάραξη του Evergiven, το πράσινο φως που πρέπει να δωθεί από τις αιγυπτιακές αρχές ώστε να φύγει το πλοίο το πλήρωμα μοιάζει να είναι πολύ μακριά .
Η Αίγυπτος ζήτησε τεράστια αποζημίωση για το 6ήμερο κλείσιμο του καναλιού, το οποίο περιλαμβάνει το κόστος επαναπλευσης του πλοίου και την απώλεια εσόδων που προέκυψαν κατά τη διάρκεια του μπλοκαρίσματος του καναλιού.
Οι αρχές έχουν καταστήσει σαφές ότι δεν θα απελευθερώσουν το πλοίο ή το πλήρωμά του έως ότου ο πλοιοκτήτης πληρώσει την αποζημίωση και η έρευνα ολοκληρωθεί.
«Το πλοίο θα παραμείνει εδώ μέχρι να ολοκληρωθούν οι έρευνες και να καταβληθεί αποζημίωση», δήλωσε ο Osama Rabie, πρόεδρος της Αρχής του καναλιού του Σουέζ.
«Ελπίζουμε για μια γρήγορη συμφωνία. Μόλις συμφωνήσουν στην αποζημίωση, το μεγάλο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ θα επιτραπεί να αναχωρήσει από την Αίγυπτο», πρόσθεσε ο Ράμπι.
Νωρίτερα την περασμένη εβδομάδα, ο Ράμπι ανέφερε ότι η Αίγυπτος θα μπορούσε να απαιτήσει αποζημίωση ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για την απώλεια τελών διαμετακόμισης και άλλων δαπανών.
Σύμφωνα με ανάλυση της χρηματοοικονομικής εταιρείας Revenitiv που εδρεύει στο Λονδίνο, η Αίγυπτος έχασε τέλη διέλευσης αξίας 95 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω του αποκλεισμού. Ωστόσο, οι αξιωματούχοι ου καναλιού επιβεβαίωσαν ότι κάποια από αυτά θα ανακτηθούν μόλις η κανονική κυκλοφορία συνεχίσει στο κανάλι του Σουέζ.
Εν τω μεταξύ, ο Ιάπωνας ιδιοκτήτης του σκάφους, Shoei Kisen Kaisha Ltd., λέει ότι δεν έχουν λάβει καμία πληροφορία σχετικά με αυτήν τη ρήτρα ότι το πλοίο δεν θα απελευθερωθεί χωρίς αποζημίωση, δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας Ryu Murakoshi.
«Είναι αλήθεια ότι βρισκόμαστε στη μέση των διαπραγματεύσεων μαζί τους», είπε ο Rabie,
Προς το παρόν, το Ever Given μαζί με τα 25 μέλη του πληρώματος βρίσκονται στο Great Bitter Lake, λίγο έξω από το κανάλι όπου διερευνώνται τα αιτία της προσάραξης.
Το μαύρο κουτί του πλοίου βρίσκεται υπό διερεύνηση από τους αρμόδιους για να βρεθούν περισσότερες ενδείξεις σχετικά με τη προσάραξη. Αρχικά, είχε αναφερθεί ότι η αμμοθύελλα και ο θυελλώδης άνεμος ήταν η αιτία της προσάραξης.
Εν τω μεταξύ, η ιαπωνική πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου έχει προσφύγει στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου για να περιορίσει την ευθύνη της.
Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας, ο κ. Murakoshi το χαρακτήρισε ως «μέρος της κανονικής διαδικασίας ασφαλιστικής απαίτησης», καθιστώντας σαφές ότι δεν ήταν μια προσπάθεια στόχευσης της Evergreen ή οποιουδήποτε άλλου.
Εν τω μεταξύ, η ένωση ναυτικών και τα σωματεία ανησυχούν για την τύχη των ναυτικών του πλοίου σε περίπτωση μακράς διαμάχης.
Φοβούνται ότι οι ναυτικοί θα μπορούσαν να παγιδευτούν για πολύ καιρό εκεί.
«Η προοπτική να κολλήσουν μας προκαλεί σοβαρή ανησυχία», δήλωσε ο Stephen Cotton, γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές στο Λονδίνο.
Το πλήρωμα φάνηκε να έχει καλή μεταχείριση, είπε ο κ. Cotton.