Μεγαλώνει το μυστήριο και τα ερωτήματα γύρω από την σύγκρουση της Παρασκευής μεταξύ του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς χημικών προϊόντων Hafnia και του αγκυροβολημένου VLCC Ceres 1 στην ανατολική πλευρά του Στενού της Σιγκαπούρης, καθώς η Μαλαισία επιβεβαίωσε ότι τώρα αναζητά το κινεζικής πλοιοκτησίας δεξαμενόπλοιο VLCC που εξαφανίστηκε και εξετάζει όλες τις πιθανές απώλειες γύρω από αυτό .
Μιλώντας σε μια συνέντευξη τύπου το Σάββατο, οι αξιωματούχοι της Μαλαισίας εξέφρασαν πολλές ανησυχίες σχετικά με το VLCC Ceres 1, το οποίο είναι νηολογημένο στο Σάο Τομέ και Πρίνσιπε.
«Μέχρι στιγμής, η η ναυτιλιακή αρχή της Μαλαισίας δεν έχει καταφέρει να επιβεβαιώσει την πραγματική κατάσταση του πλοίου και του πληρώματος του MT Ceres 1, καθώς δεν είναι εφικτό», ανέφεραν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου.
Η Μαλαισία αναφέρει ότι έστειλε σήμερα δύο περιπολικά ανοικτής θαλάσσης στην περιοχή και επιβεβαίωσαν ότι το Ceres 1 δεν βρίσκεται πλέον στον τόπο του ατυχήματος, το οποίο βρίσκεται περίπου 25 ναυτικά μίλια βόρεια της Μαλαισίας.
Οι αξιωματούχοι κατηγορούν το Ceres 1 ότι απενεργοποίησε το AIS και μετακινήθηκε από τη θέση όπου ήταν αγκυροβολημένο όταν χτυπήθηκε νωρίς την Παρασκευή από δεξαμενόπλοιο Hafnia Nile. Ωστόσο, πιστεύουν ότι το πλοίο είναι πολύ πιθανό να συνεχίζει να βρίσκεται στα ύδατα της Μαλαισίας, και για αυτό τον λόγο έχουν ξεκινήσει την αναζήτησή του με την βοήθεια ενός αεροπλάνου.
«Οι πληροφορίες και η ανασκόπηση του MRSC Johor Bahru μαζί με το Μαλαισιανό Ναυτιλιακό Τμήμα διαπίστωσαν επίσης ότι ο αριθμός νηολογίου του εν λόγω πλοίου είναι ύποπτος και οι ενέργειες του στο να εγκαταλείψει την περιοχή του συμβάντος είναι επίσης ύποπτες», ανέφερε η ναυτιλιακή αρχή της Μαλαισίας στην τελευταία της δήλωση.
Την Παρασκευή, το πλοίο εφοδιασμού Dolphin 1 με σημαία Σιγκαπούρης, ανταποκρίθηκε στις κλήσεις κινδύνου και στην έκκληση για βοήθεια από τη Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης, καταφέρνοντας να διασώσει 14 μέλη του πληρώματος από το Ceres 1 λίγο μετά το συμβάν.
Δύο από αυτά μεταφέρθηκαν με ελικόπτερο από την Πολεμική Αεροπορία της Σιγκαπούρης σε νοσοκομείο για περαιτέρω ιατρική βοήθεια, ενώ οι αναφορές ανέφεραν ότι 26 μέλη του πληρώματος παρέμειναν στο Ceres 1 για να συνεχίσουν την πυρόσβεση. Επισήμως, η ναυτιλιακή αρχή της Μαλαισίας λέει ότι αναζητά το πλοίο για να εξασφαλίσει την ασφάλεια του πληρώματος και να βοηθήσει και άλλους τραυματίες εάν υπάρχουν.
Το Ceres 1 έχει συνδεθεί ευρέως με την μεταφορά ρωσικού, ιρανικού και πετρελαίου της Βενεζουέλας. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία αναφέρεται μια εταιρεία με έδρα το Χονγκ Κονγκ, με τους ασφαλιστές P&I όμως να είναι ασαφής. Το Υπουργείο Ενέργειας του Ιράν εξέδωσε σήμερα δήλωση λέγοντας ότι το Ceres 1 δεν μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο, αντικρούοντας προηγούμενες αναφορές ότι το πλοίο ήταν φορτωμένο με έως και 2 εκατομμύρια βαρέλια Ιρανικού αργού πετρελαίου.
Οι συνθήκες γύρω από την σύγκρουση (το Ceres 1 ήταν αγκυροβολημένο) είναι επίσης μυστηριώδεις. Η ανάλυση των δεδομένων παρακολούθησης δείχνει ότι το Hafnia Nile ταξιδεύε με 14 κόμβους και φαίνεται ότι χτύπησε το κινεζικό VLCC ενώ βρισκόταν αγκυροβολημένο. Ωστόσο, το Lloyds’ Intelligence υπογραμμίζει ότι υπάρχουν ασυνέπειες στο σήμα AIS από το VLCC.
Το Hafnia Nile εγκαταλείφθηκε και το πλήρωμα του μεταφέρθηκε στη Σιγκαπούρη.
Η Hafnia σε ανακοίνωσή της ανέφερε ότι δύο μέλη του πληρώματος υπέστησαν ελαφρά τραύματα. Η φωτιά στο δεξαμενόπλοιο που ήταν φορτωμένο με 300.000 βαρέλια νάφθα σύμφωνα με την Kpler και την LSEG προκάλεσε εκτεταμένες ζημιές στην αριστερή πλευρά του πλοίου.
Η Μαλαισία λέει ότι θα συνεχίσει τις έρευνες, ενώ παράλληλα διερευνά τις συνθήκες του περιστατικού που, όπως λέει, συνέβη στα υδατα της. Η Σιγκαπούρη είπε αρχικά ότι το περιστατικό βρισκόταν στην περιοχή ελέγχου της, τοποθετώντας το 55 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Πέντρα Μπράνκα, νησιά στο ανατολικότερο σημείο της επικράτειας της Σιγκαπούρης.