Η Carnival Corporation είναι έτοιμη να προσθέσει την υπηρεσία satcom Starlink της SpaceX στον στόλο της, ακολουθώντας τη Royal Caribbean και τη Hurtigruten.
Η Carnival ξεκίνησε ήδη την εγκατάσταση του δορυφορικού συστήματος ιντερνέτ με τις εντυπωσιακές ταχύτητες τον Δεκέμβριο στους στόλους των εμπορικών σημάτων Carnival Cruise Line και AIDA Cruises και σχεδιάζει να προσθέσει το Starlink και σε ορισμένες από τις άλλες επωνυμίες της.
Η Carnival Corp. κατέχει επίσης τις Princess, Holland America, Seabourn, P&O, Costa Cruises και Cunard. Η Carnival Cruise Line παρουσίασε μια επιβράδυνση των υπηρεσιών Διαδικτύου σε πολλά ταξίδια των πλοίων της πέρυσι, εγείροντας εικασίες για το αν η εταιρεία θα ακολουθούσε τη Royal Caribbean και θα προσθέσει το σύστημα Starlink.
Οι εταιρείας κρουαζιερόπλοιων είναι οι ισχυροί χρήστες της ναυτιλιακής βιομηχανίας για ευρυζωνικές συνδέσεις υψηλής ταχύτητας και χαμηλής καθυστέρησης. Νέοι δορυφόροι χαμηλής τροχιάς της γης (LEO) όπως αυτοί της Starlink του SpaceX βρίσκονται σε υψόμετρο μόλις 350 μιλίων! Σε αυτό το εύρος, ο πραγματικός λανθάνοντας χρόνος μπορεί να φτάσει τα 30-40 χιλιοστά του δευτερολέπτου – πλησιάζοντας την απόδοση του καλωδιακού Διαδικτύου.
Για το Starlink, το εύρος ζώνης φέρεται να κυμαίνεται μεταξύ 100-300 mbps ανά ζεύγος κεραίας – καλύτερο από πολλά πακέτα καλωδιακού διαδικτύου που υπάρχουν αυτή την στιγμή. Με την εγκατάσταση πολλαπλών ζευγών κεραιών στο πλοίο, η χωρητικότητα gigabit είναι άμεσα εφικτή.
Η Carnival λέει ότι εγκαθιστά το Starlink για να προσφέρει στους πελάτες της ταχύτερο Wi-Fi με υψηλότερο εύρος ζώνης και καλύτερη αξιοπιστία. Τόνισε ότι θα διατηρήσει ένα χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών satcom «πολλαπλών παρόχων» και σχεδιάζει να δρομολογήσει την κίνηση δεδομένων της, όπως απαιτείται, μεταξύ πολλών υπηρεσιών.
Σε μια συνεχώς συνδεδεμένη εποχή, το γρήγορο Wi-Fi προσφέρει απόδοση επένδυσης με τη μορφή ικανοποίησης των επιβατών – και σε αντάλλαγμα, οι επιβάτες διαφημίζουν στην ουσία την εκάστοτε εταιρεία με τη μορφή αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και ενώ βρίσκονται εν πλω.
«Για πολλούς από τους επισκέπτες μας, έχει γίνει ολοένα και πιο σημαντικό να διατηρούν τον τύπο συνδεσιμότητας στη θάλασσα που έχουν συνηθίσει στο σπίτι τους και φυσικά να μοιράζονται τις αξέχαστες εμπειρίες της κρουαζιέρας τους», δήλωσε ο Josh Weinstein, Διευθύνων Σύμβουλος της Carnival Corporation.
«Το Starlink κάνει όσο το δυνατόν πιο εύκολο για τους επισκέπτες μας να μοιραστούν όλες τις υπέροχες στιγμές και τις αναμνήσεις τους». Τα άφθονα δεδομένα με υψηλές ταχύτητες θα βελτιώσουν επίσης τη συνδεσιμότητα ευημερίας του πληρώματος, είπε ο Weinstein, και θα ενισχύσουν την ικανότητα backhaul του satcom να εξυπηρετεί την παρακολούθηση του εξοπλισμού του πλοίου.
Αν και οι πρωτοβουλίες τους είναι λιγότερο δημοσιοποιημένες, άλλοι τομείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας εξετάζουν επίσης το Starlink. Πολλοί τρίτοι πάροχοι συνδεσιμότητας (Marlink, Tototheo, IEC, Elcome) το έχουν προσθέσει στα χαρτοφυλάκιά τους.
Μπορεί επίσης να αγοραστεί απευθείας από τη SpaceX με συνδρομή 5.000 $ το μήνα και κόστος εξοπλισμού τα 5.000 $. Επί του παρόντος, η Solstad δοκιμάζει το Starlink στη Βόρεια Θάλασσα και η MOL χρησιμοποιεί την υπηρεσία παράλληλα με τη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας VSAT και L-band.