Η έκθεση της MOL για την προσάραξη του Wakashio

Μετά την ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας Nagashiki Shipping Co. σχετικά με την καταστροφική προσάραξη του Wakashio, έρχεται και η έκθεση για το συμβάν της ναυλώτριας εταιρείας Mitsui O.S.K. Lines (MOL), η οποία επιβεβαιώνει αυτό που όλοι γνώριζαν, ότι το πλήρωμα υπέπεσε σε σοβαρά και συνεχόμενα λάθη.

Το MV Wakashio ήταν άφορτο όταν παρέκκλινε της πορείας του και προσάραξε σε ύφαλο στα ανοικτά των ακτών του Μαυρίκιου στις 25 Ιουλίου. Η κατάσταση του πλοίου μετά την προσάραξη οδήγησε στην διαρροή της δεξαμενή καυσίμων στις 6 Αυγούστου, με αποτέλεσμα περίπου 1.000 τόνοι καυσίμων να διαρρεύσουν στη θάλασσα και να δημιουργηθεί μια περιβαλλοντική καταστροφή.

Το πλοίο κόπηκε στα δύο με την πλώρη του τελικά να ρυμουλκείτε στα τέλη Αυγούστου, αλλά η επιχείρηση για την απομάκρυνση της πρύμνης του πλοίου βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη και αναμένεται να διαρκέσει έως την άνοιξη.

Οι έρευνες από το κράτος της σημαίας του πλοίου βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά η MOL ανακοίνωσε σήμερα λεπτομέρειες από τη δική της εσωτερική έρευνα, η οποία ξεκαθαρίζει ότι το ατύχημα οφείλεται ελλιπή συνειδητοποίηση της κατάστασης από το πλήρωμα.

Μεταξύ άλλων η έκθεση αναφέρει:

«Δύο ημέρες πριν από την προσάραξη του Wakashio (23 Ιουλίου), άλλαξε το πλάνο ταξιδίου και η απόσταση διέλευσης από την ακτή του Μαυρίκιου μειώθηκε από τα 22 ναυτικά μίλια σε μόλις 5 ναυτικά μίλια.»

«Την ημέρα της προσάραξης (25 Ιουλίου), η απόσταση από την στεριά μειώθηκε ακόμη περισσότερο, από τα 5 ναυτικά μίλια σε μόλις 2 ναυτικά μίλια, με σκοπό να εισέλθει σε περιοχή που θα είχε σήμα το κινητό, αλλά χωρίς να διαθέτει ναυτικό χάρτη με σωστή κλίμακα που απαιτούνταν για τη ναυσιπλοΐα στην περιοχή, σαν αποτέλεσμα δε μπορούσε να επιβεβαιώσει την ακριβή απόσταση από την ακτή και το βάθος της θάλασσας. Επιπλέον, ο αξιωματικός που είχε βάρδια στη γέφυρα δεν πραγματοποίησε επαρκή τήρηση φυλακής και αξιολόγηση της κατάστασης, παρόλο που έπλεε μόλις 2 ναυτικά μίλια από την ακτή. Ως αποτέλεσμα, το πλοίο προσάραξε σε ρηχά νερά (βάθος 10 μέτρων) 0,9 ναυτικά μίλια από την ακτή του Μαυρίκιου. »

Τα πιθανά αίτια σύμφωνα με την MOL είναι ότι «Λόγω όχι μόνο του προαναφερθέντος ιστορικού, αλλά και του γεγονότος ότι είχε πλησιάσει σε άλλες ακτές αρκετές φορές ακόμη και πριν από το ατύχημα, δείχνουν συμπεριφορές χωρίς ασφάλεια, λόγω υπερβολικής εμπιστοσύνης. Κατά την άποψη της MOL, μια τέτοια συμπεριφορά σε ένα μεγάλο πλοίο αντικατοπτρίζει την έλλειψη ευαισθητοποίησης σχετικά με την ασφάλεια.»

«Ένας άλλος λόγος πίσω από την αιτία είναι ότι τα μέλη του πληρώματος δεν είχαν επίγνωση των οδηγιών για την ασφαλή εκτέλεση της ναυσιπλοΐας και οι προσπάθειές τους να συμμορφωθούν ήταν ανεπαρκείς, επειδή δεν εκπόνησαν ένα κατάλληλο πλάνο ταξιδίου που θα εξασφάλιζε την σωστή εκτέλεση του, δεν είχαν τον σωστό ναυτικό χάρτη ενώ ήταν και ανεπαρκής η οπτική βάρδια στη γέφυρα αλλά και η σωστή χρήση του το ραντάρ .»

Η MOL για να αποτρέψει ατυχήματα όπως του Wakashio στο μέλλον, δεσμεύτηκε να δαπανήσει περίπου 5 εκατομμύρια δολάρια για μέτρα που εστιάζονται στην αντιμετώπιση της έλλειψης ασφάλειας και ευαισθητοποίησης μεταξύ των μελών του πληρώματος στα πλοία που ανήκουν ή ναυλώθηκαν από αυτήν, την βελτίωση των λειτουργιών των πλοίων τους, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης της υποστήριξης από το γραφείο στην στεριά και εγκατάσταση νέου εξοπλισμού για με σκοπό την παρακολούθηση των λειτουργιών της γέφυρας μέσω βίντεο και αναβάθμιση των συστημάτων στο πλοίο.

Διαβάστε ακόμα