Η λάθος πλοήγηση υπεύθυνη για την προσάραξη του Atlantic Erie

atlantic_erie
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας που δημοσιοποίησε στις 25 Φεβρουαρίου, το Διοικητικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (TSB) του Καναδά ήταν η λάθος πλοήγηση που οδήγησε στον μη έλεγχο της κατάστασης και συνέβαλε στην προσάραξη τον Ιανουάριο του 2015 του πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου Atlantic Erie στο Îles de la Madeleine στο Κεμπέκ. Δεν υπήρξαν τραυματισμοί ή ρύπανση, αλλά το πλοίο υπέστη σημαντικές ζημιές.

Στις 11 Ιανουαρίου 2015, το πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Atlantic Erie προσάραξε νοτιοανατολικά του εξωτερικού καναλιού Havre de la Grande Entrée ενώ εξερχόταν από το Mines Seleine στο Îles de la Madeleine του Κεμπέκ. Το πλοίο ανελκύθηκε μερικώς με τη βοήθεια των ρυμουλκών στις 14 Ιανουαρίου 2015.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι η ομάδα πλοήγησης στην γέφυρα χρησιμοποίησε σημαδούρες ως την βασική μέθοδο για την πλοήγηση και δεν χρησιμοποίησε όλον τον διαθέσιμο εξοπλισμό πλοήγησης για να επαληθεύσει και να παρακολουθήσει τη θέση του πλοίου. Επειδή οι επικρατούσες περιβαλλοντικές συνθήκες επηρέασαν την ακρίβεια των χαρτογραφημένων με σημαντήρες θέσεων, η ομάδα έχασε την επίγνωση της πραγματικής θέσης του πλοίου εντός της θαλάσσιας οδού. Η ομάδα της γέφυρας, επίσης, χρησιμοποιούσε έναν παλιό ηλεκτρονικό χάρτη που δεν εμφάνιζε με ακρίβεια τις θέσεις του καναλιού ή του πλωτήρα. Αυτό πιθανότατα οδήγησε τον πλοίαρχο να επιχειρήσει μια στροφή στο κανάλι αργότερα από ό,τι προοριζόταν, με αποτέλεσμα να μην έχουν αρκετό χώρο στην θάλασσα για να ολοκληρώσουν τον ελιγμό, γεγονός που οδήγησε στην προσάραξη του πλοίου.

Η αποτελεσματική διαχείριση της ασφάλειας απαιτεί από τους οργανισμούς να δεσμεύονται στην ασφαλή πλοήγηση, να είναι ενήμεροι για τους κινδύνους που ενυπάρχουν στις επιχειρήσεις τους, και για το πώς μπορούν να τους διαχειριστούν. Στο Atlantic Erie, παρά το γεγονός ότι είχε αναπτυχθεί ένα επιχειρησιακό σχέδιο για το ταξίδι, απ’ αυτό έλειπαν ορισμένες πληροφορίες. Περαιτέρω, πολλά μέτρα εξασφάλισης της ασφαλούς ναυσιπλοΐα δεν είχαν παρθεί παρά το γεγονός ότι είχαν σημειωθεί ως ολοκληρωμένα στη λίστα ελέγχου.

Το TSB έχει χαρακτηρίσει τέτοια ζητήματα ασφάλειας και εποπτεία ως ιδιαίτερα σημαντικά που χρήζουν ελέγχων. Το Διοικητικό Συμβούλιο καλεί το Υπουργείο Μεταφορών του Καναδά να εποπτεύει τις διαδικασίες διαχείρισης της ασφάλειας των εταιρειών, δεδομένου ότι ορισμένες μεταφορικές εταιρείες δεν διαχειρίζονται αποτελεσματικά τους κινδύνους για την ασφάλεια τους.

Μετά το περιστατικό η Canada Steamship Lines (CSL Group Inc.) προμήθευσε το σύνολο του στόλου της με νέους ηλεκτρονικούς χάρτες. Επιπλέον, η εταιρεία παρείχε ειδική εκπαίδευση (Human Element Leadership Management-HELM) σε διάφορους πλοιάρχους και αξιωματικούς και δεσμεύτηκε να προχωρήσει στην εκπαίδευση όλων των ανώτερων αξιωματικών του στόλου μέχρι τον χειμώνα του 2016.