Η Maersk προσπαθεί να αυξήσει τα ευρωασιάτικα ναύλα

maersk_

Η Maersk Line δήλωσε στους πελάτες της την Τρίτη 14/07 ότι θα αυξηθούν τα ναύλα της από την Ασιάτικη Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη κατά 1.000 δολάρια ανά TEU από την 1η Αυγούστου.

Η εταιρεία αρνήθηκε να πει ποιο είναι το τρέχον ναύλο ή ποια θα είναι η νέα τίμη καθώς αριθμοί ποικίλλουν από λιμάνι σε λιμάνι, αλλά η μέση τιμή από την Ασία προς την Ευρώπη, όπως υποδεικνύει ο δείκτης Shanghai Containerized Freight Index ήταν 699 δολάρια ανά TEU την περασμένη εβδομάδα.

Η αναγγελθείσα αύξηση δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα προχωρήσει. Λόγω της χρόνιας πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας, τα πραγματικά ναύλα έχουν φτάσει στο χαμηλότερο σημείο τους πολλών χρόνων τον περασμένο μήνα, με 205 δολάρια ανά TEU στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη, την πιο πολυσύχναστη στον κόσμο, σύμφωνα με τον δείκτη.

Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες όπως η Maersk, τμήμα της της AP Moller-Maersk, μερικές φορές αναγκάζονται να δεχθούν πολύ χαμηλότερα ναύλα, λόγω του ότι υπάρχουν απλά πάρα πολλά πλοία διαθέσιμα για μεταφορά εμπορευμάτων.

Οι τιμές για τη διαδρομή παρέμειναν κατά μέσο όρο λίγο κάτω από 700 δολάρια ανά TEU μέχρι στιγμής φέτος, πολύ χαμηλότερα από τα 1.170 δολάρια κατά μέσο όρο πέρυσι και κάτω από τα 800- 1.000 δολάρια που γενικά θεωρείται ότι είναι το επίπεδο στο οποίο οι ναυτιλιακές εταιρείες αποκομίζουν κέρδη.

Η Maersk Line ήταν μία από τις λίγες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που πραγματοποίησε κέρδος πέρυσι. Οι κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες τείνουν να είναι οικογενειακής ή κρατικής ιδιοκτησίας.