Η MOL δοκιμάζει το νέο κοντέινερσιπ τύπου “ανεμοθώρακα”

mol_containership_windshield_

Μοναδικές προσφορές ξενοδοχείων και ταξιδιών με εξαιρετικές εκπτώσεις!

H Mitsui O.S.K. Lines (MOL) έχει αρχίσει τη δοκιμή ενός νέου κοντέινερσιπ τεχνολογίας “ανεμοθώρακα” που ελπίζει ότι θα συμβάλει στη μείωση της αντίστασης του αέρα, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση καυσίμων και μειωμένες εκπομπές CO2.

Ο νέος ανεμοθώρακας είχε εγκατασταθεί στην πλώρη του διευθυνόμενου από τη MOL κοντέινερσιπ MOL MARVEL και μια δοκιμή επίδειξης της αποτελεσματικότητάς του στη μείωση των εκπομπών CO2 είναι σε εξέλιξη.

Η MOL ανέπτυξε από κοινού την τεχνολογία με βιομηχανικούς εταίρους της συμπεριλαμβανομένης της MOL Techno-Trade, Ouchi Ocean Consultant, Akishima Laboratory (Mitsui Zosen) Inc., και του Πανεπιστήμιου του Τόκιο. Το έργο υποστηρίζεται από την “κοινή έρευνα και ανάπτυξη για βιομηχανικό πρόγραμμα” της ClassNK, η οποία αποσκοπεί στην προώθηση της ευρείας έρευνας και ανάπτυξης σε συνεργασία με τη βιομηχανία, την κυβέρνηση και την ακαδημαϊκή κοινότητα.

“Με τα σημερινά μεγαλύτερα κοντέινερσιπ, το ύψος των εμπορευματοκιβωτίων που φορτώνονται στα decks τους έχει αυξηθεί, υποβάλλοντας τα πλοία σε μεγαλύτερη αντίσταση του αέρα”, δήλωσε η MOL σε ένα δελτίο τύπου. “Η MOL αναγνώρισε την ανάγκη να αντιμετωπίσει το ζήτημα αυτό με οικονομικά αποδοτικό τρόπο”.

Η ανάπτυξη της νέας συσκευής άρχισε με την εξέταση της αεροδυναμικής της πλώρης μέσω δοκιμών αεροδυναμικής σε σήραγγα, οδηγώντας σε ένα σχεδιασμό σε σχήμα πετάλου που περικλείει την πρώτη γραμμή των στοιβαζόμενων εμπορευματοκιβώτιων για να μεγιστοποιήσει το αποτέλεσμα της μείωσης της αντίστασης του ανέμου.

Ο νέος ανεμοθώρακας έχει αρκετή αντοχή για να πληρεί τους κανόνες της ClassNK που σχετίζονται με την πίεση που δημιουργείται από τα κύματα και την πλάγια κατανομή των κοντέινερ που τοποθετούνται κατά μήκος των πλευρών του πλοίου πίσω από τον ανεμοθώρακα, οι πλευρές του πλοίου θα είναι πιο βελτιστοποιημένες, οδηγώντας σε ακόμη μεγαλύτερη μείωση της αντίστασης του ανέμου.

Η MOL ελπίζει σε μια μέση ετήσια μείωση 2% στις εκπομπές CO2, υποθέτοντας ότι η συσκευή είναι τοποθετημένη σε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 6.700 TEU που καλύπτει την διαδρομή στον Βόρειο Ειρηνικό Ωκεανό με ταχύτητα 17 κόμβων. Ο νέος ανεμοθώρακας αναμένεται επίσης να προστατεύσει τα πλοία από το πράσινο νερό στο κατάστρωμα της πλώρης, όταν πλέει υπό κακές καιρικές συνθήκες.