Η βρετανική P&O Ferries απέλυσε 800 υπαλλήλους της με άμεση ισχύ και ανέστειλε τις διελεύσεις για τις επόμενες ημέρες, προκαλώντας αντιδράσεις από πολιτικούς και συνδικάτα που επέκριναν τα σχέδια για πρόσληψη φθηνότερων εργατικών χεριών.
Η κίνηση σοκ προκάλεσε καθυστερήσεις γύρω από το πιο πολυσύχναστο λιμάνι της Βρετανίας, το Ντόβερ, και προκάλεσε έντονες αντιδράσεις αλλά και απειλές, καθώς τα συνδικάτα προέτρεψαν τα μέλη τους να αψηφήσουν οποιεσδήποτε οδηγίες να εγκαταλείψουν τα πλοία P&O.
Η κίνηση της P&O καταδικάστηκε αμέσως από τα συνδικάτα και χαρακτηρίστηκε ως καταστροφή δημοσίων σχέσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αφού το BBC μετέδωσε ένα βίντεο ενός αγνώστου άνδρα που ανακοινώνει την είδηση σε ένα ηχογραφημένο μήνυμα.
«Η τελευταία μέρα απασχόλησής σας είναι σήμερα», είπε ο άνδρας, περιγράφοντας τα σχέδια ώστε να χρησιμοποιηθεί ένας τρίτος πάροχος πληρωμάτων. Η P&O δεν σχολίασε αμέσως όταν της ζητήθηκε να επαληθεύσει το βίντεο.
Η P&O, η οποία ανήκει στη λιμενική εταιρεία του Ντουμπάι DP World, προσπαθεί να αναάμψει μετά από δύο χρόνια προβλημάτων όταν ο COVID-19 εμπόδισε τους τουρίστες να ταξιδεύουν με τα πλοία της μεταξύ Βρετανίας, Γαλλίας, Ιρλανδίας και αλλού στη βόρεια Ευρώπη.
Η P&O, η οποία απασχολεί σχεδόν 4.000 υπαλλήλους και εκτελεί περισσότερα από 30.000 δρομολόγια ετησίως, είπε ότι είχε χάσει 100 εκατομμύρια λίρες (131 εκατομμύρια δολάρια) από έτος σε έτος και η εταιρεία δεν ήταν πλέον βιώσιμη με την τρέχουσα μορφή της.
«Αυτό δεν είναι βιώσιμο», είπε εκπρόσωπος της P&O. «Η επιβίωσή μας εξαρτάται από το να κάνουμε γρήγορες και σημαντικές αλλαγές τώρα. Χωρίς αυτές τις αλλαγές δεν υπάρχει μέλλον για την P&O Ferries».
Το σωματείο μεταφορών RMT είπε ότι είχε συμβουλεύσει τα μέλη του που εργάζονταν για την P&O να μην εγκαταλείψουν τα πλοία τους. Το συνδικάτο είπε ότι φρουροί ασφαλείας με χειροπέδες έψαχναν να επιβιβαστούν σε πλοία για να απομακρύνουν το προσωπικό. Το Reuters δεν μπόρεσε να το επαληθεύσει.
Οι απώλειες θέσεων εργασίας έρχονται σε μια πολιτικά ευαίσθητη στιγμή για την κυβέρνηση, με τον πληθωρισμό να αναμένεται να φθάσει στο 8% τον Απρίλιο και τους καταναλωτές να αντιμετωπίζουν αυξήσεις φόρων και ραγδαίους λογαριασμούς ενέργειας σε αυτό που οι πολιτικοί της αντιπολίτευσης έχουν χαρακτηρίσει «κρίση κόστους ζωής».
Ο υπουργός Μεταφορών Γκραντ Σαπς είπε ότι θα μιλήσει με την εταιρεία αργότερα για να κατανοήσει τις αλλαγές.
Τα βρετανικά συνδικάτα και η αντιπολίτευση κατηγόρησαν ορισμένες εταιρείες ότι χρησιμοποιούν ένα εργαλείο «φωτιά και επαναπρόσληψη» που τους επιτρέπει να ξανά προσλάβουν το προσωπικό τους με χαμηλότερες συμβάσεις και μισθούς, καθώς επιδιώκουν να επανέλθουν μετά την πανδημία.
«Δεν μπορεί να δοθεί ελευθερία σε αδίστακτους εργοδότες να απολύσουν το εργατικό δυναμικό τους και να το αντικαταστήσουν με προσωπικό πρακτορείων», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το αντιπολιτευόμενο Εργατικό Κόμμα.
Τον Μάρτιο του περασμένου έτους, η DP World ανέφερε άλμα 11% στα έσοδα του 2020 και είπε ότι θα συνεχίσει να επενδύει στο τμήμα, ακόμη και αν παραδέχτηκε ότι η P&O Ferries και η Ferrymasters είχαν περάσει μια «ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο» λόγω του COVID-19.