Η σουηδικές Alfa Laval και Wallenius Marine συνεργάζεται για την ανάπτυξη τεχνολογιών πρόωσης με την βοήθεια αιολικής ενέργειας για φορτηγά πλοία και άλλους τύπους πλοίων, με το πρώτο σύστημα να αναμένεται να κυκλοφορήσει εντός πέντε ετών.
Η κοινοπραξία κατά 50/50, που ονομάζεται AlfaWall Oceanbird, αρχικά σχεδιάζει να εγκαταστήσει πτερύγια πλεύσης σε εμπορικό πλοίο μεταφοράς οχημάτων μεταφορικής ικανότητας 7.000 μονάδων. Η λύση της αιολικής πρόωσης την οποία σχεδιάζουν θα πρέπει να μειώσει τις εκπομπές έως και 90%, σε σύγκριση με τα πιο αποδοτικά σε ενέργεια πλοία που υπάρχουν σήμερα, με μια μέση ταχύτητα 10 κόμβων.
Η Wallenius ανέπτυξε την ιδέα Oceanbird σε συνεργασία με την KTH και την SSPA στο έργο wPCC (πλοίο μεταφοράς οχημάτων με πρόωση με αιολικής ενέργεια). Η ιδέα προβλέπει ένα σκάφος εξοπλισμένο με πέντε πανιά ύψους 80 μέτρων.
Ενώ η τεχνολογία αναπτύχθηκε αρχικά για τα φορτηγά πλοία, οι δύο εταιρείες στοχεύουν να την επεκτείνουν σε κρουαζιερόπλοια και άλλα πλοία με βάση τη ζήτηση της αγοράς.
«Η εκπλήρωση της φιλοδοξίας για την απαλλαγή από τον άνθρακα στη ναυτιλία θα απαιτήσει πολλές νέες λύσεις. Σε αυτή τη νέα κοινοπραξία, θα συνδυάσουμε την τεχνογνωσία της Alfa Laval και της Wallenius, επιτρέποντάς μας να αναπτύξουμε έναν εντελώς νέο και καινοτόμο τύπο πλοίου που μπορεί να συμβάλει στους στόχους για την απαλλαγή από τον άνθρακα», δήλωσε ο Tom Erixon, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Alfa Laval.
«Στην Wallenius προσπαθούμε πάντα να προωθήσουμε την ατζέντα για μια πραγματικά βιώσιμη ναυτιλία», δήλωσε ο Jonas Kleberg, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wallenius. «Όπως κάναμε με το PureBallast, θα φέρουμε τώρα το Oceanbird σε αυτήν τη συνεργασία με την Alfa Laval. Μαζί θα παράσχουμε μια ισχυρή λύση για βιώσιμη ναυτιλία.»
Νωρίτερα φέτος, η Wallenius Wilhelmsen ανακοίνωσε τα σχέδια για την κατασκευή του πρώτου πλοίου roro στον κόσμο, του οποίου η πρόωση θα γίνεται με αιολική ενέργεια.
Στη Γαλλία, η Neoline εργάζεται επίσης σε ένα project φορτηγού πλοίου το οποίο θα κινείται με αιολική ενέργεια, η κατασκευή του οποίου θα ξεκινήσει αυτό το καλοκαίρι και θα τεθεί σε λειτουργία το πρώτο εξάμηνο του 2024.