Η Ένωση ναυτικών της Ινδίας επικρίνει την άρνηση άδειας να βγουν έξω στα λιμάνια

Η Maritime Union of India (MUI), που εκπροσωπεί αξιωματικούς του ινδικού εμπορικού ναυτικού, εξέδωσε τελεσίγραφο δύο εβδομάδων στις αρχές για να αντιμετωπίσουν το σοβαρό ζήτημα της απαγόρευσης άδειας για να μπορούν να βγουν στην ξηρά οι Ινδοί ναυτικοί του εμπορικού ναυτικού σε πολλά λιμάνια σε όλη τη χώρα.

Η MUI απείλησε να ξεκινήσει διαμαρτυρίες, συμπεριλαμβανομένων της απεργίας πείνας, εάν δεν επιτευχθεί λύση.

Η στάση της MUI σχετικά με την απαγόρευση της άδειας ώστε να βγαίνουν οι ναυτικοί στα λιμάνια υποστηρίζεται από τη Ναυτική Ένωση πλοιοκτητών και Πρακτόρων Πλοίων (MASSA) και την Ένωση Ξένων Ιδιοκτητών Αντιπροσώπων και Διαχειριστών Πλοίων (FOSMA).

Η έξοδος του ναυτικού στην ξηρά κατά την παραμονή του πλοίου στο λιμάνι θεωρείται θεμελιώδες δικαίωμα για τους ναυτικούς παγκοσμίως, το οποίο φυσικά καταπατήθηκε και αυτό κατά κόρων, μαζί με τα ανθρώπινα δικαιώματα, για όλους τους ναυτικούς κατά την περίοδο της πανδημίας.

Η Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (MLC), που θεσπίστηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO) το 2006, ορίζει ρητά ότι οι ναυτικοί θα πρέπει να λαμβάνουν άδεια ώστε να μπορούν να βγουν στην ξηρά για την ψυχολογική τους υγεία και την ευημερία τους. Τονίζει επίσης την αναγκαιότητα παροχής προσβάσιμων εγκαταστάσεων πρόνοιας στην ξηρά, όπου είναι διαθέσιμες.

Η σημασία της αποτελεσματικής πρόσβασης στις εγκαταστάσεις της ξηράς και της άδειας εξόδου στα λιμάνια, για την ευημερία των ναυτικών, αναγνωρίζεται περαιτέρω στις Συμβάσεις της ILO. Η Ινδία επικύρωσε την σύμβαση MLC το 2015, καθιστώντας αυτές τις διατάξεις εφαρμοστέες στη ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας.

Ο πλοίαρχος εμπορικού ναυτικού Tushar Pradhan, που εκπροσωπεί τη MUI, εξέφρασε τη βαθιά ανησυχία του ότι οι Ινδοί ναυτικοί δεν έχουν την ευκαιρία να βγουν στα λιμάνια της χώρας τους. Μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στη Βομβάη, ο καπτ. Pradhan τόνισε τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί που εργάζονται σε εμπορικά πλοία, συμπεριλαμβανομένων των παρατεταμένων περιόδων μακριά από τις οικογένειές τους, τις απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες, τις καθυστερήσεις που προκαλούνται από δυσμενείς καιρικές συνθήκες, και άλλα πολλά. Αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν σημαντικά την ψυχική και σωματική υγεία των ναυτικών.

Η άρνηση να δοθεί άδεια να βγουν οι ναυτικοί στην ξηρά έχει σοβαρές συνέπειες την υγεία και τη συνολική ευημερία τους. Μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την απόδοση και το ηθικό τους, οδηγώντας δυνητικά σε ανεπιθύμητα περιστατικά στο πλοίο.

Η MUl τόνισε ότι η πλήξη και η πνευματική και σωματική κόπωση είναι επικίνδυνες καταστάσεις που μειώνουν τη συγκέντρωση και αυξάνουν την απογοήτευση, θέτοντας κινδύνους για τους ναυτικούς, το πλοίο, το φορτίο και το περιβάλλον.

Οι ναυτικοί απαιτούν να βγαίνουν έξω στα λιμάνια για να ικανοποιήσουν διάφορες βασικές τους ανάγκες, όπως να αγοράσουν είδη πρώτης ανάγκης, να συναντήσουν οικογένεια και φίλους, να φάνε, να δουν λίγο κόσμο, να αλλάξουν παραστάσεις και εικόνες κτλ. Ως κοινωνικά όντα, οι ναυτικοί επωφελούνται από περιστασιακές αλληλεπιδράσεις με άλλους, ιδιαίτερα μετά από μεγάλα και δύσκολα ταξίδια.

Το σωματείο επέστησε την προσοχή στην αντίθετη μεταχείριση που έχουν οι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων στους οποίους χορηγείται πολύ εύκολα η άδεια να βγουν στην ξηρά.

Αναρωτήθηκαν γιατί οι Ινδοί ναυτικοί, που διαθέτουν έγκυρα έγγραφα και τα οποία εκδόθηκαν από την κυβέρνηση της Ινδίας, δεν έχουν την ευκαιρία να βγουν στην ξηρά. Παράλληλα, οι επιβάτες που ταξιδεύουν αεροπορικώς μπορούν να εισέλθουν στη χώρα χωρίς καμένα πρόβλημα.

Ο περιορισμός των ναυτικών στα πλοία τους κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο λιμάνι μπορεί να παρομοιαστεί με τον κατ’ οίκον περιορισμό τους. Η άδικη άρνηση να δοθεί άδεια να βγουν στην ξηρά οδηγεί σε απογοήτευση και απώλεια ηθικού και έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ψυχολογική και σωματική ευημερία τους.

Οι ναυτικοί κάθε εθνικότητας λοιπόν βλέπουμε ότι συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα, με το σύνολο των χωρών παγκοσμίως να τους αντιμετωπίζουν σαν πολίτες τρίτης κατηγορίας, εάν όχι και σαν σκουπίδια.

Αυτό φάνηκε την εποχή της πανδημίας όπου ο ναυτικός έμεινε κυριολεκτικά μόνος του, μην έχοντας σύμμαχο κανέναν εκτός την οικογένεια του, τους συναδέλφου του στο καράβι και τον εαυτό του.

Διαβάστε ακόμα