Η εταιρεία εκτόξευσης διαστημοπλοίων του Elon Musk, SpaceX, μπορεί να έχει αναπτύξει το μεγαλύτερο πλήρως μη επανδρωμένο εμπορικό πλοίο που λειτουργεί σήμερα!
Η μεταφορικής ικανότητας 10.000 dwt φορτηγίδα μήκους 300 ποδιών Marmac 302 μετατράπηκε πρόσφατα πλατφόρμα Bollinger’s Port Fourchon και μετονομάστηκε σε «A Shortfall of Gravitas».
Έχει εξοπλιστεί με ένα ευρύτερο κατάστρωμα και ένα σύνολο τεσσάρων thruster, επιτρέποντάς της να παραμένει στη θέση της και να μπορούν οι πύραυλοι της SpaceX να επιστρέφουν με ασφάλεια στην γη από το διάστημα.
Autonomous SpaceX droneship,
A Shortfall of Gravitas pic.twitter.com/hNZ5U7nxUg— Elon Musk (@elonmusk) July 9, 2021
Η SpaceX διαθέτει δύο παρόμοια σκάφη που κατασκευάστηκαν από το κύτος των αδελφών φορτηγίδων της Marmac 302, τη Marmac 303 και 304 και και τα δύο είναι ικανά να παραμένουν στην θέση τους με την τεχνολογία dynamic position χωρίς να υπάρχει πλήρωμα επάνω σε αυτές.
Ωστόσο, η SpaceX λέει ότι το Shortfall of Gravitas (που ονομάστηκε ASOG από τους θαυμαστές της SpaceX) μπορεί να πλεύσει από και προς το λιμάνι, χωρίς πλήρωμα και χωρίς ρυμούλκηση.
Ένα βίντεο που κυκλοφόρησε από τον Elon Musk στο Twitter φαίνεται να δείχνει το πλοίο να πλοηγείται αυτόματα σε μια φυσιολογική ταχύτητα, συγκρίσιμη ή και ταχύτερη από ό, τι θα μπορούσε να ήταν υπό ρυμούλκηση. Δεν υπάρχουν κάποια σημάδια ότι βρισκόταν κάποιος επάνω στο πλοίο για τη ναυσιπλοΐα.
A Shortfall of Gravitas and Finn Falgout captured by Sentinel-2 @ 2021-07-12 16:15:27 UTC. https://t.co/LD0YciajZz pic.twitter.com/qxigF2Iq5W
— Harry Stranger (@HarryStrangerPG) July 12, 2021
Σε ένα επόμενο tweet, ο Musk επιβεβαίωσε ότι το ASOG είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και δεν απαιτείται ρυμουλκό για την μεταφορά του. Ωστόσο, ρυμουλκείται από τον Κόλπο του Μεξικού στο λιμάνι του Port Canaveral.
Το μεγαλύτερο υπάρχον αυτόνομο φορτηγό πλοίο, το Yara Birkeland, εξακολουθεί να λειτουργεί σε μια δοκιμαστική φάση με πλήρες πλήρωμα. Είναι κάπως μικρότερο σε σχέση με τη ASOG κατά 3.000 dwt και 260 πόδια.
Η SpaceX πραγματοποίησε την πρώτη επιτυχημένη προσγείωση πυραύλων στη θάλασσα το 2016, θέτοντας ένα νέο τεχνολογικό ορόσημο που επέτρεψε στην εταιρεία να μειώσει σημαντικά το λειτουργικό της κόστος ανά εκτόξευση.
Οι ενισχυτές Falcon 9 του SpaceX έχουν σχεδιαστεί για ανακαίνιση και επαναχρησιμοποίηση, μια διαφορά από το επιχειρηματικό μοντέλο μίας χρήση. Ο Musk έχει συγκρίνει την παραδοσιακή προσέγγιση με τα “αεροπλάνα μίας χρήσης” και ισχυρίζεται ότι το SpaceX εξοικονομεί χρήματα μετά την τρίτη πτήση.