ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

IMB: 190 περιστατικά πειρατείας μέχρι στιγμής το 2015

piracy_imb_2015
Ο Διεθνές Γραφείο Ναυσιπλοΐας προφέρεται (IMB) προειδοποιεί ότι παρά την ύφεση του τελευταίου διαστήματος στα περιστατικά πειρατειών και ένοπλων ληστειων δεν χρειάζεται εφησυχασμός, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τελευταίας του έκθεσή2 που καλύπτει την περίοδο από 1ης Ιανουαρίου 2015 έως 30 Σεπτεμβρίου 2015.

Τα συνολικά περιστατικά που έχουν καταγραφεί από τον IMB το 2015 φθάνουν τα 190, με το μεγαλύτερο μέρος να αφορά περιστατικά χαμηλού επιπέδου στη Νοτιοανατολική Ασία. 154 πλοία δέχτηκαν επιβίβαση πειρατών, 21 απόπειρες επιθέσεων και 15 πλοία κρατήθηκαν από πειρατές.

Σε σχέση με τους ναυτικούς, ο IMB αναφέρει ότι 226 μέλη του πληρώματος πιάστηκαν όμηροι, 14 δέχτηκαν επίθεση, 13 τραυματίστηκαν, 10 απήχθησαν και ένα σκοτώθηκε.

piracy_pie_chart_incidents

Οι ακόλουθες πέντε χώρες απαρτίζουν τον κύριο όγκο των 190 περιστατικών που αναφέρθηκαν για το 2015

Νοτιοανατολική Ασία

Η πλειοψηφία των περιστατικών που αναφέρθηκαν το 2015 έλαβαν χώρα στην Ινδονησία. Οι επιθέσεις στη Νοτιοανατολική Ασία τείνουν να είναι χαμηλού επιπέδου ως προς την φύση τους και λαμβάνουν χώρα κατά τη νύχτα. Τα πλοία θα πρέπει να διατηρούν αυστηρές αντί-πειρατεικές βάρδιες και να αναφέρουν κάθε συμβάν ή ύποπτη συμπεριφορά στις τοπικές αρχές και τον IMB.


Κόλπος της Γουινέας

Έχουν αναφερθεί 26 περιστατικά στην περιοχή του Κόλπου της Γουινέας το 2015, με μόνο ένα νέο περιστατικό να έχει αναφερθεί κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους. Ο IMB θεωρεί ότι στην πραγματικότητα υπάρχουν πολύ περισσότερες επιθέσεις από αυτές που αναφέρθηκαν.

Σομαλία/Κόλπος του Άντεν

Δεν έχουν αναφερθεί περιστατικά σε αυτή την περιοχή, συνεχίζοντας την τάση των τελευταίων ετών, αν και 29 ναυτικοί εξακολουθούν να κρατούνται για λύτρα από πιθανολογούμενους πειρατές της Σομαλίας.

[adsanity id=33582 align=alignnone /]

Αλλαγές στην περιοχή υψηλού κινδύνου

Οι ναυτικοί είναι πιθανόν γνωρίζουν ότι η περιοχή υψηλού κινδύνου (HRA) αναμένεται να περιοριστεί από την 1η Δεκεμβρίου 2015, ώστε να αντικατοπτρίζει την ύφεση της πειρατείας στην περιοχή αυτή. Παρά τη μείωση της HRA, ο σύλλογος καλεί τα μέλη να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις των οριζόμενων στις Βέλτιστες Πρακτικές Διαχείρισης (έκδοση 4) ή ΒΜΡ4 σε όλες τις πληγείσες περιοχές και να παραμένουν σε ετοιμότητα.

Οι επιθέσεις με βάση το τύπο του πλοίου

Οι κύριοι τύποι πλοίου που πέφτουν θύματα επιθέσεων είναι οι εξής:
piarcy_incidents_type_ships
Ο οργανισμός συνεχίζει να συνιστά έντονα ότι τα μέλη του πρέπει να συμμορφώνονται με την ΒΜΡ4 και τις σχετικές οδηγίες σε όλες τις πληγείσες περιοχές. Τα μέλη θα πρέπει να επαγρυπνούν σε όλες τις περιοχές που μπορούν να αποτελέσουν χώρο δραστηριοποίησης πειρατών, παρά την καταγεγραμμένη ύφεση των περιστατικών και τη μείωση της HRA στον Ινδικό Ωκεανό.

Διαβάστε ακόμα: Θα μειώσει τα έξοδα ασφάλισης ο περιορισμός των περιοχών υψηλού κινδύνου πειρατείας;