Ιράν: Φορτώθηκε το πρώτο πλοίο με πετρέλαιο για Ευρώπη

Iran_oil_Business
Το Ιράν φόρτωσε το πρώτο δεξαμενόπλοιο που θα μεταφέρει πετρέλαιο στην Ευρώπη μετά την άρση του εμπάργκο, κάτι που συνεπάγεται ότι περισσότερες προμήθειες θα προστεθούν στην παγκόσμια υπερπροσφορά αργού.

Ένα τάνκερ για την γαλλική Total SA φορτώθηκε στο λιμάνι Kharg, ενώ πλοία ναυλωμένα σε κινεζικές και ισπανικές εταιρείες επρόκειτο να φτάσουν αργότερα την Κυριακή, δήλωσε ένας Ιρανός αξιωματούχος του υπουργείου πετρελαίου. Πρόσθεσε ότι δεν έχει φθάσει ένα τάνκερ μισθωμένο από μια ρωσική εταιρεία που εξακολουθεί να αναμένεται. Ο υπάλληλος δεν προσδιόρισε τις εταιρείες που είχαν μισθώσει τα άλλα τρία δεξαμενόπλοια και δεν κατονόμασε τα πλοία.

Το πλοίο Suezmax Distya Akula, ναυλωμένο από την Lukoil PJSC Litasco, αναχώρησε από τον τερματικό σταθμό φόρτωσης του Ιράν στο νησί Kharg στον Περσικό Κόλπο και βρισκόταν το Σάββατο στο Κόλπο του Ομάν στα ανοικτά της ανατολικής ακτής των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης των πλοίων που καταρτίζονται από το Bloomberg. Τα suezmaxes έχουν χώρο για 1 εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου. Το βύθισμα του πλοίου Distya Akula στο νερό υποδηλώνει ότι είναι πλήρους φορτίου, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Το Ιράν προσπαθεί να ανοικοδομήσει την παραγωγή πετρελαίου μετά την άρση των κυρώσεων, τον Ιανουάριο, σχεδιάζοντας την ενίσχυση της παραγωγής και των εξαγωγών κατά 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως φέτος. Συμφωνίες προμήθειας υπογράφησαν με την Total και τα Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε. Η παραγωγή του Ιράν φτάνει τα 2.860.000 βαρέλια την ημέρα τον Ιανουάριο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.

Το Ιράν σχεδιάζει τρεις αρχικές αποστολές στην Ευρώπη με φορτίο 4 εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου, με τα 2 εκατομμύρια βαρέλια να προορίζονται για την Total και το υπόλοιπο σε εταιρείες από την Ισπανία και τη Ρωσία, δήλωσε το Σάββατο ο Roknoddin Javadi, διευθύνων σύμβουλος της National Iranian Oil Co.

Η Total, η Ισπανική εταιρεία διύλισης Compania Espanola de Petroleos και η Ρώσικη Lukoil PJSC όλες έχουν κάνει κράτηση φορτίων ιρανικού αργού που θα αποσταλούν από το Kharg σε ευρωπαϊκά λιμάνια, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg νωρίτερα αυτό το μήνα. Στα πλοία περιλαμβάνεται ένα VLCC, ένα τάνκερ με χωρητικότητα 2 εκατομμυρίων βαρελιών, και δύο μικρότερα πλοία μεγέθους Suezmax με χωρητικότητα περίπου 1 εκατομμυρίων βαρελιών το καθένα.

Η Total ναύλωσε το VLCC Atlantas, η Ισπανική Cepsa έκλεισε το Suezmax Monte Toledo και η Litasco μίσθωσε το Distya Akula, βάσει δεδομένων του Bloomberg. Το Atlantas προορίζεται να κατευθυνθεί προς τα ευρωπαϊκά λιμάνια, το Monte Toledo προς την Ισπανία και το Distya Akula προς την Κωνστάντζα της Ρουμανίας.

“Η επιχείρηση φόρτωσης των τριών δεξαμενόπλοιων στους τερματικούς σταθμούς του Kharg θα γίνει εντός 48 ωρών”, δήλωσε την Κυριακή ο Pirouz Μουσαβί, Διευθύνων Σύμβουλος της Iran Oil Terminals Co. Η εταιρεία δεν έχει φορτωσεί τάνκερ για την Ευρώπη τα τελευταία τέσσερα χρόνια, λόγω του εμπάργκο, πρόσθεσε.