Καπετάνιος μπήκε σε δεξαμενή φορτίου που δεν είχε εξαερωθεί και πέθανε – Στο πλοίο δεν υπήρχε υποπλοίαρχος

Ένα συγκλονιστικό πόρισμα έβγαλε η Νορβηγική Αρχή Ερευνών Ασφαλείας (NSIA), όταν την περίοδο της πανδημίας και λόγω των περιορισμών στις αλλαγές πληρωμάτων, ο καπετάνιος του δεξαμενόπλοιου Stavanger Bliss πέθανε κατά την επιθεώρηση μιας δεξαμενής φορτίου που δεν ήταν εξαερωμένη και περιείχε αδρανές αέριο, σύμφωνα πάντα με τη Νορβηγική Αρχή Ερευνών Ασφαλείας (NSIA).

Η υπηρεσία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι είναι πιθανό, η κατάσταση που δημιουργήθηκε την περίοδο του COVID-19, και με την οποία βρέθηκαν αντιμέτωποι ο καπετάνιος και το πλήρωμα να δημιούργησε μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση που επηρέασε τις αποφάσεις που ελήφθησαν και οι οποίες συνέβαλαν στο ατύχημα.

Το πρακτορείο διαπίστωσε ότι το τραγικό ατύχημα που συνέβη στο δεξαμενόπλοιο ενώ αυτό βρισκόταν στα ανοιχτά του Yeosu στη Νότια Κορέα στις 5 Νοεμβρίου 2020, προκλήθηκε από την λανθασμένη απόφαση του καπετάνιου να εισέλθει σε μια δεξαμενή φορτίου που δεν είχε άδεια εισόδου ή όπως καλύτερα όλοι μας γνωρίζουμε το enclosed permit entry.

Διαβάστε ακόμα: Είσοδος σε κλειστούς χώρους (Enclosed Space Entry)

Υπέστη καρδιακή προσβολή με την δεξαμενή να είχε επίπεδο οξυγόνου 5% τη στιγμή της εισόδου του!

Στο πλοίο είχαν υπάρξει εκείνη την περίοδο και περιστατικά κορονοϊού μεταξύ των μελών του πληρώματος.

Η πανδημία είχε δημιουργήσει μια πολύ δύσκολη κατάσταση με την διαχειρίστρια εταιρεία να προσπαθεί να εξασφαλίσει την επάνδρωση του πλοίου με το κατάλληλο πλήρωμα. Αφού δεν καταστεί δυνατό αυτό, χορηγήθηκε άδεια από τη Νορβηγική Ναυτιλιακή Αρχή να πλεύσει με μειωμένο αριθμό πληρώματος.

Λόγω αυτών των δυσκολιών, στο πλοίο δεν υπήρχε υποπλοίαρχος στο λιμάνι εκφόρτωσης, αφήνοντας τον πλοίαρχο να εκτελεί ο ίδιος και τα καθήκοντα του υποπλοίαρχου, κάτι το οποίο δεν είχε κάνει εδώ και 15 χρόνια, σύμφωνα πάντα με αποτελέσματα της έρευνας.

Εν τω μεταξύ, ο 3rd officer έπρεπε να αναλάβει τα καθήκοντα του 2nd officer, του ανθυποπλοίαρχου δηλαδή. Οι δύο τους, εργάζονταν σε βάρδιες των 6 ωρών κατά την διάρκεια της εκφόρτωσης στο Dalian.

Μετά το πέρας της εκφόρτωσης οι δεξαμενές δεν μετρήθηκαν από τον επιθεωρητής φορτίου από την ακτή όπως συνηθίζεται, λόγω των περιορισμών της πανδημίας.

Αφού το πλοίο επέπλευσε από το Dalian, ο καπετάνιος έλαβε το γνωστό σε όλους έγγραφο Remaining On Board (ROB) το οποίο είναι το υπόλοιπο φορτίου που έμεινε στις δεξαμενές μετά το πέρας της εκφόρτωσης.

Στο συγκεκριμένο έγγραφο αναφέρονταν μια πολύ μεγάλη ποσότητα που είχε μείνει στις δεξαμενές του πλοίου και δεν είχε εκφορτωθεί με το πέρας της εκφόρτωσης. Ο τερματικός σταθμός στο Νταλιάν ενημέρωσε τον ναυλωτή του πλοίου ότι έλειπε περίπου το 3% (σχεδόν 1.000 μετρικοί τόνοι) του συνολικού φορτίου αργού πετρελαίου!

Η NSIA πιστεύει ότι αυτό ώθησε τον καπετάνιο να ελέγξει την κατάσταση ROB μιας δεξαμενής κατά την άφιξη του πλοίου στο αγκυροβόλιο του Yeosu της Νοτίου Κορέας, παρόλο που η είσοδος χωρίς εξαερισμό και έλεγχο της δεξαμενής απαγορεύεται ρητώς και επιπλέον θα παραβίαζε την πολιτική της εταιρείας. Το οξύμωρο είναι ότι οι δεξαμενές είχαν προγραμματιστεί ούτως ή άλλως να επιθεωρηθούν στο επόμενο λιμάνι.

Στις 10:40 το πρωί του ατυχήματος, ο λοστρόμος εντόπισε τον καπετάνιο κοντά στη νούμερο 2 αριστερή δεξαμενή φορτίου. Φορούσε μια αυτόνομη αναπνευστική συσκευή (SCBA) και ο λοστρόμος πίστεψε ότι ετοιμαζόταν να μπει.

Ο λοστρόμος τότε έτρεξε και είπε στον καπετάνιο να μην μπει μέσα, επικαλούμενος την αρχή της πολιτικής διακοπής εργασίας της εταιρείας. Ο καπετάνιος μπήκε πάντως στις 1041 και δεν ξαναβγήκε.

Μια ομάδα διάσωσης μπήκε στη δεξαμενή με αναπνευστική συσκευή στις 1115 και βρήκε τον καπετάνιο αναίσθητο σε μια πλατφόρμα. Η μάσκα του είχε λυθεί και η SCBA του είχε ξεμείνει από αέρα. Δεν είχε σφυγμό. Ο καπετάνιος ανασύρθηκε και απομακρύνθηκε από τη δεξαμενή στις 1130 και παρά τις προσπάθειες ανάνηψης του, ο άτυχος ναυτικός δεν συνήλθε ποτέ.

«Ο καπετάνιος πέθανε όταν, μόνος του, μπήκε σε μια δεξαμενή φορτίου που δεν είχε εγκριθεί για είσοδο», ανέφερε η έκθεση.

«Η NSIA είναι της γνώμης ότι οι πολλές προκλήσεις που αντιμετώπισαν ο καπετάνιος και το πλήρωμα επί του πλοίου κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου δημιούργησαν μια εξαιρετική κατάσταση που επηρέασε τις αποφάσεις που ελήφθησαν και έτσι συνέβαλε στο να προκύψει το ατύχημα».

Διαβάστε ακόμα