Οι πετρελαϊκές εταιρείες εντείνουν τις νομικές διαδικασίες κατά των τμήματων στη Σιγκαπούρη της πτωχευμένης εταιρείας εμπορίου καυσίμων πλοίων OW Bunker με την κατάσχεση μιας φορτηγίδας παράδοσης θαλάσσιων καυσίμων Laguna την Τετάρτη και απαιτήσεις συνολικού ύψους άνω των 5 εκατ. δολαρίων Σιγκαπούρης.
Τα δικαστικά έγγραφα, σύμφωνα με το Reuters, έδειξαν ότι το συνολικό ποσό των οικονομικών απαιτήσεων έναντι της OW Bunker Far East (Singapore) και της Dynamic Oil Trading, και οι δυο με έδρα τη Σιγκαπούρη θυγατρικές της δανικής εταιρείας, σε σχέση με οφειλόμενες προμήθειες ανέρχονται σήμερα σε περίπου5,3 εκατ. δολάρια Σιγκαπούρης (4,11 εκατ. δολάρια) που δημιουργήθηκαν από περίπου μισή ντουζίνα εταιρείες.
Το δικηγορικό γραφείο Rajah & Tann Singapore LLPP εξέδωσε κλήτευση στις 8 Νοεμβρίου, εξ ονόματος της Hin Leong Trading κατά της OW Bunker Far East (Singapore), για τα αξίας περίπου 1,3 εκατομμύρια δολάρια καύσιμα πλοίων που παραδόθηκαν στο σκάφος Laguna στο Universal Terminal κατά ή περί την 5η Νοεμβρίου, όπως φαίνεται σ’ ένα από τα έγγραφα.
Η φορτηγίδα κατασχέθηκε στις 12.30 π.μ., ώρα Σιγκαπούρης από το δικηγορικό γραφείο, σύμφωνα με άλλο έγγραφο. Η OW Bunker έχει κατηγορηθεί για απάτη από ανώνυμους ανώτερους υπαλλήλους που επέφερε απώλειες τουλάχιστον 125 εκατομμυρίων δολαρίων για την Dynamic Oil, αλλά δεν έχει αποκαλύψει οποιεσδήποτε λεπτομέρειες. Οι ζημίες αυτές ανάγκασαν την εταιρεία να κηρύξει πτώχευση στη Δανία την περασμένη εβδομάδα.
Αναφορές σε δανικά μέσα ενημέρωσης και εμπορικές εκδόσεις έχουν εντοπίσει τη με έδρα τη Σιγκαπούρη Tankoil Marine Services Pte ως αντισυμβαλλόμενη σε συναλλαγές με τη Dynamic Oil. Η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA) δήλωσε στο Reuters ότι “διενεργούσε τακτικούς ελέγχους για την Tankoil Marine Services Pte Ltd” και ότι “αυτό αποτελεί μέρος των συνεχιζόμενων προσπαθειών για την εξασφάλιση της ασφάλειας, της αξιοπιστίας και της ποιότητας των καυσίμων στη Σιγκαπούρη”.
Ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της Tankoil Marine Services αρνήθηκε να σχολιάσει.
Οι επιχειρήσεις που μέχρι σήμερα έχουν απαιτήσεις έναντι της OW Bunker ή μίας από τις θυγατρικές της στη Σιγκαπούρη είναι οι εξής: Hin Leong Trading, Golden Island Diesel Oil Trading Pte, Bunker House Petroleum Pte, Equatorial Marine Fuel Management Services Pte, Panoil Petroleum Pte.
Οι επιχειρηματίες αναφέρουν ότι δεν μπορούν να αποκλειστούν ακόμα μεγαλύτερες οικονομικές αξιώσεις. “Η OW Bunker είναι ένας πολύ μεγάλος προμηθευτής καυσίμων πλοίων, ίσως και ο μεγαλύτερος, οπότε λίγο πολύ όλοι στον τομέα είχαμε δοσοληψίες μαζί τους ή μία από τις θυγατρικές τους” είπε ένας έμπορος καυσίμων. “Είμαι βέβαιος ότι κάθε ένας από αυτούς θα προσπαθήσει να διεκδικήσει πίσω τα χρήματα που του οφείλονται”.
Η OW Bunker εκτιμάται ότι κατέχει περίπου το 7% της παγκόσμιας αγοράς καυσίμων, ένα υγρό καύσιμο που διυλίζεται από το αργό πετρέλαιο και χρησιμοποιείται για την τροφοδότηση πλοίων.
Ο τομέας των θαλάσσιων καυσίμων, που κυριαρχείται από μικρές εταιρείες χωρίς, συνήθως, ισχυρά κεφάλαια από πίσω τους, βρίσκεται σε αναταραχή από τις ανατροπές στις αγορές ενέργειας τον Ιούνιο, με τις τιμές του πετρελαίου να έχουν χάσει σχεδόν το ένα τέταρτο της αξίας τους.
Ένας άλλος προμηθευτής καυσίμων πλοίων στη Σιγκαπούρη, ο Vanguard Energy, κήρυξε πτώχευση στην πολιτεία της πόλης στις 29 Οκτωβρίου.