Οι μεταφορές φορτίων με δεξαμενόπλοια και φορτηγίδες εντός και εκτός του μεγαλύτερου κόμβου πετρελαίου της Ευρώπης έχουν καθυστερήσει έως και μία εβδομάδα καθώς τέσσερις εταιρείες αποθήκευσης πετρελαίου προσπαθούν να ξεκινήσουν και πάλι τη λειτουργία τους μετά από κυβερνοεπιθέσεις που δέχτηκαν, ανέφεραν πηγές που γνωρίζουν το θέμα.
Από τα τέλη της περασμένης εβδομάδας, η εταιρεία αποθήκευσης Oiltanking και η εταιρεία εμπορίας πετρελαίου Mabanaft, που ανήκουν και οι δύο στη γερμανική Marquard & Bahls, έχουν πληγεί από χάκερ. Η βελγική SEA-TANK και η ολλανδική εταιρεία αποθήκευσης καυσίμων Evos έχουν επίσης επηρεαστεί.
Οι εταιρείες αναγκάστηκαν να αναστείλουν ορισμένες δραστηριότητες, επηρεάζοντας τις ροές πετρελαίου στην Ολλανδία, το Βέλγιο και σε ολόκληρη τη Γερμανία. Δεν είναι σαφές εάν οι επιθέσεις στον κυβερνοχώρο συνδέονται.
Η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt ανέφερε ότι η Oiltanking και η Mabanaft δέχθηκαν επίθεση με πρόγραμμα ransomware. Οι εταιρείες αρνήθηκαν να σχολιάσουν.
Δήλωσαν ανωτέρα βία στις στους Γερμανούς διαχειριστές τους νωρίτερα αυτή την εβδομάδα και η πετρελαϊκή Shell παρενέβη για να βρεί εναλλακτικές πηγές.
Πηγή κοντά στο Mabanaft είπε ότι τα πρατήρια βενζίνης λειτουργούσαν κανονικά, αλλά οι μεταφορές με φορτηγά εξακολουθούν να είναι προβληματικές.
Η SEA-TANK και η Evos, εν τω μεταξύ, έχουν αποθηκευτικούς χώρους μέσα και γύρω από τον κόμβο πετρελαίου Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσα, με τα προβλήματά τους να οδηγούν σε συνωστισμό έξω από το λιμάνι.
Τουλάχιστον επτά δεξαμενόπλοια μεταφοράς καυσίμου fuel βρίσκονται στα ανοικτά των ακτών του Βελγίου και περίμεναν να φορτώσουν στην Αμβέρσα, σύμφωνα με τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων της Refinitiv Eikon. Η αρχή του λιμένα της Αμβέρσας αρνήθηκε να σχολιάσει.
Καθυστερήσεις υπέστησαν και φορτηγίδες λόγω της μεταφοράς καυσίμων μεταξύ των λιμανιών και της ενδοχώρας κάτω από τον ποταμό Ρήνο.
«Οι διακοπές επηρεάζουν ολόκληρη την αλυσίδα επειδή τα πλοία έπρεπε να δρομολογηθούν εκ νέου σε άλλα λειτουργικά λιμάνια. Ορισμένοι διαχειριστές φορτηγίδων έχουν καθυστερήσεις περίπου μία εβδομάδα για τη μεταφορά καυσίμων στην ενδοχώρα ή μεταξύ διυλιστηρίων και αποθηκευτικών δεξαμενών στην περιοχή», δήλωσε ο Lars van Wageningen της εταιρείας πληροφοριών αγοράς Insights Global.
Η SEA-TANK εκμεταλλεύεται πέντε τοποθεσίες στο λιμάνι της Αμβέρσας. Αναγκάστηκαν να μειώσουν την παραγωγική τους ικανότητα από την Κυριακή. Μια πηγή που γνωρίζει το θέμα είπε ότι «επέστρεψαν στο κανονικό αλλά όχι σε πλήρη ταχύτητα» από την Παρασκευή. Η μητρική εταιρεία της SEA-TANK SEA-Invest δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα σχολίου.
Η Evos δήλωσε την Παρασκευή ότι υπέστη καθυστερήσεις στους τερματικούς σταθμούς της στο Terneuzen στην Ολλανδία, στη Γάνδη στο Βέλγιο και στη Μάλτα.
«Η Evos συνεχίζει να λειτουργεί σε όλους τους τερματικούς σταθμούς της…. Η αιτία της διαταραχής διερευνάται», είπε ένας εκπρόσωπος.