Την στιγμή που φέτος το καλοκαίρι όλα σχεδόν τα νησιά της χώρας είχαν μεγάλη άνοδο του τουρισμού, η Λήμνος ήταν ένας από αυτά που δεν κατάφερε να ευνοηθεί αρκούντως από το τουριστικό ρεύμα.
Ο λόγος για την Λήμνο που όπως καταγγέλουν οι φορείς του νησιού, η ΝΕΛ, η ακτοπλοϊκή εταιρία που εκτελεί την γραμμή Ικαρία – Σάμος – Χίος – Λέσβος – Λήμνος – Καβάλα – Θεσσαλονίκη, με τις συνεχείς αναβολές των δρομολογίων της, επέφερε μεγαλο οικονομικό χτύπημα.
Ειδικότερα ο Εμπορικός Σύλλογος Λήμνου με επιστολή διαμαρτυρίας που απέστειλε προς τους υπουργούς Εμπορική Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, και Δικαιοσύνης, Χαράλαμπο Αθανασίου, ζητά να παρθούν άμεσα μέτρα για την επίλυση του προβλήματος, κηρύσσοντας έκπτωτη τη ΝΕΛ.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Λήμνου περιγράφει στους δύο υπουργούς τις συνθήκες που βιώνουν οι επαγγελματίες με την οικονομική κρίση στην ακριτική Λήμνο, οι οποίες «έχουν οδηγήσει πολλά από τα μέλη να κλείσουν τα καταστήματά τους και να πνίγονται στα χρέη!».
Ως μόνη δυνατότητα οικονομικής τόνωσης του νησιού, σύμφωνα με τους εμπόρους, είναι η τουριστική δραστηριότητα, η οποία «δυστυχώς προσκρούει στις κακές και ακριβές συγκοινωνίες. Στις μεν ακτοπλοϊκές η κατάσταση γίνεται συνεχώς χειρότερη, με πλοία παλιά, ασυντήρητα και δρομολόγια με συνεχείς αναβολές, ματαιώσεις και ταλαιπωρία για τους επιβάτες. Στις δε αεροπορικές, είμαστε ο ακριβότερος ελληνικός προορισμός, με μέση τιμή ενός εισιτηρίου με επιστροφή, από 250 έως 380 ευρώ».
Κάτω από αυτές τις δυσμενείς συνθήκες, «η οικονομία του νησιού έχει κυριολεκτικά ισοπεδωθεί και η δυνατότητα επαγγελματικής επιβίωσης έχει μηδενιστεί. Κατόπιν όλων αυτών, διαμαρτυρόμαστε έντονα για την απαράδεκτη κατάσταση που συνεχίζεται από πολλών ετών στην ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση του νησιού, χωρίς να δίνεται από την πολιτική ηγεσία οριστική λύση».
Το διοικητικό συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Λήμνου με ομόφωνη απόφασή του ζητά να κηρυχθεί έκπτωτη η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου στη δρομολογιακή γραμμή Ικαρία – Σάμος – Χίος – Λέσβος – Λήμνος – Καβάλα – Θεσσαλονίκη.
Επισημαίνεται ότι στην τροπολογία του σχετικού νόμου που ψηφίστηκε τον Ιούνιο του 2014, δίνεται η δυνατότητα στον αρμόδιο υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας να αναθέσει την εκτέλεση των δρομολογίων σε άλλη εταιρεία.