Κέρδη ρεκόρ και αύξηση μεταφορικής ικανότητας για τις liners εταιρείες – κολοσσούς

Άνοδο σημείωσε η μεταφορική ικανότητα του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς container, παράλληλα με την τεράστια αύξηση και διατήρηση των υψηλών ναύλων καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2022. Σύμφωνα με τα στοιχεία, περίπου 25ζ5 εκατ. κουτιά μπορούν να μεταφερθούν από τα την αύξηση του στόλου, που αντιστοιχεί με 1,7% αύξηση. Ναυλομεσίτες εκτιμούν πως η αγορά θα παραμείνει κερδοφόρα και το β’ εξάμηνο του 2022 για τις εταιρείες τακτικών γραμμών-Liners να καταρρίπτουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
Αύξηση μεταφορικής ικανότητας

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του site “The Loadstar”, το οποίο παρουσιάζει στοιχεία του οίκου Alphaliner, κάποιες από τις κορυφαίες liner εταιρείες αύξησαν τη μεταφορική ικανότητα των στόλων τους, με εντυπωσιακό ρυθμό. Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση της μεταφορικής ικανότητάς της πέτυχε η ZIM. Η ισραηλινή εταιρεία, υπογράφοντας πολυετή ναυλοσύμφωνα με containerships, κατάφερε να αυξήσει τη μεταφορική της ικανότητα κατά 16,8%. “Η Zim κατέγραψε την ισχυρότερη ποσοστιαία ανάπτυξη ναυλώνοντας πολλά κλασικά πλοία panamax έως και πέντε χρόνια”, δήλωσε η Alphaliner.

Ισχυρή ήταν και η ανάπτυξη της Evergreen, η οποία κατάφερε να αυξήσει τη μεταφορική της ικανότητα κατά 5,2%. Η ταιβανέζικη εταιρεία αναμένεται να εισπράξει αυτή την αύξηση στις μεταφορές και σε κέρδη καθώς το β’ τρίμηνο του 2022 έκανε ρεκόρ εσόδων ύψους 5,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
ΜSC

Η κορυφαία liner εταιρεία MSC αύξησε τη μεταφορική ικανότητα του στόλου της κατά 4,2%, προβαίνοντας σε σημαντικές επενδύσεις στη second-hand αγορά. Η MSC πρόσθεσε περίπου 179.000 κουτιά στον στόλο της τους πρώτους έξι μήνες του 2022

“Σε ορισμένες περιπτώσεις, η MSC πλήρωσε περισσότερα για την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων σε σχέση με την αρχική τιμή παραγγελίας. Το μεγάλο πλεονέκτημα της αγοράς μεταχειρισμένων τονάζ είναι, ωστόσο, ότι αυτή η χωρητικότητα είναι άμεσα διαθέσιμη, γεγονός που επέτρεψε στην MSC να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο την ανοδική αγορά”.

Πράγματι, η MSC έχει λανσάρει μια σειρά από νέες αυτόνομες υπηρεσίες τους τελευταίους μήνες, εκμεταλλευόμενη τη νεοαποκτηθείσα χωρητικότητα, αυξάνοντας το σύνολο της σε σχεδόν 4,5 εκατομμύρια teu, δημιουργώντας ένα χάσμα 200.000 teu μεταξύ αυτής και της Maersk.

Την ίδια ώρα, το βιβλίο παραγγελιών της MSC θεωρείται πολυσέλιδο, με το επόμενο χρονικό διάστημα, οι αναλυτές να αναμένουν ακόμα πιο εντυπωσιακή αύξηση του μεταφορικού όγκου. Αυτή τη στιγμή, η MSC μπορεί να μεταφέρει περίπου 4,46 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, ενώ τα ναυπηγεία ετοιμάζουν να της παραδώσουν 112 πλοία μεταφορικής ικανότητας 1,43 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων.
Ποιοι μείωσαν

Την ίδια στιγμή liner κολοσσοί σημείωσαν πτώση στην μεταφορική ικανότητα των στόλων τους: ONE, Cosco και Maersk και HMM κατέγραψαν πτώση 1,2%, 1% και 0,6% αντίστοιχα.

Ωστόσο για τον κινεζικό κολοσσό, τα κέρδη που αναμένονται είναι εντυπωσιακά. Για το α’ τριμήνου του 2022 ύψους 9,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων αυξημένα κατά 74% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα. Τα κέρδη του β’ τριμήνου εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 5,53 δισ. δολαρίων
Ναυλαγορά

Σημάδια ανάσχεσης της τρελής κούρσας των ναύλων εμφανίζει σταθερά η αγορά της τελευταίες εβδομάδες, με την μείωση που καταγράφεται σίγουρα να μην μπορεί να συγκριθεί με τα επίπεδα των τιμών πριν το 2021.

Ο δείκτης Freightos Baltic εμφάνισε μείωση 38,5%, σε σχέση τον Ιανουάριο. Ενδιαφέρον έχει η τάση που εμφανίζεται στην spot αγορά που τείνει να παρόμοια ή και χαμηλότερα τα ναύλα σε σχέση με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για διαδρομές όπως Κίνα και Δυτικές ακτές ΗΠΑ.

Ωστόσο, και οι δύο κατηγορίες είναι αυξημένες, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Xeneta κατά 46,5% ( spot αγορά) και κατά 159,9% ( μελλοντικά συμβόλαια) σε ετήσια βάση.

Της Αναστασίας Βαμβακά
capital.gr

Διαβάστε ακόμα