“Κλοιός πείνας” επιβάλλεται στο πλήρωμα του CSL Melbourne για να εκδιωχθεί

CSL_Melbournes_Pressured
Οι 16 Αυστραλοί ναυικοί που επιβαίνουν στο CSL Melbourne έχουν αποκλειστεί από την πρόσβαση σε τρόφιμα, σύμφωνα με την Ναυτική Ένωση της Αυστραλίας (MUA) που πιστεύει ότι αυτό είναι άλλη μια προσπάθεια να αναγκαστούν να εγκαταλείψουν το πλοίο.

Το CSL Melbourne, το οποίο μετέφερε αλουμίνια από την Gladstone προς το Νιούκασλ, μαζί με τα 16 μέλη του πληρώματος από την Αυστραλία έχουν απολυθεί από το ναυλωτή τους Pacific Aluminium, που υποστηρίζει πως το πλοίο είναι πολύ μεγάλο για τη διαδρομή, ειδικά μετά το κλείσιμο του μεταλλουργείου Kurri Kurri το 2014. Ως αποτέλεσμα, το πλοίο έχει σταλεί στη Σιγκαπούρη, όπου το πλήρωμά του θα αντικατασταθεί από αλλοδαπούς.

Το αυστραλιανό πλήρωμα του CSL Melbourne αρνείται να εγκαταλείψει το πλοίο από τότε που έλαβε την ειδοποίηση.

“Σε μια επαίσχυντη κίνηση, κλειδαριές ασφαλείας έχουν τοποθετηθεί στα ψυγεία και όλα τα φρέσκα τρόφιμα έχουν απομακρυνθεί από το πλοίο”, αναφέρει η MUA.

“Αυτά είναι μερίδες για κατάδικους τόσο κακές όσο αυτές που δίνονταν στους κρατούμενους του Πρώτου Στόλου που έπλεαν προς την Αυστραλία», δήλωσε εκ μέρους της Εθνικής Γραμματείας της MUA, ο Warren Smith.

Η Pacific Aluminium κατέφυγε στην κίνηση αφού της έχει χορηγηθεί τον περασμένο μήνα μια προσωρινή άδεια για 30 δρομολόγια από την κυβέρνηση της Αυστραλίας που της επιτρέπει να αντικαταστήσει το πλήρωμα του πλοίου με φθηνό ξένο εργατικό δυναμικό.

Ως αποτέλεσμα, η CSL Melbourne έχει αντικατασταθεί από το με σημαία ευκαιρίας (FOC) πλοίο Skyfall, που διαχειρίζεται η ελληνική εταιρεία “Prime Bulk Ship Management”.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF), η αυστραλιανή εταιρεία Pacific Aluminium είναι άμεσα υπεύθυνη για τη ναύλωση ενός πλοίου που δεν έχει υπογράψει την συμφωνία ITF, προστατεύοντας τα πιο στοιχειώδη δικαιώματα των ναυτικών.

Ο Εθνικός Συντονιστής της ITF Dean Summers δήλωσε ότι η ναύλωση ενός τέτοιου “πλοίου-φάντάσματος” αντιπροσωπεύει ένα εντελώς νέο αρνητικό στοιχείο στην πολιτική επίθεση εναντίον της ναυτιλίας της Αυστραλίας.

“Η Pacific Aluminium έχει πάρει μια συνειδητή απόφαση να ναυλώσει ένα πλοίο της Λιβερίας, του οποίου ο ιδιοκτήτης αρνείται να αναγνωρίσει ττους βασικούς κανόνες για την καλή μεταχείριση των ναυτικών, τις συνθήκες και την ασφάλεια τους.

“Είναι πολύ ασυνήθιστο, ανεύθυνο και προκλητικό για την εν λόγω εταιρεία να χρησιμοποιεί ένα πλοίο με σημαία ευκαιρίας που δεν έχει καν μια συμφωνία ITF”, πρόσθεσε ο Summers.

Ο Summers τόνισε ότι “είναι άκρως απόρρητο” το ποσό που πληρώνονται το σύνολο του πληρώματος από τις Φιλιππίνες και “ποιες είναι οι συνθήκες εργασίας τους”.

“Πρόκειται έτσι κι αλλιώς για κάποιους από τους πλέον ευάλωτους ναυτικούς παγκοσμίως, οι οποίοι αναγκάζονται τώρα σε παράνομες εργασιακές σχέσεις απλά για να αυξήσουν τα κέρδη για την Pacific Aluminium απέναντι στο κόστος των θέσεων εργασίας της Αυστραλίας”, πρόσθεσε.