ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κοινή ναυτιλιακή προσπάθεια σχεδιασμού πλοίων ξηρού χύδην κινούμενων με LNG

suez_canal_capesize_bulk

Οι Deltamarin, Arista Shipping, ABS και η GTT ανακοίνωσαν το “Project Forward”, ενός κοινού σχεδίου ανάπτυξης για τον εξοπλισμό των μελλοντικών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου με συστήματα πρόωσης με LNG.

Το έργο, με επικεφαλής την ελληνική εταιρεία μεταφοράς φορτίου χύδην Arista Shipping, ξεκίνησε επίσημα τον Μάιο του τρέχοντος έτους. Ο στόχος είναι να αναπτυχθεί ένας εμπορικά εφικτός σχεδιασμός πλοίου μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου κινούμενου με LNG που ‘ναι σε θέση να συμμορφωθεί με τα πρότυπα του Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης Index 2025 του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, και τα επίπεδα εκπομπών οξειδίων του αζώτου (Nox) του Tier III και διοξειδίου του θείου (Sox) του παραρτήματος VI της MARPOL.

“Το ‘Project Forward’ έχει ως στόχο να αποτελέσει ορόσημο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και ειδικότερα για τους ιδιοκτήτες και τους φορείς εκμετάλλευσης των φορτηγών πλοίων”, λέει ο διευθυντής της Arista Shipping, Αλέξανδρος Π. Παναγόπουλος. “Οι ιδιοκτήτες πρέπει να αποφασίσουν εντός των επόμενων 5-10 ετών εάν το φυσικό αέριο ως καύσιμο είναι ένα πρακτικό μέσο συμμόρφωσης με τις χαμηλότερες προδιαγραφές εκπομπών και αυτό το έργο θα δώσει τη δυνατότητα σε όλους μας να κατανοήσουμε την εφικτότητά του”.

Η σχεδιαστική αντίληψη θα βασίζεται στον υπέρ-βελτιστοποιημένο σχεδιασμό της Deltamarin B.Delta που είναι κατάλληλος για πλοία μεταξύ 82.000 και 210.000 dwt. Θα χρησιμοποιεί δεξαμενές υγροποιημένου φυσικού αερίου τεχνολογίας μεμβρανών της GTT για περιορισμό των καυσίμων. “Η συμμόρφωση με τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς οδήγησε τους ιδιοκτήτες να εξετάσουν τη δυνατότητα της χρήσης υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου για νεότευκτα φορτηγά πλοία”, δηλώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Deltamarin Mika Laurilehto. “Υπάρχει σαφής ανάγκη να μετατρέψουμε αυτή τη δυνατότητα σε μια δοκιμασμένη λύση για τα φορτηγά φορτίου ξηρού χύδην που αποτελούν ένα τόσο μεγάλο ποσοστό του παγκόσμιου στόλου”.

Εξίσου σημαντικό είναι πως το πρότζεκτ θα εξετάσει επίσης τον υφιστάμενο στόλο ξηρού χύδην φορτίου, αναπτύσσοντας μια σπονδυλωτή λύση εκ των υστέρων εξοπλισμού με καύσιμα LNG των διαφόρων μεγεθών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου. “Η ABS θα διεξάγει τις αξιολογήσεις περιεχομένου και λεπτομερούς σχεδιασμού σύμφωνα με τους κανόνες της για πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και τα κινούμενα με φυσικό αέριο πλοία. “Η ABS έχει αποκτήσει πολύτιμες γνώσεις από την εμπειρία του πραγματικού κόσμου να αξιολογεί τα πρώτα παγκοσμίως πλοία βαθέων υδάτων που τροφοδοτούνται από LNG”, λέει ο Αντιπρόεδρος της Global Gas Solutions της ABS Patrick Janssens. “Η συνεργασία μας με τους ιδιοκτήτες, σχεδιαστές και τα ναυπηγεία για το LNG ως καύσιμο και τα ήδη υλοποιημένα έργα LNG προσφέρουν τη μοναδική τιμή στο “Project Forward” να επιτρέπει την ασφαλή υιοθέτηση αυτού του νέου τύπου καυσίμου”.

Το “Project Forward” θα περιλαμβάνει μια σειρά από στάδια, με έναν πρώτο χρονικό ορίζοντα τα δύο έτη για την εφαρμοσμένη έρευνα και ανάπτυξη. Οι αρχικές έρευνες δείχνουν ότι οι αναμενόμενες μειώσεις εκπομπών από το “Project Forward” θα μπορούσαν να είναι 40% για τις εκπομπές CO2, 80% για εκπομπές NOx και 98% για εκπομπές SOx.

“Ήρθε η ώρα για το ναυτιλιακό κλάδο να κινηθεί προς τα εμπρός και να αγκαλιάσει την δυνατότητα των εμπορικών πλοίων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο”, λέει ο Αντιπρόεδρος του τμήματος LNG της GTT Jacques Danton. “Προς το παρόν, μπορούμε να αναγνωρίσουμε τους πρωτοπόρους της αγοράς που υιοθετούν έργα LNG σήμερα με σκοπό να είναι οι πρώτοι στην καμπύλη εκμάθησης. Κατά τη διάρκεια της ανοδικής πορείας του LNG ως καυσίμου, η αυτονομία θα είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό για τις ολοκληρωμένες λύσεις που παρέχει η τεχνολογία μεμβράνων”.