ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Λημνιό «όχι» στο «Ταξιάρχης»

taxiarxis_nel_lines_elliniki_aktoploia_

Koμβικής σημασίας για το μέλλον της Λήμνου χαρακτηρίζεται από τους φορείς του νησιού η συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που θα γίνει την ερχόμενη Τρίτη 1η Ιουλίου, καθώς εκεί θα αποφασιστεί αν το πλοίο «Ταξιάρχης» θα συνεχίσει να εξυπηρετεί ακτοπλοϊκά τη Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο και τα επόμενα τρεισήμισι χρόνια.

Με πρωτοβουλία του, ο αντιδήμαρχος Λήμνου Παναγιώτης Τσανταρλιώτης ζητά από τον υπουργό Δικαιοσύνης, Χαράλαμπο Αθανασίου, τους βουλευτές Λέσβου Παύλο Βογιατζή, Γιάννη Ζερδελή και Νίκο Σηφουνάκη, τον περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, Νάσο Γιακαλή, τη νεοεκλεγείσα περιφερειάρχη, Χριστιάνα Καλογήρου, και τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής Λήμνου να στηρίξουν τις θέσεις των Λημνιών και να μην επιτρέψουν να υποβαθμισθεί ακόμη περισσότερο η ζωή των κατοίκων των δύο νησιών.

«Προς χειρότερες μέρες»

Με τις πολύωρες καθυστερήσεις και τις ματαιώσεις των δρομολογίων να έχουν μπει πλέον στην εβδομαδιαία ατζέντα, ο κ. Τσανταρλιώτης, «κρούει τον κώδωνα» ότι έρχονται ακόμη χειρότερες μέρες για το ακτοπλοϊκό πρόβλημα του νησιού.

Η αδυναμία τής ΝΕΛ να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της και κυρίως να ανεφοδιάσει με καύσιμα τα πλοία της, δημιουργούν επιπρόσθετα προβλήματα, μετά τις ζημιές και τις καθυστερήσεις των πλοίων.

Συγκεκριμένα, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών την 1η Ιουλίου θα γνωμοδοτήσει και ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου θα κληθεί να αποφασίσει αν το πλοίο «Ταξιάρχης» θα συνεχίσει να εκτελεί δρομολόγια «με τον τρόπο που τα εκτελεί, όταν τα εκτελεί, για άλλα τρία χρόνια μέχρι το τέλος τού 2017», όπως σημειώνει χαρακτηριστικά στην επιστολή του ο αντιδήμαρχος Λήμνου.

Ο κ. Τσανταρλιώτης σπεύδει να υπενθυμίσει ότι το πλοίο «Ταξιάρχης» θα έπρεπε να είχε αντικατασταθεί με νεώτερο, σύγχρονο πλοίο ήδη από το 2013, αλλά δόθηκε παράταση στην αντικατάσταση έως το τέλος τού 2014, με νόμο της κυβέρνησης Γιώργου Παπανδρέου το Σεπτέμβριο του 2010, «που για να βοηθήσει τότε συγκεκριμένη ναυτιλιακή εταιρεία που εξυπηρετούσε την Τήλο, καταδίκασε τη Λήμνο, όπως ο ίδιος αναγνώρισε κατά την επίσκεψή του στο νησί στις 8 Οκτωβρίου 2010».

Όπως επισημαίνεται στις 11 Απριλίου 2012, η τότε κυβέρνηση Λάμπρου Παπαδήμου έφερε στη Βουλή το Νόμο 4072/2012 και με το άρθρο 221 έδινε δικαίωμα παράτασης στην υποχρέωση αντικατάστασης για άλλα τρία χρόνια, μετά από γνωμοδότηση του ΣΑΣ και απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας. «Αυτό είναι πιθανό να γίνει την επόμενη εβδομάδα και να μείνει το “Ταξιάρχης” στη γραμμή εξυπηρέτησης μέχρι και το 2017», τονίζει ο αντιδήμαρχος Λήμνου στην επιστολή του προς τους φορείς του Νομού.

Στη συνέχεια, ενημερώνει ότι ανάλογη απόφαση που ελήφθη την περασμένη χρονιά, διατηρεί στην άλλη άγονη γραμμή το πλοίο «Θεόφιλος» – όπως επισημαίνει ο κ. Τσανταρλιώτης – «με τις γνωστές συνέπειες και τα προβλήματα στην εξυπηρέτηση των νησιών του Βορείου Αιγαίου με τη βόρεια Ελλάδα. Η κατάσταση στην ακτοπλοΐα γνωρίζουμε πως είναι δύσκολη, αλλά οι συνθήκες ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας στη Λήμνο είναι τραγικές.

Δε θα μπω σε λεπτομέρειες περιγραφής για το πρόβλημα, τις γνωρίζετε, όπως τις γνωρίζουν και τις υφίστανται όλοι οι Λημνιοί και είναι υποχρέωση σας να συμβάλετε στην επίλυσή τους».

Η Λήμνος είναι το μοναδικό από τα μεγάλα νησιά της Ελλάδας που εξυπηρετείται αποκλειστικά από πλοία τέταρτης κατηγορίας, τονίζει ο αντιδήμαρχος Λήμνου «και δυστυχώς, τον τελευταίο καιρό ούτε καν από αυτά, καθώς οι ματαιώσεις, καθυστερήσεις και συχνές βλάβες, όπως και οι αντισυμβατικές συμπεριφορές με αλλαγές δρομολογίων, αντικαταστάσεις και προσεγγίσεις άλλων λιμανιών που επιμηκύνουν το χρόνο του ταξιδιού, αποτελούν πια καθεστώς».

Δυστυχώς, αλλά…
Τα προβλήματα αυτά, υπενθυμίζει ο κ. Τσανταρλιώτης, τα παραδέχτηκε ακόμα και ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ στο ΣΑΣ το Φεβρουάριο, αλλά και ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σε δηλώσεις του την προηγούμενη εβδομάδα, όπως και οι προκάτοχοί του υπουργοί τα τελευταία χρόνια.

«Δυστυχώς, όμως, η Λήμνος συνεχίζει να βιώνει την απαράδεκτη αυτή κατάσταση σε βάρος του τουρισμού, της επιδιωκόμενης οικονομικής ανάπτυξης, της ποιότητας ζωής μας και των στοιχειωδών δικαιωμάτων των Λημνιών για ασφαλείς, ποιοτικές και αξιοπρεπείς συγκοινωνίες», καταλήγει ο αντιδήμαρχος Λήμνου.

emprosnet.gr