ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Mουσουρούλης: Mόλις 9 από τα 30 λιμάνια εξυπηρετούν την κρουαζιέρα

Έργα σε λιμάνια ώστε να μπορούν να υποδέχονται κρουαζιερόπλοια, ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, μιλώντας στο 2ο Posidonia Sea Tourism Forum.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, «η αγορά αναζητά διαρκώς νέους προορισμούς. Η Ελλάδα μπορεί να προσφέρει δεκάδες νέους νησιωτικούς και ηπειρωτικούς προορισμούς. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου κατέγραψε τις δυνατότητες υποδοχής κρουαζιέρας» και προσέθεσε:

Δυνατότητες υπάρχουν σε:

– 12/16 λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος,
– 13/16 λιμάνια εθνικής σημασίας και
– 5/25 λιμάνια μείζονος ενδιαφέροντος.

Σύνολο, λοιπόν, 30/57 λιμάνια. Όμως σήμερα, το 98% του όγκου διακίνησης αφορά μόλις 9 από τα 30 αυτά λιμάνια: Τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, νησιά διεθνούς τουριστικής φήμης. Το Κατάκολο, το Ηράκλειο και τα Χανιά, προορισμοί με συνδυαστικό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον. Την Κέρκυρα, τη Ρόδο και την Πάτμο με ιστορικό και τουριστικό ενδιαφέρον. Και βέβαια τον Πειραιά τη βάση εξόρμησης»

Η ελληνική κυβέρνηση προκειμένου να προσελκύσει ταξιδιώτες και να αυξήσει τα έσοδα του κράτους θέλει να δημιουργήσει νέους.

Όπως επεσήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, δύο είναι οι βασικοί άξονες προς αυτή την κατεύθυνση:

1) Η απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης για έργα λιμενικής υποδομής και
2) Οι ρυθμίσεις με τις οποίες επανακαθορίζουμε σε εθνικό επίπεδο τις αρμοδιότητες και την απαιτούμενη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του Διεθνούς Κώδικα περί Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων ISPS» και συμπλήρωσε:

«Χρειαζόμαστε μια οριζόντια πολιτική για συνδυασμένη ανάπτυξη νέων προορισμών, αλλά και προορισμών ειδικού ενδιαφέροντος, για τη βελτίωση λιμενικής διακυβέρνησης και την ταχύτερη προσαρμογή στις τεχνολογικές αλλαγές που έχουν επέλθει στα πλοία και στις ροές επιβατών. Η Εθνική Στρατηγική Λιμένων και η λιμενική μεταρρύθμιση είναι πλέον στη διάθεσή μας».

Όσο αφορά στο επιχειρηματικό περιβάλλον, τόνισε: «Ο Νόμος 4072/2012 για την πλήρη άρση των περιορισμών στην παροχή υπηρεσιών καμποτάζ από κρουαζιερόπλοια που έχουν ως αφετηρία ελληνικό λιμένα αποτέλεσε ένα μεγάλο βήμα. Τα πλοία με σημαίες τρίτων κρατών δύνανται πλέον να πραγματοποιούν πλόες χωρίς περιορισμούς, όπως ισχύει στις κυριότερες αγορές κρουαζιέρας παγκοσμίως. Έτσι ενισχύθηκε και η δυνατότητα του homeporting, το οποίο επιφέρει πολλαπλάσια οικονομικά οφέλη σε σχέση με τους λιμένες διέλευσης. Τα οφέλη αυτά διαχέονται σε πολλές άλλες επικουρικές δραστηριότητες» και προσέθεσε:

«Παράλληλα, δημιουργήθηκαν κίνητρα για νέες επενδύσεις παροχής λιμενικών υπηρεσιών. Με το νέο νομοσχέδιο για τα τουριστικά πλοία επιδιώκουμε τη συμπλήρωση και βελτίωση της νομοθεσίας στις ακόλουθες γραμμές:

*Ενοποίηση του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού σε κοινό θεσμικό πλαίσιο.

*Απαλοιφή διακρίσεων στη βάση «αυθαίρετων» κριτηρίων ναύλωσης.

*Αλλαγή του κριτηρίου επαγγελματικότητας (από την καταμέτρηση ημερών σε σύστημα υπολογισμού).

*Μείωση της γραφειοκρατίας (ολοκληρωμένου και ενιαίου μητρώου σκαφών).

*Επέκταση των τρόπων ναύλωσης (από αποκλειστικά ολική και σε μερική και σε πακέτο με συνδυασμό πολλών τρόπων)».

newmoney.gr