Πειραιάς
18°C

Μαρία Αγγελικούση: Είναι η νέα Χριστίνα Ωνάση;

23/03/2021

Θέλει σιδερένια κότσια για να αποκεφαλίζεις στελέχη που έφτασαν την εταιρία που κληρονομείς στη κορυφή και η Μαρία δείχνει να τα διαθέτει.

Καθώς ο πρώτος ανάμεσα στους Έλληνες εφοπλιστές και ο 5ος στον κόσμο, με την αξία του στόλου του να αγγίζει τα 10 δις δολάρια, δίνει στα 73 του χρόνια τη μάχη της ζωής του, η φιγούρα της κόρης του Μαρίας Αγγελικούση στρέφει πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας.

Η καρδιά αποδεικνύεται το αδύνατο σημείο του Έλληνα εφοπλιστή με τα 160 πλοία και δυναμικότητα στόλου που ξεπερνά τους 30 εκατ. τόνους. Ήταν το βράδι της Παρασκευής που ο Γιάννης Αγγελικούσης αισθάνθηκε αδιαθεσία ενώ το πρωί του Σαββάτου θα ακολουθούσε λιποθυμικό επεισόδιο.

Η κόρη του Μαρία η οποία εγκατέλειψε την ιατρική για να αναλάβει το πηδάλιο των 160 πλοίων εξέδωσε από τη πρώτη στιγμή ανακοίνωση με την οποία ευχαριστούσε το κοινό για το ενδιαφέρον για τη πορεία της υγείας του πατέρα της ζητώντας ταυτόχρονα να γίνουν σεβαστές οι κρίσιμες οικογενειακές στιγμές.

Ο Γιάννης Αγγελικούσης γεννήθηκε το 1948 στο Λονδίο. Είναι γιος του Αντώνη Αγγελικούση και της Μαρίας Παπαλιού. Άρχισε να εμπλέκεται στην εταιρεία του πατέρα του από το 1973. Αδελφή του είναι η Άννα Αγγελικούση, η οποία αποτελεί και αυτή μια από τις ισχυρές γυναίκες της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας.

Οι επόμενες ώρες της νοσηλείας του θεωρούνται κρίσιμες και αποφασιστικής σημασίας για την εξέλιξη της υγείας του.

Η ενεργή εμπλοκή της γοητευτικής μοναχοκόρης του εφοπλιστή  στον όμιλο δεν έγινε τις τελευταίες ώρες κάτω από τις πιεστικές συνθήκες που δημιουργεί η κατάσταση της υγείας του πατέρα της αλλά τα τελευταία σχεδόν 10 χρόνια στη διάρκεια των οποίων η παρουσία της γινόταν όλο και πιο αισθητή. Ήδη άνθρωποι της εμπιστοσύνης της βρίσκονται σε πόστα-κλειδιά έχοντας αντικαταστήσει πολλά από τα στελέχη με τα οποία ο πατέρας κατάφερε να γιγαντώσει τον στόλο του.

Έχει δημιουργήσει τον δικό της διοικητικό κύκλο και αποφάσισε να αναλάβουν οι άνθρωποί της την τύχη του ναυτιλιακού κολοσσού. Αποτέλεσμα ήταν να αποχωρήσουν κορυφαία διεθνώς στελέχη που συνέβαλαν ως συνεργάτες του πατέρα της, Γιάννη, στην γιγάντωση του Ομίλου τα τελευταία 40 χρόνια.
Όπως είναι λογικό η προσωπική σφραγίδα της παντρεμένης με έκπτωτο πρίγκιπα από τη Σερβία (της οικογένειας Καραγεώργιεβιτς αν σας λέει κάτι) θα είναι καταλυτική από εδώ και στο εξής. Μόνο και μόνο η δυναμικότητα του στόλου που αναλαμβάνει να διαχειρισθεί θα μπορούσε να της δώσει τον τίτλο της νέας Χριστίνας Ωνάση.

Η κόρη του Γιάννη Αγγελικούση, η οποία έχει το όνομα της γιαγιάς της, Μαρίας Παπαλιού, αρχικά δεν είχε σχέση με τη ναυτιλία. Σπούδασε γιατρός και άσκησε το επάγγελμα επί οκτώ χρόνια, στην Μεγάλη Βρετανία, πριν αποφασίσει να ασχοληθεί με τον Όμιλο και τη ναυτιλιακή βιομηχανία πριν από οκτώ χρόνια, ως η τρίτη γενιά πλέον της οικογένειας που ασχολείται με την πλοιοκτησία.

Ο Γιάννης Αγγελικούσης νιώθει περήφανος για εκείνη. Είναι ενδεικτικό ότι στα μέσα αυτής της δεκαετίας, κατά τη διάρκεια της βράβευσής του, σε ξενοδοχείο του Μανχάταν, από το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, ως «Πρόσωπο της χρονιάς» είχε πει φανερά συγκινημένος: «Αποδέχομαι αυτό το βραβείο εξ ονόματος των στελεχών, των εργαζομένων, των καπετάνιων και των ναυτών που συνέβαλαν και συμβάλλουν στην επιτυχία της εταιρείας, καθώς και της συζύγου μου Ελίζαμπεθ και της κόρης μου Μαρίας».

Η Μαρία Αγγελικούση με βίλα στη Μύκονο και παντρεμένη με Σέρβο Πρίγκιπα είναι σύμφωνα με τα κολακευτικά ρεπορτάζ κάποιων ιστοσελίδων προς το πρόσωπό της “κορίτσι χαμηλών τόνων”.

«Ο πατέρας μου έμαθε να σκέφτομαι έξω από τα συνήθη πλαίσια, να είμαι ευφάνταστη και με δίδαξε ότι για κάθε πρόβλημα υπάρχει πάντοτε λύση», λέει. Όσο για τον περήφανο γονιό, εκείνος παραδέχεται για τη Μαρία του, πως «σήμερα, είμαι υπερήφανος ότι τα πηγαίνουμε καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη εποχή.

Τρέχουμε την εταιρεία από κοινού, λαμβάνουμε μαζί τις αποφάσεις και, είτε το πιστεύεται είτε όχι, δεν έχουμε διαφωνίες. Είναι πεπεισμένος ότι οι μακροχρόνιες αποφάσεις θα την επηρεάσουν περισσότερο από ότι εμένα»…

Το 2015 η εφημερίδα κοινωνικής κριτικής Spirto είχε να μας διηγηθεί μία ενδιαφέρουσα ιστορία στη οποία πρωταγωνιστούσαν ο επιχειρηματίας του Nammos Ζαννής Φταντζέσκος και η Μαρία Αγγελικούση.

Η ιστορία περιπλέκεται γύρω από την οικονομική αδυναμία του Ζαννή Φραντζέσκου που τον είχε στείλει τότε ένα βήμα πριν από τον γκρεμό.

Διαβάζουμε με προσήλωση τι είχε συμβεί> “Ο πρόσφατος γάμος του με τη Βερόνικα Πάστρα έγινε αντικείμενο συζήτησης, παρά το γεγονός ότι το μυστήριο έλαβε χώρα στο Κόμο της Ιταλίας. Ωστόσο, η υπέρλαμπρη τελετή, οι εκλεκτοί καλεσμένοι και η επιλογή του διάσημου Γάλλου τραγουδιστή Ντανί Μπριγιάν ως guest star, έδειξαν ότι ο Ζαννής Φραντζέσκος παραμένει πανίσχυρος στον επιχειρηματικό χώρο. Όμως, υπάρχουν πληροφορίες που αναφέρουν πως τα πράγματα δεν είναι έτσι.

Ο «Mr Nammos» φέρεται εσχάτως να αντιμετώπισε οικονομικές δυσκολίες, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι κινδύνευσε σοβαρά να δει το ποσοστό των μετοχών του στο πιο in στέκι της Μυκόνου να μικραίνει. Αν ευσταθούν τα όσα ακούστηκαν τον τελευταίο καιρό, ο εκ των ιδιοκτητών του «Nammos» δεν είχε τη δυνατότητα να συμμετάσχει στην Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου του πολυτελέστατου κοσμικού κέντρου. Κάτι που θα σήμαινε ότι το ποσοστό των μετοχών του θα μίκραινε, έναντι του Αιγύπτιου συνεταίρου του.

Το οικονομικό «ζόρισμα» του Φραντζέσκου φέρεται να οφείλεται στην πτώση της προσέλευσης κόσμου, αλλά και στη χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με τις… χρυσές εποχές του παρελθόντος. Ναι μεν η Μύκονος παραμένει must προορισμός, αλλά οι… κραιπάλες της προ κρίσης εποχής έχουν μειωθεί αισθητά, ιδίως στη φετινή καλοκαιρινή σεζόν. Μπορεί τα μεγάλα «πορτοφόλια» να είναι μόνιμοι επισκέπτες στο «νησί των ανέμων», αλλά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια φέτος είναι ιδιαίτερα «προσεκτικοί» στις εξόδους τους στα in στέκια του νησιού. Όλα αυτά επηρέασαν τον Έλληνα επιχειρηματία, ο οποίος είδε τα έσοδά του να μειώνονται δραματικά κι έδειξε αδυναμία στο να συμμετάσχει στην ΑΜΚ.

Όμως, ως «από μηχανής θεός» ήρθε η οικογένεια εφοπλιστών Αγγελικούση να τον «σώσει» από τα… χειρότερα, αγοράζοντας την υπερπολυτελή του βίλα έναντι ενός ιδιαίτερα «καλού» για την εποχή ποσού. Η πρώην –πλέον- βίλα του Ζαννή Φραντζέσκου βρίσκεται σε λόφο στην τοποθεσία Φανάρι, κοντά στα Παραδείσια. Και είναι ένα από τα πιο επιβλητικά σπίτια της Μυκόνου, που ξεχωρίζουν από μακριά. Πέραν του ότι υπάρχει παντού τζάμι και σου παρέχει εξαιρετική θέα και όλο το νησί στο πιάτο, το εσωτερικό του είναι εξίσου μαγευτικό. Στους τρεις ορόφους υπάρχουν μεγάλα υπνοδωμάτια, πέντε τον αριθμό, καθένα εκ των οποίων διαθέτει τζάκι. Στο σπίτι υπάρχει τεράστιος κήπος και στον εξωτερικό του χώρο έχει τρεις ξενώνες για τους καλεσμένους. Πολύ μεγάλο είναι και το barbeque, ενώ αυτό που ξεχωρίζει είναι η διαφανής πισίνα, που σου δίνει τη δυνατότητα να βλέπεις το εσωτερικό της βίλας όταν κολυμπάς.

Με το υπερπολυτελές σπίτι υπήρξε «ερωτευμένη» τα τελευταία τρία χρόνια η Μαρία Αγγελικούση. Η κόρη του εφοπλιστή Γιάννη, ο οποίος παραμένει σταθερά τα τελευταία χρόνια στην πρώτη δεκάδα της λίστας Lloyd’s με τις 100 ισχυρότερες προσωπικότητες στον χώρο της ναυτιλίας, νοίκιαζε εδώ και τρία χρόνια τη βίλα του Ζαννή Φραντζέσκου για να περάσει εκεί τις διακοπές της. Αλλά αυτό δεν της αρκούσε πλέον. Ήθελε να κάνει δικό της το «στολίδι της Μυκόνου», προκειμένου να το επισκέπτεται όποτε θελήσει! Από την πλευρά του ο «Mr Nammos» αναζητούσε εδώ κι ένα χρόνο αγοραστή της υπερπολυτελούς βίλας του, αφού εκείνος αρκείται με το σπίτι που έχει ακριβώς πάνω από το «Nammos». Για τον λόγο αυτό θέλησε να «ξεφορτωθεί» το παλάτι του, το οποίο και μεγάλο κόστος συντήρησης έχει και μεγάλη φορολόγηση. Και η επιθυμία της Μαρίας Αγγελικούση να το αγοράσει του ήρθε… κουτί και την πιο κατάλληλη στιγμή.

Η τιμή πώλησης της βίλας του Φραντζέσκου στην οικογένεια Αγγελικούση φέρεται να έφτασε τα 5 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που η αντικειμενική της αξία ήταν λίγο πιο χαμηλή αυτή την εποχή. Το deal για τον επιχειρηματία ήταν πολύ καλό και τον βοήθησε να συμμετάσχει κανονικά στην Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου του «Nammos». Τα χρήματα της οποίας χρησιμοποιήθηκαν προκειμένου να καλυφθούν τα χρέη του κέντρου διασκέδασης προς όλους.

Έτσι, ο «Mr Nammos» ήταν διπλά κερδισμένος. Διατήρησε ακέραιο το ποσοστό μετοχών του στο κέντρο που λίγες ημέρες πριν έδωσε μεγάλη συναυλία ο Αντώνης Ρέμος, αλλά το είδε και να «καθαρίζει» οριστικά από κάθε είδους οφειλή. Μ’ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια για τον Ζαννή Φραντζέσκο, ο οποίος πλέον είναι ιδιαίτερα ανακουφισμένος και περιμένει πώς και πώς τον ερχομό του παιδιού του με τη σύζυγό του Βερόνικα Πάστρα.

Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος Αγγελικούση μπήκε στον δείκτη Nasdaq το 1989, σε μία πρωτοποριακή για την εποχή κίνηση, όμως το 2001 αποχώρησε, έχοντας εν τω μεταξύ επεκταθεί θεαματικά στην παγκόσμια ναυτιλία. Σήμερα η εταιρεία θεωρείται ένας από τους κολοσσούς του κλάδου.

Αυτό που αποκαλύπτει εμμέσως η Μαρία Αγγελικούση στο βιογραφικό της σημείωμα είναι ότι ο Όμιλος Αγγελικούση είχε εξετάσει στο πρόσφατο παρελθόν το ενδεχόμενο να επιστρέψει στις αγορές, καθώς “προτού εμφανιστώ ίσως να υπήρχε μία φυσική ανησυχία ότι δεν θα υπήρχε διαδοχή”, όμως πλέον η ανησυχία αυτή δεν υπάρχει. “Είμαι εδώ για να μείνω”, διαμηνύει.

Τα τελευταία χρόνια η παρουσία της Μαρίας Αγγελικούση στην εταιρεία είναι όλο και πιο ισχυρή. Η μοναχοκόρη του Γιάννη Αγγελικούση μπήκε στον Όμιλο Αγγελικούση το 2008, εγκαταλείποντας την ιατρική της καριέρα για να αφοσιωθεί στην οικογενειακή επιχείρηση. Ξεκίνησε από το τμήμα των ναυλώσεων, με τις οποίες ακόμα ασχολείται εν μέρει, στο πλαίσιο των καθηκόντων της ως αντιπρόεδρος της εταιρείας, ενώ σημαντικό μέρος της δουλειάς της αποτελούν οι αγορές μεταχειρισμένων πλοίων. Σύμφωνα με το βιογραφικό της σημείωμα, η πρώτη εξαγορά που ολοκλήρωσε ήταν αυτή του VLCC Blue Jade (χωρητικότητας 320.000 dwt, κατασκευής 2012, μετονομάστηκε σε Maran Thetis), το 2014.

Η οικογένεια Αγγελικούση ξεκινά από τη Μάνη για να καταφύγει στην Χίο, από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας. «Στα μέσα του 18ου αιώνα μετακόμισαν στο βόρειο τμήμα της Χίου, το οποίο εκείνη την εποχή ήταν ακατοίκητο και έδωσαν το όνομα Καρδάμυλα στην περιοχή.
Σκοπός της μετεγκατάστασης ήταν η πειρατεία, να επιτίθενται σε πλοία που κατευθύνονταν ή έρχονταν από την Μαύρη Θάλασσα στην Μεσόγειο» έχει πει ο εφοπλιστής σε συνέντευξη του στο διεθνές ναυτιλιακό έντυπο Trade Winds.

Με την επανάσταση του 1821 και την σφαγή της Χίου το 1822, οι πρόγονοι του θα επιστρέψουν στην Μάνη και μετά θα πάνε και πάλι στην Χίο το 1857. Τότε είναι και η εποχή που μπήκαν οι βάσεις για την εφοπλιστική δραστηριότητα της οικογένειας κάνοντας την αρχή με ιστιοφόρα. «Ο προπάππους μου, ο Αντώνης, ήταν το πλέον εξέχον μέλος εκείνης της περιόδου.

Έδρασε στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα και σύμφωνα με τις φήμες ήταν ο εφευρέτης των “σημαιών διευκόλυνσης”. Στο δωμάτιο του στο πλοίο είχε ένα συρτάρι γεμάτο με σημαίες από χώρες της Μεσογείου. Λίγο πριν μπει στο λιμάνι του προορισμού του ύψωνε και την αντίστοιχη σημαία», αστειεύεται ο Γιάννης Αγγελικουσης, που αποκαλύπτει ακόμα ότι το όνομα της οικογένειας ήταν αρχικά Πονηρού και άλλαξε την δεκαετία του 1870.

Ο πατέρας του Αντώνης Αγγελικούσης, ήταν ασυρματιστής στον Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και το πλοίο του το οποίο μετέφερε εφόδια για τους συμμάχους τορπιλίστηκε δύο φορές και για αυτό τον λόγο έλαβε δύο μετάλλια από το ελληνικό κράτος. Στην συνέχεια οι Βρετανικές Μυστικές Υπηρεσίες τον έστειλαν στο Κάιρο όπου εκπαιδεύτηκε ως αλεξιπτωτιστής για να σταλεί μετέπειτα στην Κρήτη. Εκεί πέρασε δύο χρόνια και συμμετείχε στην απαγωγή του Γερμανού Στρατηγού Χάινριχ Κράιπε το 1944 για την οποία τιμήθηκε μετά την λήξη του πολέμου από τους Βρετανούς.

Ο Όμιλος Αγγελικούση έγινε ο πρώτος ελληνκών συμφερόντων όμιλος που υπέγραψε συμβόλαιο για τη ναυπήγηση FSRU, 173.400 κυβικών μέτρων για λογαριασμό της Maran Tankers Management. Επίσης, έχει option για την κατασκευή δύο ακόμη τέτοιου είδους πλοίων.

Παράλληλα “τρέχει” το μεγαλύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα και αφορά τη συνολική κατασκευή 22 πλοίων.

Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δώσει στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου –LNG. Στα τέλη Οκτωβρίου η Μaran Gas Maritime Inc. παρέλαβε το νεότευκτο LNG Carrier «Woodside Charles Allen» με μήκος 296 μέτρα και χωρητικότητα 173.400 κυβικά μέτρα. Παραλαβή που έγινε υπό συνθήκες υγειονομικής κρίσης και αυτό δίνει τα εύσημα στους ναυτικούς.

Το «Woodside Charles Allen» είναι αδελφό με το αμέσως προηγούμενο νεότευκτο LNG Carrier, το οποίο παρέλαβε η εταιρεία στις αρχές Μαΐου, το «Maran Gas Psara». Και τα δύο πλοία είναι υπό ελληνική σημαία.

Το ναυπηγικό πρόγραμμα της Maran Gas περιλαμβάνει άλλα εννέα LNG εκ των οποίων τα έξι είναι στο ελληνικό νηολόγιο. Η επόμενη παραλαβή είναι προγραμματισμένη μέχρι τα τέλη της χρονιάς. Μέσα στο 2021 θα παραδοθούν έξι ακόμα και το 2021 τρία LNG.

Την ίδια περίοδο η άλλη εταιρεία του Ομίλου η Maran Tankers Management παρέλαβε το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο το suezmax «Maran Aspasia», χωρητικότητας 157.000 τόνων dw, με ελληνική σημαία. Είναι το τρίτο δεξαμενόπλοιο που παραλαμβάνει από τα συνολικά πέντε που περιλαμβάνει το ναυπηγικό πρόγραμμα της εταιρείας σε κορεατικές γιάρδες.

Τον Μάιο του 2021 και τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου είναι προγραμματισμένη η παραλαβή δύο δεξαμενόπλοιων VLCC χωρητικότητας 318.000 τόνων το καθένα.

Με την παραλαβή των πέντε πλοίων ο στόλος της Maran Tankers θα ενισχυθεί με 837.446 σύγχρονο τονάζ.

Ο Γιάννης Αγγελικούσης έχει δώσει το δακτυλίδι της διαδοχής στην κόρη του Μαρία, παραμένοντας όμως ενεργός στα ναυτιλιακά δρώμενα. Η επόμενη ημέρα στον Όμιλο Αγγελικούση άρχισε να ανατέλλει με ισχυρότατες διοικητικές δονήσεις.

Τα τελευταία οκτώ χρόνια, η Μαρία Αγγελικούση, αναλάμβανε όλο και περισσότερες αρμοδιότητες στην επιχείρηση. Στο πλαίσιο αυτό δημιούργησε τον δικό της διοικητικό κύκλο και αποφάσισε να απομακρυνθούν κορυφαία διεθνώς στελέχη που συνέβαλαν ως συνεργάτες του πατέρα της, Γιάννη, στην γιγάντωση του Ομίλου τα τελευταία 40 χρόνια.

Είχε κάνει μία πρώτη προσπάθεια πριν από 1-2 χρόνια να φύγουν συγκεκριμένα υψηλόβαθμα και έμπειρα στελέχη όμως ο πατριάρχης της οικογένειας έκρινε ότι δεν ήταν η σωστή χρονική συγκυρία.

Ανάμεσα στα ονόματα που είχαν ακουστεί τότε και προκαλέσει αίσθηση ήταν του Αντιπροέδρου του Ομίλου Γιάννη Πλατσιδάκη, με 29 χρόνια παρουσίας στην επιχείρηση και του Σταύρο Χατζηγρηγόρη επί 39 χρόνια managing director της Maran Gas Maritime In.

Στα τέλη του περασμένου Ιούλιο στην εκδήλωση για την απονομή των ναυτιλιακών βραβείων Ευκράντη που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη, ανάμεσα στους οκτώ βραβευθέντες ήταν και ο Σταύρος Χατζηγρηγόρης ο οποίος τιμήθηκε με το βραβείο του καλύτερου μάνατζερ της χρονιάς. Η αποχώρησή του από τον Όμιλο δεν είχε γίνει τότε γνωστή. Στο περιθώριο όμως της εκδήλωσης, όταν λάμβανε τα συγχαρητήρια των παρευρισκόμενων και πίνοντας χαλαρά ένα ποτήρι κρασί, έλεγε, χαμογελώντας, σε όσους τον πλησίαζαν: «Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να αποχωρήσω από τον Όμιλο».

Λίγες ημέρες αργότερα έγινε γνωστή η είδηση. Θα συνεχίσει να παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες στον όμιλο μέχρι το τέλος του 2020. Τη θέση ανέλαβε ως general manager η Δέσποινα Μουστάκα, που πλαισιώνεται από τον Ανδρέα Σπέρτου τεχνικός διευθυντής, Richard Gilmore εκτελεστικός αντιπρόεδρος και Srdan Silic, operations manager.

Ο Γιάννης Αγγελικούσης έκανε δήλωση στην οποία ανέφερε και το όνομα της κόρης του για πρώτη φορά στέλνοντας ποικίλα μηνύματα αναλόγως πως τη διαβάζει κανείς. Το βασικότερο είναι ότι χρήζει την κόρη του διάδοχο και επισημοποιεί ατό που όλοι έχει πρωτεύοντα ρόλο στον Όμιλο:

«Η κόρη μου Μαρία κι εγώ, θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον Σταύρο για την πολυετή και πιστή υπηρεσία του στον όμιλο, η οποία έχει συνεισφέρει σημαντικά στην επιτυχία και ανάπτυξή μας. Θέλουμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας προς τον Σταύρο και να του ευχηθούμε τα καλύτερα για το μέλλον.»

Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο Γιάννης Πλατσιδάκης Εντεταλμένος σύμβουλος Anangel Maritime Services Inc και Αντιπρόεδρος του Ομίλου Αγγελικούση είχε κάνει γνωστή την αποχώρησή του από τον Όμιλο μετά από 29 χρόνια, σε αποκλειστική συνέντευξη που έδωσε στο “business stories”.

Η κόρη του Γιάννη Αγγελικούση, έχει το όνομα της γιαγιάς της, Μαρίας Παπαλιού. Σπούδασε ιατρική και άσκησε το επάγγελμα επί οκτώ χρόνια, στην Μεγάλη Βρετανία, πριν αποφασίσει να ασχοληθεί με τον Όμιλο και τη ναυτιλιακή βιομηχανία στις αρχές της δεύτερης 10ετίας του 21ου αιώνα. Είναι τρίτη γενιά πλέον της οικογένειας που ασχολείται με την πλοιοκτησία, μετά τον παππού της Αντώνη και τον πατέρα της.

Όσο εξασκούσε το ιατρικό επάγγελμα προσέφερε τις υπηρεσίες της αφιλοκερδώς σε δοκιμαζόμενες από φτώχεια και εμφύλιες συγκρούσεις χώρες του τρίτου κόσμου, κάποιες φορές και μέσα στη ζούγκλα πολύ μακριά από τον πολιτισμό, όπου η οικογένειά της έχανε κάθε επαφή μαζί της.

Για την ενασχόλησή της με τη ναυτιλία και τον λόγο που άφησε την ιατρική έχει μιλήσει σε παλαιότερη συνέντευξή της σε αγγλόφωνο περιοδικό:

«Η συναναστροφή ως γιατρός με πολύ κόσμου και η ικανότητα που αποκτάς να «διαβάζεις» τους ανθρώπους είναι και αυτό κλειδί για την ενασχόλησή μου με τη ναυτιλία». Η Μαρία Αγγελικούση αποφεύγει την επίδειξη πλούτου αποφεύγει το lifestyle για αυτό και βρίσκεται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας όσο αυτό είναι δυνατόν.

Πριν από πέντε περίπου χρόνια απασχόλησε τα ΜΜΕ για θέμα εκτός ναυτιλίας, μία από τις ελάχιστες φορές, αφού γράφτηκε ότι αγόρασε, έναντι πέντε εκατομμυρίων ευρώ, την πολυτελή βίλα του Mr Nammos, Φραντζέσκου Ζαννή. Το υπερπολυτελές σπίτι είναι ένα από τα πιο επιβλητικά του νησιού βρίσκεται στην τοποθεσία Φανάρι κοντά στα Παραδείσια.

Πριν η Μαρία Αγγελικούση νοίκιαζε το συγκεκριμένο τριώροφο σπίτι, το οποίο είχε λατρέψει σε βαθμό να το αγοράσει μόλις βγήκε προς πώληση.

Η ίδια αναγνωρίζει στους γονείς της, Γιάννη και Ελίζαμπεθ, η οποία κατάγεται από το Χιούστον του Τέξας, ότι εκτός από τις αρχικές συμβουλές που τις έδωσαν, στη συνέχεια την άφησαν ελεύθερη να χαράξει τη δική της ρότα στην ναυτιλιακή επιχείρηση, μαθαίνοντας από τα λάθη της:

«Ο πατέρας μου, μού έμαθε να σκέφτομαι έξω από τα συνήθη πλαίσια, να είμαι ευφάνταστη και με δίδαξε ότι για κάθε πρόβλημα υπάρχει πάντοτε λύση.»

Τα κοινά σημεία που έχει με τον πατέρα της, όπως επισημαίνουν άνθρωποι του επιχειρηματικού τους κύκλου, είναι η διορατικότητα και το πείσμα.

Πάντως θέλει σιδερένια κότσια να αποκεφαλίζεις στελέχη που έφτασαν την εταιρία που κληρονομείς στη κορυφή και η Μαρία δείχνει να τα διαθέτει. Για τα εγχώρια και διεθνή ΜΜΕ η νέα Ελληνίδα Χριστίνα Ω. είναι καλοδεχούμενη…

Πηγή: kourdistoportocali.com

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
18°C