ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κοροναϊός: Μεγάλες καθυστερήσεις στις εκφορτώσεις και πτώση της ζήτησης και των τιμών του αργού πετρελαίου στην κίνα

Η επίδραση του κοροναϊού στις αγορές ενέργειας επιδεινώνεται καθώς η απότομη πτώση της ζήτησης στην Κίνα, του μεγαλύτερου εισαγωγέα ακατέργαστου αργού πετρελαίου στον κόασμο, ωθεί τους φορτωτές να αναζητήσουν άλλους ασιατικούς προορισμούς.

Περισσότεροι από 1.360 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από τον κοροναϊό της Κίνας, ο οποίος έχει διαταράξει τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο και έχει κλονίσει τις αγορές ενέργειας, την στιγμή που η τιμή του αργού πετρελαίου Brent έχει μειωθεί 15% από την αρχή του έτους.

Σύμφωνα με διεθνείς προβλέψεις για την ενέργεια, αναμένουν ότι η ζήτηση θα μειωθεί σε αυτό το τρίμηνο, λόγω της επιδημίας, κάτι το οποίο είναι η πρώτη πτώση για μια δεκαετία.

Τα κινεζικά διυλιστήρια έχουν μειώσει την παραγωγή τους κατά περίπου 1,5 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα σε διάστημα μόλις δύο εβδομάδων, προκαλώντας τη συσσώρευση αποθεμάτων αργού ακατέργαστου πετρελαίου.

Αυτό έχει κρατήσει έναν μεγάλο αριθμό δεξαμενοπλοίων VLCC να περιμένουν στον κορυφαίο τερματικό σταθμό της Κίνας, το Qingdao, χωρίς να μπορούν να εκφορτώσουν το φορτίο τους το οποίο κυμαίνεται περίπου στα 2,000,000 βαρέλια για το κάθε ένα από αυτά.

Άλλα φορτία διοχετεύονται στη Νότια Κορέα, τη Μαλαισία, τη Σιγκαπούρη και άλλες τοποθεσίες στην Κίνα, ενώ οι δεξαμενές αποθήκευσης στην επαρχία Shandong – όπου βρίσκεται το Qingdao – γεμίζουν γρήγορα, σύμφωνα με πηγές.

Οι δεξαμενές αποθήκευσης πετρελαίου στην ανατολική επαρχία Shandong της Κίνας πλησιάζουν στο να είναι γεμάτες, καθώς τα ανεξάρτητα διυλιστήρια επεξεργασίας μειώνουν τα ποσοστά επεξεργασίας, ανέφεραν οι πηγές της βιομηχανίας.

Τα εμπορικά και στρατηγικά αποθέματα αργού πετρελαίου του Shandong ανέρχονται σήμερα σε 171,5 εκατομμύρια βαρέλια, όχι πολύ μακριά από το peak των 175 εκατομμύριων βαρελιών στις αρχές Ιουνίου του περασμένου έτους, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων πετρελαίου Kpler.

«Θεωρητικά, υπάρχει μεγάλη πλεονάζουσα χωρητικότητα, αλλά δεν έχουμε δει ποτέ αυτή την πλήρη αξιοποίηση της αποθήκευσης», δήλωσε ο αναλυτής της Kpler, Alexander Booth, προσθέτοντας ότι τα ποσοστά αξιοποίησης είναι σήμερα 61% στο Shandong, έναντι 63% του ανώτατου σημείου κατά το προηγούμενο έτος.

Η συνολική ποσότητα αργού που είναι αποθηκευμένη στην Κίνα είναι 760 εκατομμύρια βαρέλια, έναντι των 780 εκατομμυρίων βαρελιών στις αρχές Ιουνίου του περασμένου έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία του Kpler.

ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΑΛΛΙΩΝ, ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΑ ΝΑΥΛΑ

Η έλλειψη χώρου στις δεξαμενές ωθεί τους εμπόρους να εκτρέψουν τα φορτία προς άλλους προορισμούς, που προγραμματίζονται να φτάσουν τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο μέχρι να βελτιωθεί η ζήτηση της Κίνας, ανέφεραν πολλές πηγές εμπορίου και ναυτιλίας.

Όταν τα πλοία δεν μπορούν να εκφορτώσουν το φορτίο τους, οι ναυλωτές τους πρέπει να πληρώσουν τα λεγόμενα έξοδα επισταλλιών. Αυτά τα κόστη ανέβηκαν σε πάνω από 100.000 δολάρια ημερησίως για ένα φορτίο που φτάνει την επόμενη εβδομάδα σε σύγκριση με περίπου 90.000 δολάρια την ημέρα πριν από 40 ημέρες, με αποτέλεσμα ορισμένοι φορτωτές να προσπαθούν να μεταφέρουν αργό πετρέλαιο σε παλαιότερα δεξαμενόπλοια που κοστίζουν λιγότερο για να λειτουργούν.

Ωστόσο, οι ναύλοι έχουν βυθιστεί σχεδόν στο ήμισυ των επιπέδων που επικρατούσαν καθώς ο ιός έπληξε τη ζήτηση και αφού οι ΗΠΑ άρχισαν εν μέρει κυρώσεις σε μία μονάδα της κινεζικής ναυτιλιακής εταιρείας COSCO.

Πηγές σε λιμάνια της Σαντόνγκ δήλωσαν ότι ενώ τα επίπεδα αποθήκευσης είναι υψηλά, εργάζονται με τα διυλιστήρια για να μεταφέρουν πετρέλαιο έξω και να ανοίξουν το δρόμο για περισσότερα φορτία που αναμένεται να φτάσουν τις προσεχείς εβδομάδες.

«Ο ρυθμός μετακίνησης αργού από τις δεξαμενές είναι αργός. Έτσι εάν τα πλοία φτάνουν ταυτόχρονα, κάποια από αυτά ίσως χρειαστεί να περιμένουν 2-3 μέρες », είπε μια πηγή στο λιμάνι Rizhao στο Shandong.

«Εξακολουθούμε να έχουμε περίπου το 30% των δεξαμενών αποθήκευσης πετρελαίου διαθέσιμο αυτή τη στιγμή, η οποία είναι ήδη πολύ καλύτερη από τις προηγούμενες εβδομάδες, καθώς οι οδηγοί φορτηγών επιστρέφουν σταδιακά στη δουλειά».

Η παραγωγική δραστηριότητα τέθηκε σε παύση κατά την διάρκεια της κινέζικης πρωτοχρονιάς τον περασμένο μην, λόγω του ιού , εμποδίζοντας τους εργαζόμενους να επιστρέψουν στην εργασία τους.

Η κρατική ChemChina έχει εκτρέψει ορισμένα φορτία αργού πετρελαίου, τα οποία έπρεπε να φτάσουν στην Κίνα σε πλωτές δεξαμενές κοντά στη Μαλαισία, είπε μια πηγή με άμεση γνώση του θέματος στο Reuters. Η ChemChina δεν απάντησε σε ερώτημα που της έγινε για το αν αληθεύει η όχι..

Οι έμποροι πετρελαίου έχουν υπογράψει νέες μισθώσεις αποθήκευσης αργού πετρελαίου στη Νότια Κορέα, την πλησιέστερη επιλογή αποθήκευσης κοντά στο Qingdao.