Mειώθηκαν κατά 22 οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες

containership_nautilia_

Μοναδικές προσφορές ξενοδοχείων και ταξιδιών με εξαιρετικές εκπτώσεις!

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες, μειώθηκαν κατά 22 μέσα στο 2014 φθάνοντας τις 668 από 690 ποσοστό 3,2%.

Συνολικά από το 2011 η μείωση αγγίζει το 12% και είναι κατά 94 λιγότερες. Οι μικρότερης δυναμικότητας ελληνικών συμφερόντων εταιρείες που ελέγχουν ένα με δύο πλοία μειώνονται συνεχώς. Από το 2011 ο αριθμός τους από 350 κατέβηκε στις 274.

Τα τελευταία 17 χρόνια ο συνολικός αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών μειώθηκε κατά 28%.

Όπως επισημαίνεται στην έρευνα της Petrofin Research δεδομένης της τραπεζικής συμπεριφοράς απέναντι στους μικρούς πλοιοκτήτες, αλλά και της ίδιας της ναυτιλιακής αγοράς, αναμένεται, τα επόμενα χρόνια, περαιτέρω μείωση του αριθμού των μικρών εταιρειών και ειδικά όσων έχουν ένα με δύο πλοία. Ταυτόχρονα, θα αυξηθεί ο αριθμός των μεγάλων «παικτών» της ναυτιλιακής σκακιέρας.

Ο ελληνικός στόλος

Παρά την ύφεση, την υπερπροσφορά χωρητικότητας, την ασταθή ναυλαγορά, τη μειωμένη πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση, το 2014 ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε σε χωρητικότητα και ελάχιστα

μειώθηκε σε αριθμό πλοίων. Το ελληνικό νηολόγιο αριθμούσε 798 πλοία (χωρητικότητας άνω των 1.000 gt) που ισοδυναμούσαν με 42.237.574 gt1. Η ελληνόκτητη ναυτιλία παρέμεινε στην πρώτη θέση διεθνώς.

Ειδικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.885 πλοία (άνω των 1.000 gt) με 284,77 εκατομμύρια τόνους, αντιπροσωπεύοντας το 17% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Η ελληνική σημαία κατέχει την έβδομη θέση στη διεθνή κατάταξη και τη δεύτερη στην ΕΕ. Ο ελληνόκτητος στόλος υπό σημαίες κρατών μελών της ΕΕ αντιπροσωπεύει το 46,48% της κοινοτικής χωρητικότητας.

Επιπροσθέτως, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 26,49% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων αργού πετρελαίου, το 18,82% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών μεταφοράς φορτίων χύδην σε χωρητικότητα και το 14,28% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών/παραγώγων πετρελαίου σε χωρητικότητα , εξαιρουμένων των υπό ναυπήγηση πλοίων.

newmoney.gr