ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μετατροπή των capesizes σε τάνκερ η τάση του α’ τριμηνου

tanker_

Οι πλοιοκτήτες έχουν μετατρέψει έναν μεγάλο αριθμό νεότευκτων Capesizes πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου σε τάνκερ κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, επιφέροντας τη μεγαλύτερη ποσότητα παραγγελιών από το πρώτο τρίμηνο του 2007. Ως εκ τούτου, ο αφανισμός της αγοράς ξηρού χύδην έχει οδηγήσει σε αύξηση της δραστηριότητας παραγγελιών για την ακόμα ακμάζουσα αγορά τάνκερ.

Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της ναυλομεσιτικής Gibson, “οι επιβεβαιωμένες παραγγελίες άνω των 25.000 dwt ανήλθαν σε 84 μονάδες ανέρχονται σε 12,1 εκάτ. dwt και περιλαμβάνουν 19 Aframaxes, 18 Suezmaxes και 13 VLCCs. Σημαντικές ήταν επίσης οι παραγγελίες για πράσινα πλοία, στα οποία περιελαμβάνονται 17 LR2s, 12 LR1s αλλά μόλις 5 Mrs. To 50% του συνόλου των παραγγελιών είχαν συναφθεί τον Ιανουάριο (42), πέφτοντας σε 25 τον Φεβρουάριο και μόλις 17 Μάρτη. Δεν αποτελεί καμιά έκπληξη ότι ο κύριος όγκος των παραγγελιών είχαν τοποθετηθεί σε ναυπηγεία της Κορέας με 57 παραγγελίες (63%) εκ του συνόλου των επιβεβαιωμένων συμφωνιών”.

Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα πάντα με την Gibson, ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά αυτού του τριμήνου ήταν ο αριθμός των Capesize πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου (180.000 dwt), τα οποία μετατράπηκαν σε συμβάσεις για τάνκερ. “Τα αρχεία μας δείχνουν ότι κατά τη διάρκεια του 1ου τριμήνου, 15 παραγγελίες Capesize επιβεβαιώθηκαν ότι μετατράπηκαν σε 8 LR2s, 4 Aframaxes και 3 LR1s κάτι που συνέβαλε στη διόγκωση του βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων. Γνωρίζουμε επίσης ότι κι άλλοι ιδιοκτήτες περιμένουν στη σειρά για να κάνουν παρόμοιες συμφωνίες για να μειώσουν την έκθεση τους στην ξηρού φορτίου”.

Τον Ιανουάριο, η AMPTC παράγγειλε 2 Suezmaxes (ή LR3s) που προορίζονται για παράδοση το 2017. Αυτή η παραγγελία έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο ενδιαφέρον για τον συγκεκριμένο τομέα, ενώ παραμένουν τα ερωτήματα σχετικά με τη δυνατότητα των λιμενίσιων υποδομών να ανταποκριθούν στο μέγεθος τέτοιων μονάδων. Τον Ιανουάριο, η Knutsen NYK Offshore προχώρησε στην παραγγελία ενός ακόμα shuttle tanker από την Cosco Zhoushan. Η παραγγελία είχε επισυναπτόμενη μια χρονοναύλωση και θα επιχειρήσει ανοιχτά της Βραζιλίας. Η Navig8 πρόσθεσε 2 ακόμη LR1s στην υπάρχουσα παραγγελία των 10 πλοίων ίδιου τύπου. “Τα πλοία LR1s έχουν αποκτήσει δημοτικότητα, επειδή έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν πρόσθετη χωρητικότητα φορτίου και χωράνε στα νέα διευρυμένα κανάλια της διώρυγας του Παναμά «, επισημαίνει η Gibson.

Η ναυλομεσιτική που εδρεύει στο Λονδίνο προσθέτει ότι έχουμε ήδη φτάσει το 50% του συνόλου των παραγγελιών που επιτεύχθηκε το 2014, ενώ εκτιμά ότι στο 2ο τρίμηνο του έτους, που μόλις εισήλθαμε, ίσως υπάρχουν πολλές οικονομικές και πολιτικές αβεβαιότητες που ενδεχομένως να βάλουν φρένο και να επιβραδύνουν την δραστηριότητα παραγγελιών. Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι έχει μειωθεί η εμπλοκή των Hedge Fund, κάτι που θα μπορούσε να αποτελεί μια ένδειξη ότι η ναυτιλία έχει χάσει τη γοητεία της για αυτόν τον τύπο της επένδυσης. Το σίγουρο είναι ότι οι τιμές των νεότευκτων εξακολουθούν να παραμένουν δελεαστικές, όπως κι ότι οι ιδιοκτήτες τάνκερ θέλουν να αποφύγουν τις συνέπειες της “τρύπας” που δημιουργείται στην αγορά ξηρού φορτίου.

Την ίδια στιγμή, στην αγορά των τάνκερ αργού αυτή την εβδομάδα, στη Μέση Ανατολή, οι ιδιοκτήτες VLCC έπρεπε να υπομείνουν μια μάλλον απογοητευτική εβδομάδα. Προηγουμένως είχαν επωφεληθεί από το μετα-Πάσχαλινό κλίμα διόρθωσης και ήταν αισιόδοξοι/σίγουροι ότι θα ανέβαζαν το κασέ τους λίγο περισσότερο, αλλά πιο σύντομα του αναμενόμενο το τέλος της ζήτησης τον Απρίλιο, και μια επίμονη πολιτική “παγώματος” από τους ναυλωτές στους προγραμματισμούς τους για το Μάιο, είχε ως αποτέλεσμα τη νέα διολίσθηση των τιμών.