Μετράει μέρες το «Ταξιάρχης» – Πιέζεται να πουλήσει τις άγονες η ΝΕΛ

Φωτο:http://www.limnosreport.gr

Φωτο:http://www.limnosreport.gr

Xθες στις 6 το απόγευμα επρόκειτο να γίνει η νέα συνάντηση του Δημάρχου Λήμνου Δημήτρη Μαρινάκη με τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Θοδωρή Δρίτσα.

Αντικείμενο της συνάντησης ήταν το ζήτημα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα και επιστροφή που έχει μείνει χωρίς πλοίο από την ημέρα που ξεκίνησε η νέα επίσχεση εργασίας στο «Ταξιάρχης».

Φαίνεται πως σε αυτή την φάση τόσο ο δήμος Λήμνου όσο και το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου αναζητούν την διάδοχη κατάσταση. Δηλαδή το πλοίου που θα αντικαταστήσει το «Ταξιάρχης» όταν θα κηρυχθεί έκπτωτη η εταιρεία από την γραμμή.

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι υπάρχει ενδιαφέρον από άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες, όμως καμία πλευρά δεν ανοίγει τα χαρτιά της.
Επίσης το υπουργείο Ναυτιλίας τονίζει πως όποια εταιρεία ενδιαφέρεται να πάρει τη γραμμή θα πρέπει να δρομολογήσει πλοίο της ίδιας κατηγορίας και να λαμβάνει το ίδιο μίσθωμα που λαμβάνει σήμερα και το «Ταξιάρχης».

Η σημείωση αυτή γίνεται πρώτα από όλα γιατί οι πόροι των άγονων γραμμών είναι συγκεκριμένοι και δεν μπορεί να αυξηθούν στο μέσον του έτους. Έτσι η ηγεσία του υπουργείου είναι υποχρεωμένη να ακολουθήσει τον προϋπολογισμό που είχε ψηφίσει η προηγούμενη κυβέρνηση.

Επιπρόσθετα με την αναφορά αυτή το υπουργείο προσπαθεί να κόψει την όρεξη των ακτοπλοϊκών εταιρειών που καλοβλέπουν τη συγκεκριμένη γραμμή για την επιδότησή της. Είναι στην ουσία μια απέλπιδα προσπάθεια του κ. Δρίτσα να καθυστερήσει την έκπτωση της ΝΕΛ. Η πάλαι ποτέ εταιρεία λαϊκής βάσης της Λέσβου δε δείχνει να αντιδρά στις εξελίξεις αυτές. Χθες το απόγευμα ανακοίνωσε για ακόμη μια φορά τη ματαίωση δρομολογίων του Ταξιάρχης λόγω της επίσχεσης εργασίας.

Θα ακολουθηθούν τα νόμιμα
Όπως γράφαμε τις προηγούμενες ημέρες ο κ. Δρίτσας αναμένεται να ακολουθήσει όλα τα βήματα που πρέπει να γίνουν, πριν κηρύξει έκπτωτη την ΝΕΛ.
Η τελευταία αναμένεται να ζητήσει αναβολή της απολογίας της, όπως προβλέπει ο νόμος. Κι όταν θα εξαντλήσει όλα τα χρονικά περιθώρια, θα καταθέσει ένα απολογητικό υπόμνημα, στο οποίο θα εξηγεί ποιοι κατά την άποψη της την οδήγησαν σε οικονομική ασφυξία.
Στη συνέχεια το υπόμνημα αυτό θα αξιολογηθεί από την αρμόδια επιτροπή της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών που θα εισηγηθεί είτε την έκπτωση της εταιρείας είτε την επιβολή κυρώσεων. Στη συνέχεια η εισήγηση θα δοθεί στον κ. Δρίτσα, προκειμένου να εκδώσει την απόφασή του.
Θυμίζουμε πως ο πρώην υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είχε κηρύξει έκπτωτη την ΝΕΛ από τις άγονες γραμμές που κατείχε με το πλοίο «Θεόφιλος», παρότι οι υπηρεσίες του είχαν εισηγηθεί την επιβολή προστίμου.

Σενάρια εξαγοράς των άγονων γραμμών
Εν τω μεταξύ σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες η ΝΕΛ δέχεται έντονες πιέσεις να πουλήσει τις συμβάσεις των άγονων γραμμών που κατέχει και να αποχωρήσει από αυτές. Η ΝΕΛ σήμερα κατέχει τρεις συμβάσεις άγονων γραμμών, οι δύο αφορούν τα ενδοκυκλαδίτικα δρομολόγια και η τρίτη την άγονη γραμμή που συνδέει τη Λήμνο και τον Άη Στράτη με την Αττική. Πρόκειται για πολυετείς συμβάσεις που λήγουν από το 2020 και μετά.

Αυτές εξασφαλίζουν στη ΝΕΛ σημαντικά ετήσια έσοδα. Μάλιστα οι παραπάνω συμβάσεις μαζί με εκείνες, στις οποίες κρίθηκε έκπτωτη αποτέλεσαν τη βάση πάνω στην οποία στηρίχθηκε η συμφωνία εξυγίανσης του ομίλου.

Αν χάσει όλες τις συμβάσεις τότε στην ουσία θα είναι στον αέρα η συμφωνία εξυγίανσης. Η κατάρρευση της συμφωνίας αυτής οδηγεί εκ των πραγμάτων σε χρεοκοπία της ΝΕΛ.

Αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχει τόσο έντονη αντιπαράθεση για τις άγονες γραμμές, πέρα βέβαια από το γεγονός ότι εξασφαλίζουν σίγουρα έσοδα σε όποια εταιρεία τις ελέγχει.

Είτε κηρυχθεί έκπτωτη η ΝΕΛ, είτε πουλήσει τις γραμμές που κατέχει, το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο.
Ο άλλοτε κραταιός όμιλος του Βορείου Αιγαίου οδηγείται στο τέλος της ιστορίας του. Διότι και οι δύο επιλογές ισοδυναμούν με την έκδοση ληξιαρχικής πράξης θανάτου του.

emprosnet.gr